Skyltar till salu mm
Måste bara få visa upp lite från klarsferrets som de gör. De tillverkar skyltar, hängmattor och de sötaste små västar man kan tänka sig.
Börjar med en bild på skyltarna. tyvärr fick jag inte in den i själva inlägget.
Priser:
namn +född 60 kr
Ask before you pet us 70 kr
Vi bestämmer här 60 kr
rör oss ej 50 kr
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Fin fina västar!
Hej & hå. Jag fick höra att det var någon som var intresserad av att se lite bilder på illrar i västarna. Eftersom jag har både illrar och västar från Klarsferret så väckte jag illrarna och började fota.
Måste ju erkänna att jag var tvungen att muta dem för att dem skulle ställa upp som modeller. 
Det här kortet är på xander.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Ja, inte blev man mindre sugen av att skaffa väst till pälsarna efter att ha sett den fotomodellen.
Audiatur et altera pars
Här är en bild på Criss.

hehe, nehe. Du glömde bilden ju. *fnissar*
Audiatur et altera pars

Vilka snygga fotomodeller du har där Madde. Ingen dålig reklam för dessa västar.
Audiatur et altera pars
Kanske skulle börja ta procent på försäljningen. 
hehehe. Nä då det är så kul och ta kort så det gör jag gratis åt Klarsferret.

Och så mycket roligare att kunna visa upp dem på illrarna liksom. Visst var korten på västarna fina, men de blev ju ändå finare när man såg dem på en iller eller tre ;-)
Audiatur et altera pars

så fina modeller du har!
jag måste då säga att nu blev jag bara mer sugen på att köpa en väst till busan! 
Tackar. Dem låg och sov när jag fick för mig att ta kort på dem.
Men som sagt dem fick ju lite gott för att ställa upp

jag vill köpa en eller två västar..hur gör jag det?

madde den va rolig..såg nästan ut som en korsett.hihi söt va han oxå
#17 Vilken av illrarna var söt?
Satte ju 4 kort. =)
Du kan skicka ett PM till Klarsferret. Det tror jag ska räcka. Annars höra av dig till mig. Så ska jag hjälpa dig.

den där västen började bli förliten den va rolig…klarsferret???
Dem heter Klarsferret här på forumet.
Man kan skicka ett meddelande till dem privat. Skicka dit eller så skickar du ett mail till mig så vidarbefodrar jag det till dem.
Ska ändå ringa dem om ett tag.

jag har kontaktat henne nu..hoppas hon loggar in snart bara..är jätte sugen på en liten fin väst till nisse eller två eller tre..:-)

Tack Madde vad skulle vi göra utan våran egen lilla fotograf , vist är hon duktig på att fotografera. Vår egen lilla reklam pelare. Jag önskade att jag var lika duktig på att fota som Madde men det känns så bra att Hai har madde som kan fota i alla lägen . Kan ju ju sy och bränna så man kan inte få allt . Tack Madde

Vi vill oxå tacka Åsa som hjälpt till att mina dåliga kort kom ut här så andra kan se vad man kan göra till sina små älskling djur.
Tack Åsa Och vi önskar att du kan komma hit den 28/5 vore kul att träffa dig och dina små
Det var så lite. Vad gör man inte för er anna och emelie.
Tur att jag har lyckats skaffa mig ett sånt intresse så att jag kan göra nån nytta när vi har träffar & utställningar. Ser verkligen fram emot nästa träff.

Korten var inte alls dåliga, ni ser väl vad sugna folk blev på era grejer. Jag förstod att de skulle bli intresserade om de fick se dem nämligen.
Jag önskar också att jag kan komma på träffen i maj. Vore super roligt. Men antagligen kommer det inte gå ekonomiskt, det är samma månad som jag ska köpa nytt aggregat till hagen och bygga vindskydd och tråda om den. Måste se till att allt är riktigt förberett till månadskiftet juni/juli när det blir föl liksom.
Men kanske om det kommer in några extra pengar. Jag hoppas fortfarande i alla fall;-)
Audiatur et altera pars
Är det någon som har beställt såna här västa. Vore kul och se lite kort på era pälsar i så fall. Om ni har tillgång till kamera vill säga. 

Här har vi gjort brynjer till våra herrar pris 85,00kr
Ska försöka att ta fota med iller men jag är inte lika bra som madde så det kanske får vänta tills dom kommer hit den 27/5 .
Dom är gjorda i nät tyg i guls eller silver med resor runt så dom är lite töjbara finns i medium och large.
Ps om ni vill beställa så sänd ett email till Klarsferrets@telia.com med namn o telfon nummer som jag kan nå er på samt adress.
det tillkommer porto oxå
Jag kan ta många kort när jag kommer ner. Så länge ni står för kläder och ev modeller.
Våra kan jag nog se till att dem ställer upp mot en liten mutavgift. Hehehe.

