Porträtt bilder

vilka fina bilder helt bedårande är det rn photgraf som har tagit dom eller ni skälva ???
Det va en hund fotograf som har tagit dom. Alla illrar på utställningen fick fotograferas.

SofieManne: Vart finns bilderna?
www.gladatassen.se fast det va bara tre ägares bilder som kommit upp än. Men man går på ras special och då finns sorunda med.
Skicklig fotograf! Mycket bra och fina foton.

Tack. Väntar med spänning på att bilder på mina små skall komma.
#12 Det förstår jag. Har väntat hela dagen. Men det borde ju komma upp snart =)

Ohh, vilka fina bilder.
Vad fick ni betala för dem??
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Vi har inte betalat nått =) Men om man inte ville ladda ner dom bara, så kunde man beställa men det va ganska dyrt. 2 bilder 300 kr har jag för mig att det va.

Hualigen, ja det var dyrt. Vilken storlek var det på bilderna då?
Audiatur et altera pars
Jag hittar inga mått. Men en förstoring som är 30x45 kostar 550. Så dom borde va mindre än det.

De har ett paketpris för 695:-
Går man längre ner på första sidan ser man vad det innehåller.
Klart billigare att ladda ner och skriva ut. Har man inte skrivare, så brukar det gå att skriva ut på biblioteken. Tar man med sig fotopapper, så kan man nog få använda det för sina utskrifter.
Åhh vad bra, men det är väl bara för "en" av illrarna. Så man måste ha tre packet om man vill få på alla eller?

Vet inte står inget om det, men ring till dem och fråga imorgon.
Får ta och göra det. Vi har ju ändå sju bilder så det kan nog bli dyrt.

Oh vilka proffs bilder, om man kunde fota så bra själv med…
Vilka fina bilder :) Alltid kul att ha riktigt fina kort på våra små..
har man itne tillgång till skrivare finns de ju många som framkallar digitala kort på riktiga papperskopior. Har framkallat en del förstorningar via expert.se men det finns ju MASSA andra företag också och det brukar inte vara så dyrt.. ett kort på 20x30 cm kostar 39:- och ett på 25x38 kostar 59 blirju billigare än 300 iaf :) (fast de gäller ju bara att upplösningen är bra så korten blir skarpa på kopian men de varnar iaf experts framkallnings program på internet för om dom inte är tillräckligt bra upplösning på bilden.)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Lite synd att dem tar såna priser för 2 kort. Kul att ni har fått lite kort i alla fall. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

haha, men dom fick kämpa lite för dem också hahaha ;) :P
ferretgirl Ja det är han verkligen. Lika stilig =)

sööt :)

Ohh, vilka mysiga bilder. Så skojigt tycker jag när ni delar med er av fotografin.
Audiatur et altera pars

Dte har hänt något tråkigt angående bilderna som Johannah har meddelat på illersverige.se. Ni kan läsa om det här: http://www.gladatassen.se/img/ras/sorunda/sorunda.htm
Å nej vad tråkigt!! Dumma tjuvar!! Att de ska vara så j---la svårt att fatta vad som är ditt och mitt… Morr jag blir så trött.. Hoppet om att datorn och bilderna ska hittaas är väl tyvärr minmal känns det som :( Men jag ska hålla alla tummarna ändå!!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Hmm. Läste precis det där. Fast som fotograf bör man alltid göra en backup. Vad som helst kan hända med hårddisken, den kan ju krascha eller bli STULEN.
Supertråkigt för er som hade tagit massa fina bilder där och så.

Usch vad trist att det gick på detta sätt.
Hoppas de kommer åter, men det är nog tyvärr en liten chans.
Audiatur et altera pars

Trist med klåfingriga typer. 
Men klantigt av fotografen att inte ha gjort nån backup!?!
Illrarna på bilderna var ju iaf gulliga!
Men bilderna i sej var inte så värst kul…lite mörka tycker jag! Fast han hade kanske inte så bra miljö att fota i!?
Firman som fotade Bonzo förut verkade mer proffsiga tycker jag… Happy Dogs hette dom. Ljusare bakgrund, mer djurvan fotograf (kändes det som iaf..trots att han frågade "vad har man en iller till?"
) Den fotografen var dessutom mycket snabbare med avtryckarfingret än han som var i Sorunda oxå… Bättre att slösa lite med korten så man hinner få en bra bild på dom små krabaterna, än att stå å tveka tills illern "råkar" sitta still en sekund. 
Här är en av Happy Dogs bilder av Bonzo…igen..för dom som inte såg förra gången dom hamnade här på forumet.
#40: Det var ju ett jättefint kort. Bakgrunden passar verkligen till mörka illrar. Vet inte hur en pastell eller albion hade sett ut med den.

