Tvål?
Första morgonen som göran var hos oss kom jag på han med att äta på en tvål som han hittat under badkaret. Tog självklart ifrån han den och tänkte inte mycket mer på det. Men igår när jag låg i badet så kommer göran iskuttandes och börjar slicka på badkarskanten. När jag tittar vad det är han slickar på så är det fasttorkad tvål som runnit längs kanten….
Förstår ju självklart att det inte är bra att käka tvål och försöker göra allt för att han inte ska få tag på det… Men undrar om någon annan också har en iller som tycker om tvål?
"Chaos is a friend of mine."

När Denver var på rymmen så käkade han tvål hos henne som hittade honom…
golf.ifokus.se

Mina illrar slickar mig alltid på händerna när jag smort in mig med kräm… inte heller så nyttigt.
Har dock en känsla av att om det bara handlar om slickar, så borde de inte dö. Att äta mängder av tvål dock känns lite mer onyttigt.

Tim försöker altid komma in i duschen och slicka på golvet och han har kruxat upp plåt grejen på golvet där vattnet rinner ner, så nu får han inte vara i badrummet

#3> Om det är ett plåtlock på vattenventilen så kan man bända ut metallen något på locket och sen banka dit det. så sitter locket som berg. Tycker det är praktiskt att de får var ai badrummet, mina har sina matplatser och huvudbajslådor därinne. Enkelt att hålla rent samt smidigt när man har plaskillrar som älskar att leka i vattenskålen! :-)
mina slickar mina ben när jag har barnolkja på de =/
Jag tror alla illrar gillar tvål o basiska grejer typ rengöringsmedel.. Men visst är det farligt, man får hålla undan dem från det. Ett slick dör de dock inte av..
stitch är hel frälst i tvål, tvättmedel, diskedel..ja u nam it! för att inte tala om gall tål..stitch stora kärlek

Lypsyl är ett favorit byte här i huset, är troligen mest för att det är fett :)