Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 441 ggr
FerretCrow
0

Gråter

snälla hjälp vad ska jag göra?

sitter nu här och har fått reda på att killen va otrogen med en tjej presic när vi börjat på nytt och sen precis innan han gjorde mig med barn.

vad ska jag göra. det är för sent att ta bort barnet och jag älskar honom men känner mig helt utnyttkad och krossad. och jag har precis flyttat hit och har ingen att vända mig till =(

*gråter floder nu*

Theres
0

förlåt honom

golf.ifokus.se

Telefonkontakt
0

Nej usch! Han måste vara helt dum eftersom att han har gjort så mot dig.. Vet inte vad du ska göra, men det kan gå att reparera om han verkligen skärper till sig. Kan du lita på honom igen?

*kramar hårt*

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

[jenkass]
0

oj gud va jobbigt! det enda som hjälper är att ni pratar med varann, ärlighet varar längst.. förstår att det känns jobbigt men ni ska ju ändå ha ett barn tillsammans…

FerretCrow
0

#1 hur ska jag kunna det jag kommer aldrig kunna lita på honom när han umgås med dessa tjejer igen då dom är hans kompisar.

#2 jag vet inte tro inte jag kan det då han ljugit om saker tidigare. och jag varnade honom då att jag kanske inte kunde förlåta honom mer gånger.

#3 ja men jag kommer ju aldrig mer kunna lita på honom=(

Telefonkontakt
0

#4 om du vill ha kvar honom så be honom att sluta umgås med de där tjejerna, oavsätt om de är hans vänner. Man gör inte så, det är oacceptabelt att tro att man kan komma undan med något sånt..

Jag kan inte föreställa mig om en sådan sits du är i.. *många mer kramar*

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Norrskenets
0

Nej va tråkigt gumman, usch va hemskt. Faktiskt ingen aning hur du ska göra..=´( Fick du nån förklaring vad han tänkte på när han gjorde det? verkligen dumt gjort av honom när han fick dig tillbax…

Faxlin
0

Men man dör inte av att vara ensamstående mamma. Det är inte bättre för barnet att växa upp i en relation där ni föräldrar inte litar på varandra.
Uppbackning finns det massor att få även som ensamstående.
Behöver du uppbackning och någon att prata med så bara ring. Jag finns här. Som mamma till fyra så har jag liten erfarenhet av graviditet och förlossning och småbarn. Däremot är jag värdelös som mamma till tonåringar har jag märkt.

Kram Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

FerretCrow
0

#5 ja men tänk om han skulle vara med en annan tjej sen då? *kram tillbaka*

#6nej jag har inte fått det ännu men jag tänker kräva det…

#7 tack för det åsa=) men tyvärr kan jag inte ens prata i tele nu bara grinar

Faxlin
0

#8: Klart du inte kan nu. Du är för ledsen. Men du kan ringa mig gråtande med. Oavsett om det är mitt i natten. Bara ring om du behöver mig.

Audiatur et altera pars

FerretCrow
0

#9 tack så hemskt mycket, det gör mig iaf lite glad att några människor vill mig gott=)

Faxlin
0

#10: Klart vi vill dig gott. Du är värd så mycket mer än att leva med en kille som behandlar dig så. Det finns så många bra killar där ute även om du inte känner det så just nu.

Audiatur et altera pars

FerretCrow
0

#11 jag har alltid fått killar som behandlat mig skit=( tyvärr

frågade honom nu vad han tänkte på och då sa han: inget tänkte jag på. och han säger att han kan inte göra något med mera=(

[jenkass]
0

fråga honom vad han vill i framtiden istället. det förflutna går ju tyvärr inte å ändra på

FerretCrow
0

#13 nej det vet jag ju men det ända han säger är att han vill ändra på allt till det bättre men för exakt ett år sedan satt han och sa samma sak efter ett uppehåll vi hade då så hjälp mig. hur ska jag kunna försöka lita på honom?

Xannadu
0

Man reagerar olika på saker och man tar saker olika.

Min erfarenhet av otrohet är inte nått som kanske hjälper dig men i alla fall att veta att du inte är esam.
En som varit otrogen flera gånger kommer ha svårt att låta bli att vara de igen. Om den killen börjat ett nytt liv tillsammans med en annan tjej kanske han lyckas att inte vara otrogen.
Den jag levde med sa förlåt efter att han var otrogen och jag trodde att de aldrig kommer att hända igen, men bara ett tag senare så var han de igen bad om förlåtelse o jag förlät honom igen. Jag var inte stark nog att lämna honom utan lät honom hålla på så i 5 år innan jag kom därefrån.

