Köttträning
Kampen mot kött strejkarna här hemma fortsätter…. idag serveras en skål med torrfoder i botten, toppat med nötfärs och olivolja…thats'it! Eat or go hungry e vad som gäller idag. Till de 2 rovdjuren serveras som vanligt en skål med blandat kött å ben å jox….men självklart sneglar de avundsjukt mot nötfärsen mespropparna har fått…
så nu gäller det att se vem som ger upp först!

Stackars min lilla Stitch, kom till gammelmatte.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
neeeeeejdå….det behövs inte alls….men det e hemskt att se dem komma fram å sniffa i matskålarna en efter en å sen ge upp å gå därifrån
vilka är det som inte äter kött hemma hos dig och vilka äter? :) De som äter, åt de redan kött när du kom till dig?:)
Jag gav faktiskt skrollan och groggie kycklinginge igår. Skrollan tuggade i sig hmm, den långa smala benet som är tjockast på vingen(om ni förstås) sedan var hon klar.
men det är ju en början :) Nötfärs äter de redan lite utav.
Ska testa och göra som dig, lägga torrfoder och sedan färs över :)
Buuffy stitch och rickie äter inte kött. Har lyckats få i dem små små bitar om jag har blandat med grädde annars vägrar de. Molle åt inte kött när han kom men lärde sig snabbt, men började först äta ordentligt när han såg att ludde åt. Ludde lärde sig äta kött snabbt, men i början var det mest malet kött/ben, bitar fick han senare och nu äter han allt bara det e rått. Idag ska de få kyckling hals ;)
jag ska också ge mig iväg och köpa olika delar av kycklig, men är så osäker på vad jag ger och vad som inte ska ges och så vidare. inatt hade de bara pyyytte lite torrfoder när jag la fram vingarna, men de gick hellre utan mat under natten än åt mina vingar =( Bara skrollan som åt den lilla biten av kycklingvingen innan vi gick och la oss. :)
#5 du kan ge allt i princip!
okej :) ska jag köpa en kyckling och dela in i olika påsar :)