#41: Jo, den passade utmärkt till Bonzos färg…men hur den skulle sett ut till nån annan färg vet jag inte…? Kanske för ljus? Men bakgrunden var ämnad för alla de ca. 60 hundarna som han egentligen var där för att fota. Dom var ju i alla möjliga färger, och vad jag har hört så var folk väldigt nöjda med bilderna! 
Men jag tror Bonzo var snabbast klar! Ner med han i korgen, släpp taget, fotografen pep med leksak, Bonzo tittade upp, klickklickklickklick, Bonzo hoppade ur korgen. Blev 4 fina bilder, varav 2 väldigt bra! Inte illa! Tror det tog 1½ minut…från att vi sa hej tills vi sa hejdå! 
#42: Men vad skönt att det gick så smidigt att ta kort på Bonzo. Hur lång tid tog det i stockholm då?

#43: Vi tog inga foton på Bonzo i Sorunda. Vi hade ju redan dom bra bilderna. Dessutom kände jag igen fotografen. Han har varit på mitt jobb (som Happy Dogs oxå var) och plåtat hundar. Tyckte inte då heller att bilderna blev så bra….så vi tyckte det var onödigt att ta fler. Dyrt dessutom!
Ja dyrt var det verkligen för 2 kort. Skulle aldrig betala 300 kr för kort som man inte tycker är bra heller. Fast jag tar ju mina egna kort så jag behöver ju inte gå till en fotograf.

Vi betalade ca 900 för Bonzos bilder…men då fick vi en inramad jätteförstoring (60x30 eller nåt sånt) med graverad mässingsplåt, en förstoring i A3-format, och 6 bilder i "vanligt" format. Har för mej att vi fick en förstoring extra oxå…eftersom jag fick personalrabatt genom jobbet. Dessutom fick jag 10% rabatt på hela paketet. Dyrt, men bilderna blev ju bra!
Du kanske skulle starta en illerfotofirma Madde?!
"Happy Ferrets". "Glada huggtanden" 
#46: Ja det vore något. bara ta kort på illrar. Dem lättaste djuren och ta kort på. =)

#47: Lättaste? Hmmm..för dej kanske som har en bra & snabb kamera ja!! 
#48: Jag var LITE ironisk när jag sa att dem var lätta och ta kort på. Hehe. Dem är ju snabbare än blixten. =)
Men de hade väl varit något madde ett litet illerfotoföretag!! Tycker ja du borde fila vidare på :) Jag hade helt klart anlitat dig! :)
Hmm. Det där med och starta eget är ju inte det lättaste. jag kommer nog fortsätta ta kort på hobbynivå. =) Sen om jag tar kort på utställningar och träffar är en helt annan sak. =) Det är ju kul ju. =)))

Nej, att starta eget är rätt mycket krångel. Fast det är ju super att du vill fota på utställningar. Har ju bokat dig och -eM- till yran 2007. hihi
Audiatur et altera pars
Mmm det stämmer bra det. =) Kommer ha fullt upp då på yran. Men vore inte fel om vi kunde byta av varandra lite. så att man får lite raster och så. =))
Jag kan också ställa upp som fotograf =)
Amor vincit omnia

Hur är det med Åsa? :O
Vart har hon tagit vägen? :(
Är det nån som vet hur det är med Kiara oxå?
Kan hända att det strular med internet igen. Men hon kommer så fort hon får tillbaka det. =)

Okej, tack Madde =)=)=)
Hur är det med dig då? :D

Madde: Vi borde fixa lite utrustning tills dess ;)
Jag ska få lite grjer till min examen vet jag och så har jag tänkt köpa en ordentlig bixt.