Mina kan också ställa upp och leka modeller. hihi
Audiatur et altera pars

okej då blir det manekäng uppvisning vad bra.
jag får väll bygga ett podeium så att våra vänner kan gå på 

*Asg* Japp, ett iller podeium. hihi
Audiatur et altera pars
Ja det hade väl sett fint ut. Ett iller podium.
Tror ni att dem skulle bli glada över och få manekänga??

nja man får väll loka med lite gódis antar jag .
Så det är väl tur att jag ska till anette på söndag så jag får väll köpa upp mig på godis till dom .
och sedan får vi ju bara hoppas

haha, ja intressant kan det bli i alla fall;-)
Audiatur et altera pars
Kan se det framför mig

Hur går det med alla skyltar och västar. Har någon fler här inne handlat av dem? Får man se bilder snart?
Audiatur et altera pars

jag köpte en liten väst till nisse..den e lite för stor..men jag tycker han va jätte fin i den..hans åsikter om kläder är tyvärr inte samma som min..så fort nisse få på sej något så somnar han..vaför??? han somnar direkt.
…och nu kommer frågan från den oinvigde Tom… :-)
Varför sätter man västar på illrarna?! Jag trodde att deras päls var klart tillräcklig för klimatet de lever i. Dessutom har jag en känsla av att västen kyler mer än den värmer eftersom den trycker ihop illern naturliga päls och därmed ger den ett tunnare luftlager som illern kan värma upp.
Tom

för att det är fint..och jag tycker det är bra att ha något under selen då det blir lite svårare att krångla sej ut..västen är tunn och i ett sånhär väder spelar det väl ingen roll..
Han är iaf väldigt söt..
#37 Jag skulle gärna se ett kort på din iller i sin väst.
Alla har ju redan sett mina illrar i västar. 
Jag kommer nog köpa en skylt eller 2 nere i viskafors. Då slipper jag frakten. 

#38: Jodå, Tom visst har du rätt när det gäller västarna, men oftast så görs det av andra orsaker än att hålla dem varma. Precis som det skrevs i #39.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars
Aha, då vet jag.
Tom
Här finns det bilder på mina illrar. =) Lite högre upp vill säga. =)

haha, ja jusst ja. Lite högre upp. Du är skojig du Madde. 
Audiatur et altera pars
Ja va sjutton… Det kan ju vara lätt och missa. Hehehe. 
En fågel viskade i mitt öra att det fanns lite större modeller av västarna. Då kanske vi kan klämma i benjamin i en sån. =)

Jasså vem har nu varit framme och viskat?
Audiatur et altera pars
#47: det du åsa. =)))

Hihi, jag har beställt lite skyltar jag :D
Har du beställt namn på dina illrar eller någon annan sorts skylt.
här hemma har vi namnen och deras födelsedatum på skyltarna. =) Är smidigt när vi är på utställningar.

Jag vill också ha skyltar. Men ska betal vinst skyltarna först. Sedan beställa till alla illrarna innan Iller Thriller. Vid det laget borde jag veta om det är 3-4-5 eller 6 illernamns skyltar och en förenings skylt jag ska ha. ;-)
Audiatur et altera pars

Madde: Namn och födelsedatum :) Fast jag krånglade lite extra och ville ha datumet rätt väg och inte den svenska vägen.

haha, rätt väg, inte den svenska. Du är skojig du -eM-. hihi
Audiatur et altera pars

Kom på att jag hade glömt ta in posten idag så jag stoppade Malolo i luvan och väckte upp Tadashi och la koppel på henne så gick vi till postlådan.
Och tänka sig att när vi kom dit så fanns där ett paket från Sverige och när vi öppnade det så var det skyltarna! Hängde direkt upp dom på buren. Skit snyggt! Förutom Wilma skylten som får vänta med att hänga uppe tills att hon flyttat in.

Ohh, bilder -eM-, vill se bilder ju.
Audiatur et altera pars
Ja vore jättekul och se lite bilder på dina nya fina skyltar. =)

Okej, ska fixa det i kväll så ni får hålla er till tåls. Måste bara äta middag först :)

Hah, nu lovade jag visst för mycket. Arvid är ute på jakt och har tagit kameran med sig. Onödigt dock eftersom den inte hade något batteri. Hihi. Så ni får vänta kanske tills i morgon innan ni får se någon bild..

Oups så det kan bli. Men ser fram emot dem när de kommer i alla fall. ;-)
Audiatur et altera pars

Nu väntar jag ändast på att kameran ska laddas, sen ska jag ta en bild :)

Ohh, spänningen stiger. Vill ju se ju;-)
Audiatur et altera pars

vad glad jag blev att du tyckte om dom, Det var inte krångligt alls att skriva för som sagt vi är vana med just den stilen av datum dom skriver ju så i Frankrike oxå.
grattis än en gång

hoho, vart är korten -eM-??? Vi vill ju också se dem ju. hihi
Audiatur et altera pars

Jag tänkte ta ett kort på dom inann jag sände dom men det blev så snabbt att jag gärna ville sända i väg dom före jag åkte annras skulle de ta tid iann hon fick dom som typ nästa weka.

Ohh, vad fina de var -eM-
Audiatur et altera pars

Ja visst är det!
Klarsferrets: Fick du mitt brev? Har det kommit fram?

Vist förlåt jag glömde att säga det allt är okej . förlåt att jag va så glömsk

Jeg vil også ha sånne fine skilt! Men får vente til jeg får litt mer penger på konto…
Nu är det snart löning. =) Ska bli kul och se om man ska köpa någon mer skylt när vi kommer till viskafors. =)
Vad kommer att säljas nu på träffen i viskafors?? Så folk vet hur mycket pengar man ska ta med. =)))

det som finns är kläder, hängmattor, bil-skyltar, pins, magneter att sätta på kylskåp, skyltar, grytlappar, och så har vi ju amhs-illertorg här så det är att ta med den stora plånboken ja också har vi almenackerna från stif här oxå .