katt ws iller
Hur är det egentligen? Funkar det att ha både katt och iller? och om man vill ha både, vem tycker ni man ska skaffa först? katt eller iller?
om inlägget ligger i fel tråd, flytta den gärna.

skaffa båda samtidigt som barn så dom vänjer sig vid varandra:_)

#2-3 jättesöta =) få se hur vi kommer göra =)
förhoppningsvis kommer det gå bra, med lite tid och vilja
schess (katten) blev visserligen inte glad när jag skaffade en till iller, groggie (valp) han bara bet katten i rumpan. Så att allt med iller blev löjligt för henne :)

#5 vet iofs inte om någon skulle bli glad av att ha en bitandes iller i rumpan ;)
haha, nej precis. Men hon är väldigt duktig på att retas tillbaka ;)
Jag har ju 8 illrar, och ska hämta min första källing på söndag, Ziti som då är ca 15 veckor gamal. Den 1:a advent ska jag hämta hem Knasen en liten 12 veckors svartvit hane från Malmö trakten. Ziti kommer från Hässleholmstraken så kisarna är inte släkt med varandra. Sökte först efter 2 bröder då dom hade varit vana vid varandra, men det går nog lika bra ändå.
Det här är Knasen han som ska hämtas 1:a advent.
Jag väljer att ta 2 katter av den anledningen att dom ska kunna leka samman och inte alltid behöva vara med illrarna om dom inte vill detta. Jag hade en katt innan, Max, men han blev aldrig riktigt kompis med illrarna. Han var mest för sig själv, det var bara ibland när andan föll på som han lekte med dom, och då hade han alltid klorna inne. Så jag väljer därför att ta 2 källingar och inte 2 vuxna katter som jag hade kunnat ta om jag nu inte hade haft illrarna också. Var först på Tassebo där Aslan, en av mina illrar föddes 00, men dom hade ingen källing som var klar för leverans nu. Så jag har kollat på Blocket, och det var här jag hittade både Ziti och Knasen.

Va töta=D

har kattunge och är upssatt på väntelista hos ett par illeruppfödare… hoppas verkligen det ska kunna fungera… har alltid velat ha iller men tycker om min kise så han går ju först
hoppas hoppas hoppas… men han kommer ju inte vara jätte gammal när illern kommer högst 1 till 1,5 år och är van vid andra djur

ferretgirl: ursökta katter! hoppas det kommer gå bra =)
Jag hade n vuxen katt,det har fungerat bra,är glad att illern kom som valp när katten var vuxen en iller hugger gärna katten HÅRT och min katt kan försvara sig vilket kanske inte en litenb kattunge kan mot en envis iller. Idag kommer de bra överens även om katten tycker att Mimmi är jobbig emellanåt.
katten har ju dessutom mycket lättare att höppa upp på saker som inte illern kan om de skulel bli för mycket bråk för kattens del.