Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 739 ggr
Matiilda
0

Knäppaste kommentarerna??

Kul att få höra lite av alla knäppa kommentarer som vi alla illerägare får, och hur ni bemöter dom..

Folk frågar hela tiden om det är en ekorre jag är ute med.. men det värsta någon har sagt är att min Tim är ett skadedjur…

fyy

[jenkass]
0

"- det var en chiuaua" , hör jag två killar i 15 års åldern säga när dom passerat oss

sarae
0

folk kan vara riktigt hopplösa alltså….har själv råkat ut för mååånga otrevliga komentarer…men roligast e fortfarande en litenunge som kallar stitch för snigel, samt en kille på 10-12 år som kommer springandes å skirker "mamma mamma kolla sköldpaddor"!! då blir man lite nervös över vad barn får lära sig i skolan

[jenkass]
0

#2 hahah

Telefonkontakt
0

Det konstigaste är när en mamma till ett barn kom fram och frågade vart man hittade "sånna där jättehamstrar" någonsans. Jag tröck upp illern i ansiktet på henne (inte bokstavligt) och frågade om an såg ut som en hamster, sen gick jag.

Sen är får man jju höra om det är någon småhund och katt vardgasmat. ekorre två ggr

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

[tiiia]
0

#0 har du också råkat ut för det med ekorren :)

Matiilda
0

#5 haha ja.

"jag har gått ut i skogen och fångat in en avlång stor ekorre som jag har tämjt och nu sover den i min säng "

Stinko
0

#6: Inte helt omöjligt det där med ekorren.. om jag nu får komma och förstöra det roliga. ;)

Jag har varit med om att pojkar i 10års åldern gått förbi och börjat gorma med varandra om det är en iller eller en hamster.

Folk har även trott det varit någon liten hund av något slag, men tyckt den sett så konstig ut för att vara en hund, så dom har varit tvugna att fråga. :)
Har också hört kanin, råtta, katt.. ja, säg vad INTE folk tror att det är utom en iller?
Lite roande, men blir lite lätt irriterad då folk inte verkar kunna någonting! :P

Daydreams
0

Har ingen iller men var ute och gick med Pandae, en av hennes illrar och min hund. Roligaste kommentaren var, Vad har man en sån till?

Till middag svarade jag…Flört

Aelsklinn
0

Haha, den roligaste komentaren/ frågan har nog min sambo fått:

Ett gäng tonårskillar: Vad har man en sån där till?

Sambon: Vad har man hundar eller katter till?

Tonårskillarna: Nej, men alltså… Vad har den för attack?!

Varpå sambon börjar bli lite lätt trött på dem och svarar: De sprängs! Glad

lillspindeln
0

här omkring är folk riktigt duktiga på att se att ozzy är en iller Glad

Robinsnel
0

#9 hahaha! Välkommen till rollspelsvärlden! De kanske undrade typ om den hade 2dc6 eller 1dc12 och om den hade ngn enchantment typ +3 is… Räcka ut tungan

I det senaste dataspelet jag spelade (rollspel neverwinter nights 2) kunde en druidtjej förvandla sig till en iller… Flört

I en guide jag läste stod det: "Elanees ability to shapeshift into a ferret will strike fear in your opponents hearts!"

League
0

Hahaha.. jag var på centralen i gbg och ett gäng med killar i 12-ås åldern från england kom och snackade:

Helt plötsligt frågar en av dem: Can they see?

Jag bara: Ehh, yes…

Killen: I thought they was blind.

Efter det funderade jag på att även om jag hade sagt att det var en iller, trodde att det var en mullvad eller en mask….

Pandae
0

jag fick en väldigt konstig kommentar en gång

2st 14-15åriga killar
-Är detdär en hamster eller?

-Nej det är en iller

sen går dom iväg och då säger den ena
-Min kuk är längre än den

:S lixom vafanSkrikandes

Velsan
0

ett gäng ungar kommer rusandes, varav en säger: Ååååh!!! Jag älskar mullvadar!

Sen tycker jag att bäver är det vanligaste från tonårskillar.

Och mink eller utter från tanter :P

Theres
0

Hamster är nog den enda felsägningen här :S Alla andra vet att det är en iller, t.o.m 5-åringa barn.

Har en nyinflyttad tjej på gatan som kommer stup i kvarten och plingar på för hon vill leka med dem, men jag låtsas att jag inte är hemma hela tiden… Skrikandes Hon är väldigt pratglad och skrikig… kan väl vara en 7 år sådär… En gång gick hon nästan på dem med sina inlines =/

golf.ifokus.se

LinLin
0

#15 Har du ingen bitig som du kan skicka på henne?? Skrattande

Jag får nästan aldrig konstiga kommentarer.. mink var länge det värsta. Skrattade länge åt "ekorre", trodde ju inte det var sant.. tills jag för någon vecka sedan fick höra det om mina egna.. Hur är det med folks allmänbildning egentligen? Och ingen vågar säga nåt dumt, jag ser väl så elak ut när jag ute med dem..

Strumpan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick frågan för ett tag sen av en typ 30årig kille: Är det en riktig iller? Nej svarade jag, den går på batteri

men jag har fått höra råtter, skunkar, hundar katter….

