Trappor
mina föräldar hade sån trappa innan…illrarna klarade av det men jag var livrädd…eftersom de har såpass dåligt djupseende är riksne stor att nyfikenheten tar överhand och de hoppar emellan….

Skulle helt klart sätta för något..
Synd att säga att illrar har bra avståndsbedömning
Hmm, sån trappa var det tänkt att jag skulle ha till loftet (där min säng ska vara) i min stuga. Men jag har bett dom o bygga nått emellan för säkerhetsskull :)
min pappa har det hemma hos sig i sin villa. det gör jätte bra, skrollan springer upp och ner hela kvällen om vi är där, och groggie har precis lärt sig det nu. De tycker det är jätte roligt ;)

Om man nu ska sätta för något så dom inte trillar igenom, har ni några förslag på vad man ska använda och hur man ska göra??
undra om de skulle gå med spånskivor..
Eller ett krafftigt tyg som gör att det blir en rutschbana. 
Sara

Vi har sån trappa och det är inge problem =)

Jonas föräldrar har sån trappa och det var inga problem även om jag var nojjig i början. De försökte inte ens hoppa ner mellan trappstegen..

Ingen fara med sån trappa. mina blindstyren kutade upp och ner utan problem hos mina föräldrar som har en sån trappa. Dock hade de ibland för brottom nerförs och ramlade nåt trappsteg då och då, men då som vanligt nerdför trappan (dvs inte bakom trappan).

Ah, men då kanske man inte behöver vara helt nojig trots allt. Kanske räcker med att hålla lite koll i början så man ser om dom är nyfikna på "hålen" bakom eller inte… Är dom det så får man fundera över att sätta för något men är dom inte det så är det ju bara låta det vara…
#10 mina brukar också ramla ner ett trappsteg ibland när de leker, men inte så det ramler ner "bakom" :)