Det jag vill säga är att du måste vara stark. Ta reda på vad de är du vill och försöka leva efter de. Om du kommer lita på honom igen är svårt för oss att säga det är bara du som kan bestämma de men de kommer att vara svårt att göra de.

Som Åsa säger att vara ensamstående mamma så har du en del hjälp att få och du är inte ensam om att bli de.

Hoppas allt ordnar sig för dig

Norrskenets
0

#12 vilket svar=s, det är nog svårt för oss att säga va du ska göra, det måste va du som i slutändan bestämmer du hur ni ska göra. usch va svårt, kan inte föreställa mig hur det är i din sits, kan bara säga jag stöttar dig hur du än bestämmer dig för*kramar om*

FerretCrow
0

#15 jag älskar honom oc vill leva med han men vetskapen att jag kommer vara extremnt super svartjuk för att jag inte litar på honom vet jag kommer sabba i längden iaf. och som sagt barnet mår inte bra av att ha två föräldrarsom inte litar på varandra. ursch vill bara försvinna nu. skjuta mig sj eller liknande

Xannadu
0

#17 som jag skrev så har jag left i ett sånt förhållande. Tviveln på att han gör de igen kommer alltid att finnas kvar mer eller minndre. Att komma över sånt tar tid och jag tror personligen att profisonell hjälp behövs om du vill komma över de. Alltså prat med kurator eller psykolog.

Även din kille behöver tänka efter vad han vill. Vill han leva med dig o sluta vara otrogen måste han få hjälp med de. Du skrev att han inte vet varför han gör de och det måste han få hjälp med att ta reda på varför.

Risken är också att fortsätter ni att vara tillsammans och han kommer att fortsätta vara otrogen till slut kommer du lägga skulden på dig själv att det är ditt fel att du inte duger till, att om du varit på annt vis eller om du gjort annorlunda att det då inte hade hänt att han var otrogen. Men du får aldrig ta på dig skulden att han varit otrogen.

FerretCrow
0

#16 ja jag har 3 veckor till på mig att ta ett beslut om jag vill göra abort sen är det för sent=( tack gumman

#17 ska prata med barnmorskan på måndag när jag har tid man borde ju ha rätt till gratis familje rådgivning. så jag kan få prata med någon om detta. ska även prata med henne om abort med mera.=( är man otrogen en gång kan man alltid vara det igen hellst om man vare det i denna situation. tyvärr är det ju så, och jag vet inte om jag kommer kunna lita mer på han bara för att han går hos psykolog eller liknande

Xannadu
0

#19 men att gå hos en kurator eller psykolog hjälper dig att komma till ro och hanskas med problemet på rätt sätt. Att få den hjälpen kan vara bra. Även om du får någolunda hjälp här är de inte samma sak och få hjälp av de som är kunniga. De kan hjälpa dig rätt i massa funderingar du har så kan de hjälpa dig att få reda på saker vart o vem du kan prata med osv.

Jag hoppas värkligen du kommer ro med dig själv och inte anklagar dig själv över de som hänt.

FerretCrow
0

#20 ja det är ju sant problemet är att jag klandrar mig sj redan

FerretCrow
0

Kommer senare måste vila innan jag tuppar av helt

skrollan
0

men vännen då! Jag lider med dig för att jag vet precis hur det känns. Men var inte det här första gången han var otrogen mot dig eller har jag missförstått? Tycker att har ni haft upphåll så borde allt bli bra nu och inte gå till det sämre.

Jag har alltid fått höra "gjort det 1 gång så gör han det igen" och det är tyvärr oftast så. Hemskt men sant.

Men du kan vara ensam mamma, det är inge fel med att vara der. Barnet kan vara lika lycklig för det, Än att ni skulle leva tillsammans och du skulle vara rädd och kanske svartsjuk och aldrig kunna lite på honom igen. För att det är tyvärr så att man inte gör det.

Att han inte heller kan säga varför han gjorde det och han inte tänkte på något, ni ska ha barn och vara lycklig eftersom ni precis fått veta och haft ett uppehåll. Och desstuom gör det med en gammal kompis!!

