Fis-Lisa!
Jag har en iller som skunk-fiser jämnt! Hon fiser både när hon är rädd/uppspelt och när hon myser. I någon illerbok som jag läste förut stod det att man inte behövde operera bort skunk-körtlarna eftersom de nästan aldrig använder dessa, sällan mer än en gång per livstid…uppenbarligen skitsnack! Nu vet jag att det är farligt att operera bort dem så det kommer jag inte att göra, men någon som vet varför hon fiser så förbaskat? De andra två illrarna gör det nästan aldrig och de äter alla samma torrfoder.

Ingen iller är den andre lik..
Mimmi gjorde så när hon var yngre,nu är hon 7 månader ca och har slutat att "fisa" tex när hon myser eller när hon sover,nu "fiser" hon vid mer befogade tillfällen som tur är.
Min Laban var samma som din lilla tös. Han kunde fisa den illrern, mest när han låg och mös hos mig, men det hände även när han blev skrämd eller var riktigt uppspelt. Hans syster Lina är inte långt efter, för även hon kan mysefisa några riktiga rackabajsare, så även deras andra bror och syster gjorde detta. Så vi tror nog att detta var/är ett släktdrag när det gäller dessa 4 illrar.

Inget fel på fisande illrar.
Noel gör samma sak minst 1gång/dag men konstigt nog så vill jag trots allt inte byta bort honom mot vad som helst i världen =)
Det ironiska är att det är "fis-Lisan" (hon kallas inte det utan oftast för "Mokkfjärd") är hon som är mest kelig. De andra illrarna börjar spratla efter ett tag när man tar upp dom i famnen, men Mokkfjärd bara myser…och fiser!

Mina höll åxå på så som unga, men ju äldre de blev destå mindre fisande. Fösta året var värst, sen slutade de nästan.
Ingrepp i onödan mot detta tycker jag är djurplågeri… bara att stå ut juh… :)