Vitabe, hur många?
Hur många vitabe kan man ge per dag, hört att man inte kan överdosera det då de kissar ut resterna om det blir fö rmycket då B vitamin är vattenlösligt eller fettlösligt? äh jag vet inte…
Men ser på innehålls etiketen att det även innehåller förutom en rad olika b vitaminer, vitamin E samt Niacin.
Jag brukar ge ca 2tabletter nångång har det blivit 3 när jag tappat räkningen är det för mycket? kan det vava skadligt med 2 tabletter varje dag?

Ingen aning om det är något ytterligare i VitaBee som man inte bör ge lika mycket av. Men huvudingrediensen är ju B-vit, och vad jag förstått så är det som du säger, att man kissar ut överflödet.
Jag brukar dock ge max en om dagen… mest för att de inte vill ha mer än så.

Men hur är det med e-vitamin? Det är väl fettlösligt och även om det inte är lika farligt som a och d-vitamin ska väl inte det heller överdoseras?
Men är inte alltför pigg i hjärnan så kan hända att jag har fel.. Jag ger iaf bara vitamin till illrarna någon gång i veckan.

Det låter mycket, Varför ge om ni har ett bra forder? Det är säkert annat skit i oxå, sånt som inte är vitaminer. Jag sklle nog ge MAX en om dagen.
#3 Ges som godis men började för att vi tyckte dollar blivit hängig o fick tips om att det kunde vara b vitamin brist.
#2 precis blev lite fundersam när det stod e vitamin vet inte hur det fungerar
Jag skulle tro att en eller två om dagen inte gör nån skada.. b-vitamin kan de ju inte få för mkt av iaf.. E-vitamin är nog rätt ovanligt att de får för mkt av, tror det krävs rätt enorma doser. Men som ni skriver är e-vitamin fettlösligt så de KAN få i sig för mkt…

Att ge flera om dagen under längre tid skulle jag inte våga. Men typ 2-3 stycken en dag om det vanligtvis bara ges 1/dagen tror jag väl inte skulle göra något..?
Jag själv ger bara en om dagen, men inte varje dag.
Jag ger mina Vita-B dom får vars 2/dag ungefär som man ska ge en katt. Ibland får dom tabletterna som dom är, ibland krossar jag dom och ger dom antingen i Vetegroddolja, Ferretone eller i den bruna pastan som jag alltid glömmer namnet på :-) Men mestadels så får dom tabletterna som dom är.
Okej då verkar det ju inte farligt att ge 2 per dag men ska skära ner det till 1 för att vara på säkra sidan
jag har gett mina upp till 2 om dagen i ett par år…och än så länge så lever alla ,)
#0# Du kan ju ge dom 2/dag men ge en på morgonen och en på kvällen om du tycker att ge 2 på en gång verkar för mycket på en gång. Det vet jag många som gör, inte bara dom som har iller bara utan även dom som har katter. Ska själv göra det nu när jag får hem Ziti och Knasen,, 2 små katthanar som är ca 12-15 veckor gamla när jag hämtar dom, den första, Ziti nu på söndag och Knasen den 1:a advent. Båda är sk. bonnakattor den ena vit med gråsvarta tigreringar och den andra (Knasen) är svart och vit halvskogis skulle jag tro han är. Pappan var skogis trodde dom eftersom någon av dom 5 ungarna blev långhåriga, resten fick halvlångpäls.
#10 oki brukar aldrig ge 2 samtidigt utan brukar ge en på kvällen o en på morgonen. Vad söt Knasen var! Grattis till tillskotet i from av kattungar