Jag sänder en massa kramar till dig och hoppas att du kan bli stark efter det här och jag vet att du kommer att välja rätt!

Norrskenets
0

#19 tur att det inte är för sent för det iaf, skulle ha vart jobbigt om du bestämmer dig för att göra abort också skulle det va försent=/ men som sagt så stöttar ja dig hur du än bestämmer dig för, verkligen besviken på pojkvännen  din..trodde aldrig han kunde göra nått sånt mot dig. klandra dig inte själv, bara han som gjort fel. tröst kramar från mig och töserna

Pandae
0

Hmm…. Min erfarenhet av de som är otrogna fler gånger är att de inte slutar.
Min mammas pojkvän levde dubbelliv i ett år och sen kom hon på det… hon försökte ändå med honomn trots detta, men han fortsatte träffa henne i smyg..=/
Men det finns säkert dem som kan ändra sig, men ett förhållande som inte är bra, och där man inte litar på varandra håller ofta inte, och ett sånt förhållande mår inte ett barn bra av, då är det bättre att va ensamstående.
Jag växte upp hos min mamma och mitt liv blev bättre efter att min mamma o pappa separerat…
Men det är ju med mitt liv:/

Jag tycker att du ska ha som krav att din pojkvän får gå och prata med någon professionell eller liknande för att visa att han tänker satsa på att det ska bli bra:)
Förstår att de måste va fruktansvärt svårt:(
*kramar i massor*

skrollan
0

men du är ju lycklig och glad över den lilla böbisen i magen, inte ska du behöva göra en abort pga av detta? Du kommer vara lika bra mamma i alla fall. Och öven om du väljer att lämna denna kille så är han fortfarande pappa till barnet och kan träffa det.

Xannadu
0

Att behålla barnet eller inte behålla barnet är upp till dig.. Om du beslutar det att göra abort så är det säkert det bästa för dig.

Att sitta och peppa dig att behålla barnet hjälper inte dig det är inte de som tynger dig mäst av allt. Det är sorgen att han varit otrogen och att du klandrar dig själv. Att det är ditt fel att du misslykat och barnet är ett bivis på ditt misslyckande.

De du måste göra är att komma över skulden. Skulden att det inte är ditt fel. För det är INTE ditt fel att han är otrogen. Vad han än säger eller hans kompisar eller liknande så är det INTE ditt fel att HAN är otrogen. Det kan inte bli ditt fel. Sen efter att du inte tar på dig skulden måste du komma fram till vad du vill.

Jag hoppas att du värkligen intalar dig själv att de inte är ditt fel. Kan du inte de själv sök hjälp du måste bli av med skildkännslan annars kommer den bara att växa.

Xannadu
0

#23 om du läser hennes inläg #0 ser du att det är mer än 1 gång.

"otrogen med en tjej presic när vi börjat på nytt och sen precis innan han gjorde mig med barn"

skrollan
0

#28 jaha, jag var inte säker på det, trodde jag missförstod.

FerretCrow
0

#23 som det sägs i inlägg #28 är det två tjejer han vare med men jag fick veta det idag. men jag tror att även om man aldrig har vare otrogen kan man ju oxå lika gärna vara det oxå. uppehållet hade vi för ett år sedan jag tror att du har fattat det som vi haft det nu precis. kram tillbaka och jag hoppas iaf att jag väljer rätt

#24 nej trodde aldrig heller han kunde göra en sådan sak och såra mig så hårt men nu är det gjort=( kramar tillbaka från mig och mina pälsar.

#25 ja själv sperarerade mina föräldrar innan jag ens fyllde ett år men dom har super bra kontakt dom umgås till och med på fritiden utan att jag är inblandad eller vad man ska säga. så det vet jag frågan är ju om jag kommer orka vara helt sj då jag inte har jobb med mera.

#26 detta kommer bestämmas på måndag när jag pratat med barnmorskan.

#27 visst vet jag ju att det var hans val att vaar otrogen men det känns som att jag inte räcker till eftersom han var tvungen att vara med två andra tjejer lixom. jag vet ju att jag kan inte hindra honom från det men vad har dom som inte jag har? hoppas du förstår hur jag tänker.

