Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 313 ggr
Ceciliaolucifer
0

Handikapps rampar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min äldste herre i huset har blivit lite lagom stel och stackarn blir så ledsen när han inte längre kommer upp i soffan, sängen eller ned i tvättkorgen. Man får hjälpa hnm upp överallt och så blir han överlycklig.

Jag antar att jag behöver skaffa handikapps rampar åt hnm? En lådan nedanför allt han vill kunna ta sig upp på? :)

Ngn annan som har ngt liknande problem?

Sara
0

Har inte råkat ut för det mer än att Bus är så vintertjock och klumpig att han har svårt att ta sig upp i sängen och soffan. Fundersam

Sara

babsan
0

stackarn då, men vilken bra idé !! =D

1# hahaha, vad gulligt xD

AlbaStiffler
0

Skulle behöva det upp i vår säng, de är för höga… herrarna i huset är för tjocka för att ta sig upp…

Hade samma problem med Alba när hon var gammal och sjuk, hon kom då inte heller upp i soffan. Vi lade en kudde på golvet som hon kunde hoppa på…

Stinko
0

Det hade jag verkligen behövt. Pyr är inte särskilt smidig på att ta sig upp i soffan/sängen.. Hon kan bara dra sig upp med armarna då jag inte klippt hennes klor på ett tag. :/

Det verkar som att allas illrar vanligtvis brukar kunna hoppa upp i tex soffan, (har ju trots allt inte träffat många illrar så jag vet inte), är Pyr osmidig helt enkelt?

Marina
0

#4 Musimon är me fruktansvärt osmidig…där andra illrar enkelt hoppar upp, kan han inte ens klättra upp Fundersam han verkar inte ens riktigt veta hur man försöker..för det är inte ens så att han försöker o misslyckas utan han står på bakbenen med frambenen uppe i soffan o vill upp…Liten hoppar upp hur lätt som helst o då är han ändå bra mindre än Musimon…hade en liten hona här på besök me o hon hoppade på ännu högre saker hur lätt som helst.

skrollan
0

#4 hehe, jag vet inte. här hemma har vi skrollan som kommer upp precis ÖVERALLT och groggie kommer inte ens upp i soffan eller sängen utan hjälp.

Stinko
0

#4, 5: Då var jag inte ensam om en sådan osmidig en då, som jag trodde.. Vad jag minns har jag nog aldrig heller sett henne  göra ett försök till ett hopp.. Vill hon upp ställer hon sig bara på bakbenen, inser att hon inte kommer upp och går iväg. :P

Måste nog fixa nå handikappsgrejer sen då det blivit mer ordning hemma.. :) Hehhe.

skrollan
0

vi en en tvättkorg mot väggen, sedan illerställningen, (en liten från Ö&B) och sedan nattugsborde och säng. Det gär att groggie hoppar upp på ställningen och sedan kutar till sängen för att bita matte och husse ;)