Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 3760 ggr
Qviq
0

????

När ska en haniller kastreras, tänkte ringa in och boka tid. Han är 8 månader nu… Räcker de?

"Chaos is a friend of mine."

Qviq
0

Hittade svar själv:P

"Chaos is a friend of mine."

Marina
0

Brunstar han då?

Norrskenets
0

Det bästa är att vänta så länge ni kan då dolda sjukdomar skjuts upp lixom. Så om ni inte tycker att han luktar så mycket eller inte är agressiv av brunstbeteendet så vänta så länge ni kan, det gynnar bara er kille=)

Robinsnel
0

#3 Jag är en av dem som tror det, men det är inget säkert, bara vad många tror.. Det diskuteras fram o tillbaka om den frågan. En del tror också att det finns risk att hanen fastnar i sitt brunstbeteende om man väntar länge med kastrering. Sen är det ju också så att iaf de flesta brunstiga hanar inte alls är något roliga att bo med, när de går och småskvätter revir och stinker ganska duktigt.. Det blir dock inte så på alla.. Man får avgöra själv vad man orkar med. Jag har den inställningen att så länge min valp Sid fungerar med de andra illrarna, kommer han få vara okastrerad.

Norrskenets
0

#4 Ja precis, beror helt på hur han blir när han brunstar.=)

FerretCrow
0

ja min miilo är ju snart 8 månader och han har inte det minsta tecken på att han är färdig för kastrering ännu.

skrollan
0

jag som alliíd sagt att jag inte tycker groggie luktar så illa. NU gäör han verkligen det, fast i perioder. Eller så är jag täppt i näsan vissa perioder Oskyldig