En RIKTIG vinter
Ligger här och funderar på när snön ska komma till Gävle på riktigt. Förra vintern var ju skittrist, då hade vi inte ens snö på julafton. Och en jul utan snö känns på något sätt inte som en riktig jul.
Mina tankar vandrar till 1998 och när snökaoset bröt ut. Det toksnöade i tre hela dagar och när det väl slutade så kunde man inte ens se ut genom fönstrena som befann sig två meter över marknivå.
Man kunde inte ta sig till skolan så man fick vara hemma, inomhus, och hitta på något. Läsa en bok, se en film eller spela spel med familjen.
När man väl vågade sig ut så var det som att gå i en labyrint med väggar som sträckte sig långt över ens huvud. Lite obehagligt ja, men samtidigt väldigt mäktigt att få uppleva.
Titta på filmen och försök föreställa er hur det var att befinna sig mitt i detta kaos som det faktiskt var.
Tror ni att vi kommer att få så här mycket snö i Sverige någonsin igen??
usch det hoppas jag inte! :)

#0 jag hoppas på att det kommer bli en sån vinter igen! eller kanske inte 2meter snö, men 1-1.5m iaf.
Så man kan ha snöbollskrig med en borg osv, åka pulka utan att riva upp allt gräs..

Oj, vad mycket med snö det var!! Härligt!! =) Kan ej minnas att det var så mycket snö, hemma där jag bodde då?? Fast å andra sidan var ju ej så gammal heller :)

Herre jisses, finns det något finare än snö!!!
Kommer ihåg då när det snöoväder i Göteborg 95 eller nåt!
Ledigt ifrån jobbet fick man för inga bussar eller spårvagnar gick, folk åkte skider på avenyn o alla var så vänliga o fick ett litet bansligare humör då det var massa snö ute att leka i!
Kan det bli bättre…
brukar det inte vara så att vartannat år är det jul med snö å varannat år är det en varm sommar?
Hahaha jösses!! Ja du jag hoppas faktiskt vi får sånna vintrar igen men det ser inte ljust ut.
#5 nja med det rådande klimatet så blir vintrarna generellt allt midlare =/ mycket synd. jag bor i Karlskrona, som är en hamnstad i Blekinge. Vi har en camping här som beräknas ligga under vatten om 5 år!! Och vissa sjötomter sjunker i pris nu för de kommer ligga under vatten de med…

Va härligt, men tror inte att vi nånsin kommer få uppleva en sån vinter i sverige nånsin igen…till och med isarna smälter så…trist men sant