[jenkass]
0

jag tycker ni ska ta ett ordentligt snack med varandra, vem vet, han kanske vill satsa allt tillsammans med dig och barnet och inte kommer vara otrogen igen

FerretCrow
0

valet är iaf gjort nu. vi har pratat och han lovar att bättra sig och han ska inte umgås med dessa personer längre med mera.

och jag älskar han så och vill verkligen leva mitt liv med honom med mera. så jag har sagt att han har sårat mig så hårt han kan så det kan ju inte bli värre en vad man ska kalla det. han kan inte mer än att göra det igen. men jag har sagt det minsta lilla lögn så lämnar jag honom omedelbart om han så ljuger om att han drack mjölk men han drack vatten till frukosten.

sen på måndag har vi tid hos barnmorskan för att lyssna på barnets hjärta men jag ska prata med barnmorskan innan och se vad hon tycker och om hon har några tips med mera som kan hjälpa mig att bestämma om jag ska a kvar det eller inte. vill ju inte höra hjärtat innan jag bestämt mig för då blir det baar svårare. sen ska vi fråga henne om hon kan hjälpa oss fixa en psykolog vi båda kan få prata med både tillsammans och var för sig så han får hjälp att bättra sig och jag kan få hjälp att kanske börja lita på honom igen med mera.

tycker ni detta verkar vettigt?

flamingooo
0

dumpa honom…  du klarar bebsisen själv och hitta någon som förtjänar dig

[jenkass]
0

lovar han att inte umgås med dem mer så visar han ju att han bryr sig om er framtid tillsammans

FerretCrow
0

#33 det är inte så lätt att bara dumpa en person man väntar barn med och älskar så oerhört tyvärr önska det var super lätt=(

#34 ja visst jag har svårt att tro på det han lovar men han tänker troligtvis ringa dom eller prata med dom öga mot öga och jag får vara med då om jag vill de säger han. sen som sagt blir han inte bättre lämnar jag honom direkt. han får inte många chanser mer eller ingen alls

[jenkass]
0

jag tycker det är värt att ge honom en absolut sista chans… hoppas det löser sig för er!!! *kraaam*

FerretCrow
0

#36 tack då vet jag att jag inte är helt dum i huvudet som ger honom en chans. nu ska jag gosa sönder miilo och fisan (thyra) kram tillbaka

Xannadu
0

#32 Det är lätt att ringa o säga att man inte vill umgås när de träffas utan dig när du inte är med kan han säga att han var tvungen att göra de för att du har sagt att han måste. De kan ljuga för sin fördel så han får som han vill.
Om han säger att han vill ändra sig måste han även ha en förklaring till varför han gjorde de.

Vad du har som inte de har. Antagligen kännslor och oviljan att såra någon. Om de är så kännslokalla att kunna ligga med en kille som de vet har flickvän så är man sjävlisk o kännslolös och bara ute efter sex eventuelt att njuta av att förstöra förnågon. Att anklaga dig själv kommer inte hjälpa dig att berabeta smärtan du har.

Att vara stark o lämna i en sån här situation är inte lätt de kräver att man har människor runt om sig som man kan lita på som orkar lyssna på de man har att berätta även om de är samma sak hela tiden.  Att ha en vän finns där hela tiden som inte bryr sig om att de kommer ta tid.

Även om du bestämmer dig för att inte sattsa så skaffa någon att prata med som är profitionell de kommer att lösa många frågor för dig. Om du ger honom en chans var då bestämd att det värkligen är den sissta det är så lätt att hela tiden säga du får en sissta chans och sen blir det ändå att det inte är sissta chansen utan han kan fortsätta.

Hoppas innerligen att de kommer att ordna sig. Jag vet hur smärtan känns.

HannaM
0

ge honom en chans, man kan ångra sig.. been there done that…

FerretCrow
0

#32 som sagt var det sj det han valde att göra och det tänker han berätta för dom. och tjejerna han varigt med har gjort det för att jävlas med mig det har dom själva ringt och sagt idag och bett om ursäkt för det. men som sagt han får en chans nu och jag har sagt det att är han otrogen när barnet komme så förlora han det, mitt barn ska inte ha en fader som k****a runt en massa så att säga. men han har sagt hur mycket han älskar mig och varför han gör det och en massa liknande saker och han berättade även att han va med dom när han var super full sen säger han sj att det var en jävligt dum grejj. men tjejerna han vare med är jag kompis med nu och dom vill inte ens umgås med honom längre då dom tycker han betet sig illa mot mig med tanke på att dom visste inte det här med barn med mera.

