Iller
Hejsan!
Jag har en liten liten fråga?
Vad ska en illerhona äta när hon är gravid? Just nu använder jag Hills kattfoder som dom flesta har rekommenderat.
Mvh IngerIller
Det var ju en rikigt bra fråga. Tyvärr känner jag att jag inte kan svara på den utan att vara osäker så jag överlåter den till någon som har haft en hona som varit gravid.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
okej
Jag lovar att det dröjer nog inte lång tid innan du får ett bra svar. =) Har du en hona som är gravid??

Vi ger aldrig katt mat till våra honor eller illrara då det inte inhåller tillräckligt med proteiner .
Man bör oxå ge sin iller hona lite o.b.s lite ister som är i små bitar .
Det är oxå bra att ge honan lite furovite samt furotone.
Tänk oxå på att honan ska ha mycket vatten .
Vad vi som uppfödare rekomenderar är Ferrets Complite då det innehåller allt som en iller ska ha förutom godis.
Du ska ha en termometer så du kan tempa henne om det inte skulle komma i gång och du måste till vetrinären dom vill gärna veta om hon har feber
Hon blev parad den 8 maj hoppas jag iaf.
Hon börjar gå upp i vikt nu.
En fråga till hur ser man om dom har varit ihop?

om du vill kan du ringa mig om du vill jag pm mitt nummer som jag är på

Som det står i min Hills kattungemat förpackning så innehåller det lika mycket protein som Ferret Compete gör, dvs. 38% ungefär.

När jag var i Frankrike så gick jag på en träff i Paris där dom hade en Akturiserad vetrinär som forskat mycket angående iller foder.
-Han sa, att man INTE ska ge illern något annat foder än illerfoder.
Många tyckte att kattfoder är ju samma sak, men han förklarde att dom flesta illrar som kom till vetrinären med tarm vred eller ont i magen hade ätit torrt kattfoder.
Vetrinären sa att man inte ska ge kattfoder för att katt och iller har inte samma tarmflora. Katten har längre tarmar och kraftigare tarmar än vad iller har. Så när det kommer en iller till vetrinären så blir första frågan, -Vad har den fått för mat? Säger man då kattfoder (i frankrike) då blir dom inte glada för illern kan få väldigt ont av detta. Och då läser vetrinären lusen av en. Hihi, men i alla fall så har vi Klarsferrets tagit fasta på detta och därför använder vi bara illerfoder som är till för illrarna. Då vet man att fodret är så snällt som möjligt mot illerns mage. Man utsätter inte heller illern för tarmvred eller liknade.
Ska oxå tilllägga att jag vet att många här i svergie ger sina illrar
kattfoder och det går nog bra det oxå . Men vi ger inget annat än Ferret Complite som är för tam-iller då vet vi att dom får rätt mat med rätt mängd av det som är ett måste för dom.

Hva gjør man da når en ilder ikke tåler å spise Ilder-mat? Merlin tåler kun Hill's Nature's Best Kitten, Oliver's Kitten og Specific FPD. De to første er uten kjemiske konserveringsmidler, den siste får han bare litt av. Speedy og Arinya spiser akkurat samme mat uten problemer, og tåler fint andre typer mat også.

ja jag är ledsen men där kan jag tyverr inte hjälpa dig . Om jagt förståt dig rätt så tål inte dina iller -mat ja det vet jag inget om ville bara förklara varför vi endast använder ferret .
VI hadde för många år sedan en liten iller som inte tålde knappast något och då fick jag åka till blå stjärnan en gång i månaden o hämta något special mat till henne kommer tyvärr inte i håg vad detta vad.

Nå fungerer Merlin helt fint på den maten han får. Dessverre tror jeg han ikke vil leve mye lenger med tanke på slekten hans og at han har vært kronisk dårlig i magen siden han var to år gammel. Når han ikke lever lenger, skal de andre kun gå på ildermat. Men har begynt å blande i litt ildermat i det de får allerede for å se hvordan det går.

Ingerliller . du bör nog ta kontakt med någon av uppfödarna som finns här inunder iller uppfödare det kan va väldigt skönt att få prata med någon .
det finns oxå böcker som du kan läsa om iller men det bästa är att få kontakt med en uppfödare för allt står ju inte.
du ser på hennes vulva när den har gått ihop igen.
Men som sagt Jag rekomenderar dig till ta ta kontakt med någon av uppfödarna för det blir alldeles för mycket att skriva och förklara vad man menar.

Vad bra svar du fått här inne. Och som klarsferrets sa. Det är bara att hojta till åt oss uppfödare så får du all hjälp vi bara kan ge.
Mig når du i alla fall på:
070-7334693 om du behöver någon att prata med.
Kram Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Hur har det gått för dig Ingeriller??? Håller tummarna att det går bra.