Rinas Uppfödning
Hej är det någon som har iller/illrar från Rinas Uppfödning i Upplands Väsby, strax utanför Stockholm. Ska nämligen dit i veckan och träffa illern Imelda och se om hon och Elvis kommer bra överens?
Någon som vet hur de är som uppfödare och hur deras illrar är?
först: Ingen skulle nog öppet kritisera en uppfödare på ett forum så här, rinas håller inte till på detta forum heller så det skulle bli en diskussion de ej kan svara på. Det bästa är att själv hälsa på uppfödaren i fråga (som du ska göra) och bilda dig en egen uppfattning. En hel del pajkastning förekommer i illervärlden, det mesta baserat på gammalt, utspelat gnabb.
Vad jag vet är kullen de har nu halvsyskon till min grabb Sid, jag anser att hans stam ser väldigt bra ut iaf. 
Har du kort så man kan se?
Yup, kolla mitt fotoalbum ;)
http://baltikum.dyndns.org/~fuglemat/index.cgi/vis_ilder?dbnr=2691
Om du klickar på "show pedigree" på den sidan ser du stamtavlan i ett nytt fönster. Det är sids pappa som är pappa till rinas kull. (Såvida det inte är nån annan kull de har nu).
har frodo som är efter kharma och djarfner från rinas. grabb som är konstant igång och inte vidare kelig, men han är inte elak eller så.
även ludde är en släkting till sid….har för mig att de är kusiner.

Jag har två underbara pojkar från dom =) E jätte snälla och goa. E syskon till Imelda..
#0 Det bästa är ju som sagt att åka dit o bilda sig en egen uppfattning o motsvarar den vad du tycker är viktigt i uppfödning, ja då har du ju hittat en bra uppfödare! :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#8 Som jag sa så ska jag ju dit. Ville bara se om nån hade lite information eller något!
#9 ingen här vågar nog skriva nåt dåligt om de här "stora" (eller mer kända) uppfödarna då det ofta slutar med tråkigheter… Så är det i djurvärlden tyvärr…
Sajtvärd på Iller.ifokus
Det finns PM.
Dum fråga kanske men vart hittar man PM?
#12 precis under illern högst uppe i vänstra hörnet så har du en inkorg där alla dina PM hamnar. När du har fått ett nytt PM så är det ett gult kuvert där.
När du skickar ett PM så klickar du på personen du vill skicka till så du hamnar på dennes sida- sen väljer du "skicka meddelande" så skickas det privat.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Våra omplaceringar Ludde 5 år och Bernad 4 år (i stamtavlan Zorro och Ludde) är från Rinas uppfödning. Dem är mycket fina djur. Väldigt snälla, bits aldrig och är 100% respektive 90% på lådan.

Jag har Imeldas syster här, Lakrits :) Hon är en jättego tjej, väldigt försiktig, toasäker, 99,8 % bitfri och supersöt!
Min andra iller, Socker, är också från Rinas uppfödning. Hon var monstret i kullen (enda tjejen=var tvungen att hävda sig mer) och var en fräsig, bitig, kaxig iller…men skam den som ger sig- idag är hon en mysboll utan dess like! :))
Tack alla för era svar! Ska nog dit i morgon och kolla på söta Imelda så ni får hålla tummarna att hon och Elvis kommer bra överens! Då blir det ju tillskott i familjen!! 
jag har valp ifrån förra årets kull, en bastant grabb som vet vad han vill med livet. urgo o härlig! Har inget negativt att säga om de som står bakom Rinas uppfödning. trevliga hjälpsamma ägare och fina bra illrar.
Vill bara berätta till er alla att på Torsdag blir ett ökning i familjen. Lilla tjejen Imelda flyttar hem till oss!!
Träffen hemma hos Tom och pirjo gick hur bra som helst och Elvis och Imelda verkade komma bra överens!
Elvis är så glad och det är ju självklar husse och matte med!!!
En liten bild på lill tjejen!
Näää en sån ljuvlig liten tjej! grattis till tillökningen!
sikken sötnos! grattis vad roligt!
grattis vad roligt för er : D

#18 Grattis! va heter hennes föräldrar?*nyfiken*;)

#23 jaha trodde hon kom från nån av Tom och Pirjo´s illrar.
#24 Ja det gör hon också. Mamman till kullen är kharma.

vad kul för er, stort grattis och lycka till ! =D

Grattis vad roligt för er.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
jaså minsann! vad kul för er!
Då har vi då ännu en släkting här då! Pegasus är, om jag inte är helt ute cyklar, morbror till din Imelda! Vi kan snart ha ett väääldigt stort släktkalas! :P
Sajtvärd på Iller.ifokus
#28 Ja du det låter super kul!

#25 hehe jaha=D

Grattis! Men varför kan inte jag se bilden?
#31 va glad för det! hon e så ljuvligt söt att du bara skule dreggla sönder tangent bordet!