I somras när jag var ute möttes jag av 2 kilar i typ 13års åldern. Då den ena utbrister: ÅH kolla, fan vad häftigt, jag vill oxå ha iller. När den andra säger nej fy fan, vet du hurmkt dom där bits. Dom är livsfarliga!!

Ser han farlig ut?

Mvh Jenny

bnoffan
0

#17 Men det där är ganska typiskt. Vet inte hur många gånger folk har frågat "men inte går det väl att få såna där tama!?" när man haft de innanför jackan…

Theres
0

#16 Ne, mina illrar är för nallebjörnsaktiga för att kunna skrämma småtjejer =/

golf.ifokus.se

HannaM
0

Tja sokrates och Valle fick ju vara aborrar=)

Strumpan
0

#20 ÖÖÖÖhhhh va´sa??

Mvh Jenny

Matiilda
0

aborrar?

hahahahaaa. jag hoppas att dom inte bar seriösa

Thyne
0

Haha, vilka härliga kommentarer.

Jag har fått höra att mina pälsklingar inte alls är illrar, utan; fladdermöss, katt, pälsig orm, hamster, igelkott. ;)

Sabina-old
0

Det värsta som jag har fått höra är att det var en bäver… Hur fan kan en ca 30 årig man tro att en iller är en bäver? (Om han inte hade ett stort synfel då)…. Sen får man juh ofta höra att det är en småhund, börjar bli irriterande nu

Marina
0

Hahahaha vilken rolig tråd. Själv bor jag på landet och kan ta ut mina illrar utan att möta en människa, hur skönt som helst!! Och alla våra kompisar är väl medvetna om vad iller är för nåt, var ingen osm ställde några konstiga frågor när vi skaffade iller, skönt :)

Thyne
0

Jag tycker att det är rätt roligt att höra folks frågor om vad det är för något djur. Jag finner det definitivt inte irriterande, och jag förstår inte varför vissa gör det egentligen. Det visar ju folks intresse (inte i alla fall kanske, men i de flesta) för våra djur. Så istället för att de lever på i tron om att illrar är samma sak som bävrar, så kan man rätta till deras ignorans vilket ju är positivt :)

Min åsikt iaf.

(Nu menar jag inget illa alls med detta, och riktar mej inte heller till någon. Bara så att det inte misstolkas.)

Aelsklinn
0

#11 Haha, nej jag tror det mer var väldigt tuffa grabbar som tycker att djur, det har man föra att bussa på det andra gänget som man bråkar med av ingen anledning alls typ…

Jag älskar NWN förövrigt! hinner dock spela väldigt sällan. har precis börjat med 2:an. Där är jag druid och har en iller som companion Skrattande

LiindaLarsson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

när mi kille var ute och gick stannade ett par pensonerer han och fråga vad är det du har där?? är det en apa!! min illle sa nää det är en iller jasså kan man ha sånna som husjur nu förtiden :) när jag var ute och gick så var et en som sa till mig vad är det där är det en om det var en liten börn men dom är ju rätt lika björnar tvättbjörnar :9

Aelsklinn
0

Här är det också många barn (främst med utländsk bakgrund) som frågar med fascination i rösterna: "Är inte de där olagliga att ha!?" Glad

Faxlin
0

Lite roligt:

man i övre femtioårsåldern kommer cyklande förbi här hemma. Ser Andreas (yngsta sonen) med Nikita bredvid sig (lös).
Han vinglar till lite med cykeln och utropar en iller. Vad härligt. Hojtar till frugan som cyklade en bra bit före. Kom hit, det är en iller här. Hon svarar att de har bråttom. Men han har redan stannat sin cykel. Lagomt då upptäcker han Malin med Beldin lite längre fram. Ännu mer imponerad lät han på rösten när han ropade till frugan att hon bara måste komma. Så efter mycket knatande kom hon. Föga intresserad av de pälsklädda indivderna på backen.
Mannens glädje bara ökade när han sedan såg Sanna stå och krama Bella. Och längre fram stod jag med två koppel med tvillingkrokar i med Eris, Mirra och Crazy och Ametist.
Han såg ut och lät som om han kommit till himlen. Pratade inte alls mycket med oss utan sa mest åt Andreas som stod närmast att han skulle vara lycklig som hade så otroligt fina husdjur.
När de cyklar iväg hör jag på håll hur han säger till sin fru att detta var det bästa som hänt på länge. Och att nu mådde han bra.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AlbaStiffler
0

#30> Vad gulligt… han skulle behöva köpa en iller själv… :)

babsan
0

#30 gu så gulligt =) tänk om alla människor kunde tänka som han ! =D

tantan
0

jag och hanna hade en ganska skön för ett tag sen. Vi satt på bussen med elliott på väg hem när det kommer fram en kille ~15

kille: vad är det där för nåt?

hanna: en iller

kille: kanin?

H9/V9 Årsta AIK

"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"

flamingooo
0

men jag tycker faktikt att illrar ser ut som förstorade hamstrar som fastnat och sprungit och därför e så långa =)…

men jag tycker att hamstrar är super söta och illrar helt underbara så inet illa menat men så jag beskriver hur de ser ut för folk som inte vet