Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 492 ggr
[kjamtessa]
1

Dröm.... Verklighet....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I natt drömde jag en dröm att jag gick in i en lokal där det fanns tre små lådor med en iller i vardera låda.. I dem ena två var det viltfärgade och var inte det minsta tillgivna. Men i den tredje fanns en underbart vacker vit en!! Som var tillgiven och social. Ångrar så att jag inte räddade den där sötnosen från den där lilla lådan och kunde ta med mig den hem ifrån min dröm.

Med tanke på att dem sålde tre illrar i lokalen så fick jag en tanke på för några år sedan då min bror köpte en iller från våran stads zoo affär.. Och undrar hur vanligt det är i dagens läge att det finns illrar i Zoo affärer?

sarae
0

tyvärr är det vanligare än man tror….även om de flesta zoo affärer har slutatt ha iller i själv butiken (pga 5 kvm lagen) så kan många zoo affärer "beställa hem" illrar eller så har de dem hemma hos sig själv (antagligen i mindre burar, men där är de ingen som kontrollerar) och tar med dem på begäran….särskilt i sveriges norra delar är de rätt vanligt med iller i djuraffär

[kjamtessa]
0

Nämen fy =( Tycker att de borde vara förbjudet. =(

LiindaLarsson
0

det borde väll vara samma med kanin fågel iller hund och alla andra djur att dom itne ska säljas på äffärer för doms ittter ju i små burar tillsammans och trängs :(

[kjamtessa]
0

oja!! Här i våran ena affär har den 2 stycken kaniner och ett marsvin tillsammans i en 100 bur och dem skall ha det mkt större! varför sälja djur i affärer? =(  men hundar säljer de väl ändå inte i svenska djur affärer?? :O