Iller iFokus

Iller

Etiketterfärgpälsteckning
Läst 766 ggr
Velsan
0

fulpälsar!

Usch vad hemsk illrarnas päls ser ut när de håller på å byter till vinterpäls! Det sticker hårstrån rakt ut lite varstans, och pälsen ser matt och skitig ut hela tiden och de hårar som bara den :P

Men samtidigt så börjar mans e hur de förvandlas till rultiga pälsbollar, Monty har fått en stor tjock och len svans nu :D

Marina
0

Musimon hade hårlösa fläckar ett tag :S tror nu i efterhand att detta var en del av pälsbytet för helt plötsligt en dag hade han sträva och ganska äckliga päls förvandlats till en tjock len päls utan några fläckar över huvud taget! :)

AlbaStiffler
0

Jag tycker inte mina illrars pälsar brukar bli fula när de byter till vinterskruden… däremot blir den lite extra stickig…

Faxlin
0

Jag tycker mina ser ut som en blandning av avinto och stålull och en väluttjänt diskborste. Inte så snygga med andra ord. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Norrskenets
0

Både mina töser håller på att byta förfullt nu=) men huu va det kliar i näsan av allt underull hehe

Nu längtar man till vinterpälsen är klar så dom blir runda och ännu finare=)

Fruttisen
0

Socker blir vitare för varje dag, de svarta hårstråna verkar ligga överallt förutom på henne själv =P Hon ser sååå smal ut också, och ja, hon får mat fortfarande :)

Sara
0

Bus har lååånga pälshår från bakbenen. Ser nästan ut som morrhår.. Flört

Sara

HannaM
0

jag väntar på att elliott ska börja pälsa på sig och även lägga på sig i vikt.. han får gärna se ut som en skabbiller bara han går upp i vikt.. det är jobbigt att håla i honom, jag känner bröstbenet lika tydligt som tåbenen.. dom andra har börjat och jobbar på att få en ritkigt varm fluffig päls

LiindaLarsson
0

min iller har ovanligt kort hår är det farligt :(

Ceciliaolucifer
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 Har han varit sjuk? ge hnm lite tillskott med vetegroddsolja & kanske ngn tsk laktosfrigrädde?

Det ger jag gammelman som ser ut som skabbelman just nu Kyss

babsan
0

#8 nej det tror jag absolut inte att det är =) h*n kanske helt enkelt inte har bytt sin päls ännu, eller så har han bara kort päls helt enkelt =)

sarae
0

många valpar får inte riktig vinterpäls under första levnadsåret…och det är fullt normalt!

AlbaStiffler
0

Måste bara berätta om Leos otroliga vinterpäls. Den är mjuk som bomull… ja den är mer som draghunds-valppäls, dvs supermjuk. Inte ett endaste hårt borts i pålsen (som alla mina andra illrars vinterpälsar har haft). Stiffler känns som svinto i jämförelse med Leos päls… alltså, om man klappar en superhårig bäbis på huvudet, så underbar känns han. Helt imponerad varje gång jag klappar honom. *wow*

Nån annan med en bomullsiller utöver det vanliga?

sarae
0

yup! Molle här har helt makalös päls! han har alltid haft otroligt mjuk päls även på sommaren men nu är den verkligen silkesmjuk!

Ceciliaolucifer
0

Hugo är vad jag kallar för en "pälsiller". Känns knappt att man klappar hnm för att han är så len. Trots att han är mitt uppe i bytet. ;)