#39 ja han ångrar sig väldigt mycket och det visste jag direkt så jag känt honom i 7 år och vi vare tillsammans tre och den enda gången han grinar är när han verkligen blir ledsen och nu har han tok grinat hela dagen med mera så ångrar sig det gör han

Tesan
0

Är du inte värd någon som vet vad respekt är…

Vill inte göra dig mer lessen än vad du redan är men tänk igenom det…

Bara du kan göra valet…

FerretCrow
0

#41 ja jag har tänkt egonom hela dagen nu. och detta är vad jag kommit fram till, hade vi inte väntat barn hade han inte fått chansen igen men mitt barn ska ha både en mor och fader

kitty
0

ursäkta mig om jag blir lite framfusigt aggressiv här borta men jag hade ALDRIG förlåtit honom, gravid eller icke gravid. Han kan vara barnets pappa fast ni inte bor ihop. Tror definitivt att du 'r en bättre mamma till barnet om du är trygg i ditt liv. Kick him out och välkomna honom till BB,

sorry asso, men nej, det skulle jag aldrig acceptera. Det finns så många kvinnor som uppfostrar sina barn själva och det fungerar jättebra. Det här klarar du!

[jenkass]
0

men alla är vi ju olika

Norrskenets
0

Hoppas att han skärper sig nu, för din och barnets skull*kraam*

kitty
0

ville bara säga att jag skrev mitt inlä'gg innan jag hade läst att du best'mt dig.. Jag hoppas ditt beslut är rätt och att det blir bra

lycka till, det förtjänar du precis som alla andra

flamingooo
0

har det varit med bara en en gång så kan det vara ett misstag…

har det varit med fler eller vid flera tillfällen kan det omöjligt vara ett misstag och att han skulle ändra sig då är nog inte så stor chans… ha koll på honom om ni ska fortsätta

FerretCrow
0

#43 ja jag funderade även så som du skriver men som sagt jag känner att alla är värd att få en chans till och sen vill jag att barnet ska ha en mor och far som kommer överens, men som sagt han får inte hur mycket tid som hellst på sig att bättra sig.

#44 jo vi är ju de som sagt ni har ju fått veta i snabba drag allt vi har pratat om så skulle ni veta precis allt skulle ni nog förstå mitt beslut bättre=)

#45 ja det hoppas jag oxå men jag kan säga att det är redan framsteg

#46 ja nu var det ju med en tjej för tre månader sedan och jag kommer garanterat att hålla koll han får fan inte gå på skithuse utan mig ;P

Xannadu
0

#48 de du skrev till #46 hoppas jag var ett skämt..  alltså att du ska hålla koll o han ska inte få gå på toa utan dig. Ett sånt förhållande kommer ej att fungera de kväver och förstör och den som blir utsatt för den kontrollen alltså din kille kommer att må skitdåligt av de. så jag hoppas värkligen de var ett skämt.

FerretCrow
0

#49 haha ja skulle inte vilja följa med på toa när han gör sina behov heller därav den flörtande gubben

LiindaLarsson
0

Egentligen är det bättre att ringa å gråta och förklara va du tycker :

AlbaStiffler
0

Har inte lusläst hela tråden, bara lite här och där. Beklagar att du hamnat i en sketen sits, men jag håller med Åsa. Du klarar dig själv. Hellre själv än med en kille osm en gång bedragit dig. Sjävl tycker jag att man visst kan förlåta, men man kan aldrig glömma. Alltså kommer du säkert alltid undra om han gjort det igen. Du skrev att ni "börjat om"… Varför inte "börja om" med dig själv", börja om med dig och ditt blivande barn?! Satsa på dig istället för att satsa dålig energi på den där grabben. Vill han vara barnets pappa, kan ni lösa det ändå, även om ni inte lever ihop! Det finns lösningar på allt! :-) Lycka till! *kram*

FerretCrow
0

#52 ja det är sant det du skriver men jag tycker att jag vill ge en chans för att barnet ska kunna få två föräldrar som är tillsammans.

Ceciliaolucifer
0

OJ OJ OJ!

**FY FN VAD JAG TYCKER SYND OM DIG GUMMAN.
**

MÅNGA MÅNGA KRAMAR

FerretCrow
0

#54 tack gumman=)

Sarah
0

Du är nog så pass stark att du klarar dig och barnet klarar sig. Gör det som är rätt för dig, eftesom om det är fel för dig blir det fel för barnet. Lycka till.