Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 480 ggr
Telefonkontakt
0

Spyan på Gördis

Jag hörde ett konstigt ljud vid fönstret, och gick för att titta. Samtiit som jag ser en spya på Gördis så trampar jag i en spyaoch bajs. BLÄ!

Jag är arg och tar Gördis och duschar henne och min fot - när jag hör Sigge spy igen på golvet. När jag går med ficklampan och letar efter spyan med en blöt Gördis i handen så hittar jag den - unde rmit - igen!

Inte nogmed det så hittade jag en mosad bajs också, som sitter fast, så här sitter jag nu. Med nytvättade fötter och hormoner och två illrar som jag just nu bara vill stängain på toan..

Ännu en dg i en illerägares liv?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

AlbaStiffler
0

hahaha, sånt är livet. Visst är det härligt? You gotta love it!

Brukar Sigge spy? Har han ätit för mycket snask?

bnoffan
0

Oj. Lät inge bra det mär med spyan. Har han fått i sig nåt konstigt?

Telefonkontakt
0

#1 hahar börjat att äta kött, sån det har hänt en gång tidigare att han har spytt. om han gör det oftare så ska vi kolla med vetrinär

Norrskenets
0

kanske gett honom för mycket kött? har ni nyss börjat med kött? kanske bättre att vänja honom att äta mindre och sen trappa upp annars måste ni nog kolla upp det ändå tycker ja för att va säker.

Telefonkontakt
0

#4 han är en liten bit 2 ggr per dag. Han började för ganska exakt en vecka sedan

Robinsnel
0

vanligaste anledningen till att de spyr (skulle tro typ 99%) är att de fått i sig ngt olämpligt, eller hår vid pälsbyte. Lite parrafinolja brukar lösa problemet…

Telefonkontakt
0

#6 har bett sambon att införskaffa det imorgon

Robinsnel
0

#7 yup, alltid värt att ha hemma ;)

Telefonkontakt
0

#8 har tjatat på honom, men han är seg och säger att han inte hittar..

vart finns det?

sarae
0

#9 på apoteket…bara att fråga dem..skall annars stå på deras djuravdelning

Norrskenets
0

#5 Jaha okej, ja då borde det inte va det

håller med ovan

AlbaStiffler
0

Tänk på att man inte ska ge parafinolja för ofta, bara i nödfall. Ges det för ofta får illern problem med magen och att ta upp näringsämnena. Så bara i nödfall! :)