Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 352 ggr
Pillow
0

HJÄLP!

Jag kastrerade Gordon förra tisdagen! och sen var det massa bajs och skit i såren så han fick åka till veterinären idag och tvätta.. jag kunde inte köra eftersom jag jobbade, så min killes syster körde in honom! hon följde inte med in, eftersom hon tycker gordon är lite läskig. när dom kom ut med honom sa dom till henne: OJ! nu förstår jag varför hon inte klarade av att göra rent såren själv! så vild som han är! så vi var tvugna att ge honom lugnande!

Hallå! dom som träffat gordon vet att han är inte vild av sig alls!

Men det jag vill ha hjälp med är! Han vaknar inte! han rör på ögona ytterst lite när jag drar fingrarna framför! han är helt lelös! men andas sakta…Vad gör jag??? ska jag ringa? är det någe att vara orolig för? Åh…vad trött jag blir! hade jag åkt själv hade jag hållt i honom så dom slapp ge han lugnande…

det var annalysen i örebro jag åkte till…har hört att dom är bra, men nu börjar jag tvivla på dom också!

Pillow
0

nu har han rört lite på sig i allafall…lite lugnande! men fortfarande orolig..

nisse
0

va det länge sen han fick det? när nisse blev opererad va han liggande väldigt länge..det tar tid sa vet innan det går ur kroppen på dom, men dom säger ju att man ska vara försiktiga med lungnande å sånt till illra.

Pillow
0

han blev kastrerad för en vecka sen

idag kl 3 typ fick han lugnande så han skulle vara lugn när dom gjorde rent hans sår och tog bort stygnen..

nisse
0

konstigt att ge en iller lungnande för det..jag vet inte vad du ska göra..äter och dricker han? 3timmar sen..hmm avvakta lite om han dricker och äter..ring om han snart inte rör sej mer.. det kan ha varit jobbigt för honom med.

Madde
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur har det gått med gordon??? Mår han bättre nu???

Här kommer det en bild på Gordon. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Pillow
0

hejhej!

Gordon mår prima fläskkotlett! =) sorry jag inte skrivit och informerat..tack för svaren nisse! =)

Jag ringde ammi.g den kvällen. och hon lugnade mig betydligt! Tack för att du lyssnar! =)

Han vaknade upp ungefär 10 på kvällen, då började han käka och vanka omkring. så 7 timmar efter han fått lugnande piggnade han till..skumt..men han mår bra nu! dagen efter stod han och väntade på mig när jag kom ner för trappen, då ville han busa! =) En helt annan iller..han är så go nu efter vi kastrerade honom! mycke busigare och gosigare..

Madde
0

Men vad skönt att han har blivit bättre. =) VI är äntligen nere i viskafors. Jisses om att vi fick panik stanna efter att vi ätit på McDonalds. Fick sån kramp i magen att jag höll på och dö. Fick uppsöka dass och sen satt jag där. Hahahah. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

Skönt att kunna läsa att allt gick bra med honom.

Stackars dig Madde, låter som dålig mat det där.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars