Fin pappa sökes!
Hej, jag söker en fin kille som inte har nära band till Malmö-området.
Min lilla flicka Astrid från Lllan Daun (malmö) vill få valpar till sommaren.
Tjänsten kan betalas eller bytas då jag har en hane som inte är kastrerad, en klump på 2 kg och kommer från kristianstad, född i juli i år (omplacering, ser ut som iller.ifokus illern. Född på farm)
PM:a mig gjärna :)
kan tänka mig att han kommer från samma farm som miilo=) men hoppas du hittar en kille till din hona=)

Ingen som har en fin hane att låna ut?
Jag har en hane till, planerad kastrering på honom. Men kan avstå om det är nån som vill ha honom som pappa.
Har varit jaktiller, född på farm, men att bitas finns inte i hans hjärna. Han har problem med lådan, men det går långsamt framåt. Han är den korta, tjocka typen, jättego!
MVH Ea ocg bäver-gänget :P

Lycka till i pojkjakten!!!!
Astrid är värd en fin kille.
Det är dock inte det lättaste att hitta en kille med kulor i grenen
.
Åh, farmarillrar med långa o bra stamtavlor! vad trevligt! :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jag har ju 2 jättefina änglar sj, men tänkte byta tjänsten. Än så länge är det 1 som vill ha min stora hane. Vilket villigt biståes av mig. Får väl ta Totte till Astrid i fall det skulle knipa. Det kommer bli korta illrar av dem, om inte Athlas gener slår igenom från Astrid.
Astrid har vuxit upp till en jättefin flicka! Hon är jättegosig! Och jag kan inte säga det för många gånger: Din valpräning gör det till ett rent nöje att köpa valp från dig Satmaran! Du är jättebra!

Jag måste bara få fråga en sak och jag vill verkligen inte förstöra någons sökes-tråd men…..jag är inte så insatt i avel och uppfödning det erkänner jag men det jag undrar är om man inte hittar en bra hane till sin hona MÅSTE man verkligen para henne då? Jag tänker på det du skriver att du får ta Totte om det kniper. Varför måste hon ha bebisar nu? Vill man verkligen riskera sin honas liv osv för en kull som inte tillför någonting utan man tar en hane bara för att man inte hittar någon annan? Jag avlar ju på chinchillor och där funkar det ju så att man tar den bästa honan och parar ihop henne med den hanen som matchar henne bäst. Har man ingen sådan hane så parar man inte honan för då tillför man inte chilla-stammen någonting utan då väntar man hellre.
Vad är det som är skillnaden i uppfödningen egentligen?

#7 det bör inte vara någon skillnad. Man bör inte para om man inte tillför något bra till stammen. Själv har jag endast tittat på en hanne till nästa år. Blir det inte den så tror jag inte att jag tar någon kull. KAnske hittar jag en annanlika bra, men förmodligen inte.

#7 Jag menar att: Jag ska spara en av valparna och vet ej om det blir en hona eller hane. Och ska jag fortsätta aveln så vill jag inte ha illrar som är besläktade på så nära håll hemma i fall det skulle bli "tjuv-parning" om man är ouppmärksam, annars skulle Totte få jättefina valpar.
Det var så jag tänkte. inte att han är olämplig på nåt vis.
Ingen som har en hane lite längre upp i landet? Typ sthlm. el. lite längre norrut?