Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 667 ggr
Nattja
0

deprimerad?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

MIn iller Chika är 6 månader, hon har slutat leka och springer bara och gömmer sig under soffan.

är hon deprimerad?

sarae
0

svårt att säga…det kan vara vintern som gör det..ofats blir de slöare och leker mindre men sover mer då. Sen kan de även bero på begynande brunst. Det e svårt att säga när man inte sett hur hon beteer sig…

Nattja
0

tror du hon kan vara sjuk??

Ceciliaolucifer
0

Hur ser ögonen ut, är dem rinniga?

Avföringen? är den som det ska?

Ta ett tag om nacken på henne och släpp, huden ska snabbt falla tillbaka. Står den kvar ett tag eller är seg att lägga sig ned så har hon vätskebrits.

Har hon mysiga sovplatser som hon i vanliga fall älskar?
Sjuka djur brukar dra sig undan?

Äter hon som hon ska? Har du fler illrar? annars kan du räkna torrfoderbitarna och sen räkna ut hur mkt hon har ätit och om hon har ätit. Eller alternativt väg maten om du har en våg.

Nattja
0

avföringen och ögonen ser bra ut.

hon äter lite mindre än vanligt, men hon äter iaf. ska till vet på fredag så då får dom kolla om något ser skumt ut. men hon är inte pigg, sover mest och vill inte leka, beter sig som en katt ungefär och inte alls som en iller.

hon är min första iller, men vet ändå rätt mycket om dom och deras beteende.

bnoffan
0

Har ni haft henne länge? Funderade lite på hur det ser ut hos er med leksaker/tunnlar? Det är ingenting i den vägen som saknas?

Annars så är ju illrarna ofta lite slöare på hösten/vintern. Vi ser bara våra 2 tjejer några enstaka tillfällen om dagarna nu.

Nattja
0

Leksaker har hon. Hon brukade busa med våran lilla nakenhund med hår ganska mycket, men orkar inte det heller. men det är nog bara vintern som gör att hon är slö =) får jag hoppas iaf..
Tack för att ni svarat iaf =)

Robinsnel
0

#6 Är hon kastrerad? Att hon inte alls busar tycker jag ni ska ta på allvar, friska illrar busar även på vintern, och särskilt eftersom hon är valp borde det vara fart på henne.

AlbaStiffler
0

Vad äter hon för foder?