Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 277 ggr
Ceciliaolucifer
0

mina illrar hatar mig

Fram till i torsdags förra vecka så var allt okej är hemma frid och fröjd. Åkte tyvärr sedan in akut på sjukhus och blev akut opererad och kem hem halvt död igår.

Det första jag möts av är att Bernz biter mig i foten hårt som fan, 2 gg. Sen har jag fått en godisskål brevid mig på sängen som Hugo kämpar för att lägga tassarna på. Det betyder att jag måste mer eller mindre sätta mig upp varje gång fär att plocka ned hnm vilket innebär en stoooor börda ( gör så ont i magen ) Så jag höll på att bli tokig, iallfall efter 20 gg.

Lus eller Tigern tittade inte ens på mig.

Så mkt betydde jag för dem. Dessutom smet Bernz utanför lådan nyss.. Bussigt?  och jag kan inte ens sätta på mig ett par strumpor själv. Tur att  jag har en illerskötare här hemma..

bnoffan
0

Oj. Det där lät inge bra! Hoppas att du får lite mer medlidande från killen!

Norrskenets
0

oj, va har hänt? varför var du tvungen att åka in akut och bli opererad?=( håller med ovan.

Qviq
0

Undra om illrar har något slags inbyggt sinne som känner på sig när man helst av allt inte vill att dem jävlas. Är ju inte nyopererad men magsjuk just nu, och här hemma finns en sak som vet exakt vad han ska göra för att vara så jobbig som möjligt.

"Chaos is a friend of mine."

Norrskenets
0

#3 akta så inte din iller blir smittad bara, inge kul när dom spyr med den lilla kroppen *tips*

Qviq
0

Okej, så dem kan bli smittade dem också, det visste jag faktiskt inte, man lär sig något nytt vare dag….

"Chaos is a friend of mine."

Robinsnel
0

det är inte lätt att förstå dem alla gånger… De verkar ju iaf märka när matte inte mår bra :/

Krya på dig! Kram!

Norrskenets
0

#5 japp dom kan få många av våra sjukdomar, jämnt när jag är förskyld så försöker ja inte hålla på med dem så mycket så dom ska slippa bli sjuka dom också.. och magsjuka på en iller är inte det roligaste kan ja lova=(

LiindaLarsson
0

Krya på dej :)

skrollan
0

krya på dig :)

Ceciliaolucifer
0

Klappade ihop och fick behandling som tillslut sattes in för sent vilket antagligen ledde till att jag slutade andas och då valde dem att öppna upp för att kolla läget. Dem tog bildtarmen tillslut.

Det sista jag tänkte på innan jag sövdes var Lucifer (lymfomsjuk ) Och familjens stora hund Pyret (långt gången cancer) Undrar varför jag gjorde det?

Ceciliaolucifer
0

Behöver jag säga att jag fick fira min födelsedag på sjukhuset?

JossanH
0

Stackars dig Cilla! Har varit orolig för dig här hemma!

Dina illrar var visst inte glada över att matte varit borta så länge.. Då måste hoon ju straffas… :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Norrskenets
0

usch va läskigt, skönt att det gick bra=) va tråkigt att du fick fira din födelsedag på sjukhuset, Grattis i efterskott!=)

Faxlin
0

Men Cilla dina illrar älskar dig. Det är därför de är så sura på dig för att du varit borta från dem.
Så skönt att höra att du är hemma har varit orolig för dig vännen.

Kramis Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

DG
0

Usch va jobbigt upplevelse det måste varit, vilken tur att det gick bra till slut ändå. Hoppas du kryar på dig snabbt!

Nea
0

Krya på dig Cilla. Stor kram.

AlbaStiffler
0

Huga, jobbigt att vara sjuk. Krya på dig! Du får väl muta till dig lite kelstunder med illrarna med lite godis…hehehe…