Träpellets...
Kan någon ta kort så man ser hur det ser ut? Gärna nybajsad och nykissad så man ser hur det blir.
golf.ifokus.se

har tyvärr inga kort men det blir iaf spån av det som blir kissat på. Men det luktar inget överhuvudtaget så jag kan stolt garantera träpellets, men då underlättar det att ha två lådor lixom så spånet åker ner i den nedersta lådan så blir det lättare=)

Okej, men hur många hål behöver man borra i översta lådan för att spånet ska åka ner bra? om man bygger en egen då =) Och om man inte har två lådor, utan bara gör så spånet hamnar i botten, blir alla träpellets som ligger på spånet…spåniga då med av att de blir fuktiga, eller funkar det att det ligger i EN låda bara?
golf.ifokus.se

Ska jag gå och borra nu, eller ska jag låta det vara? xD
golf.ifokus.se
#2 jag borrade vad jag tyckte var en himmla massa hål..men de räckte inte alls.. och sen var hålen för små (ca 5mm) så vad som hände var att de blöta spånet täckte till hålen. men gör hål nästan i hela botten, och gör dem större än 5 mm

#4 Men om man har de blöta spånen i botten på En låda, så man inte har dubbellådor, blir träpelletsen som ligger på spånet förstörda då så man MÅSTE ha dubbellåda?
Och hur stor en En pellets? så man inte borrar för stora hål menar jag.
golf.ifokus.se
#5 nej man måste inte ha dubbla lådor…jag har enkla här hemma…sen använder jag en furba låda som sil, och silar bort spånet några ggr i veckan.
hmm det beror på vilken storlek man väljer, men mina har 8 mm i diameter och alt i från 1 cmm till 2 i längd

Vad har ni för superpellets? Jag bytte fram sand till vanlig pellets för katter, är det dåligt? Slipper iaf ha sand mellan tårna en sekund efter jag har dammsugit. Enda som är lite dåligt är att man måste vara noggrann när man plockar bajs/kiss ananrs kan man lätt skopa upp för mkt.

#7 det enda man använder skopan till är till bajskluttarna sågspånet är bara att slänga i soperna=) Visst det är lite petigare alltså man får peta bort lite träpellets som följt med skopan men det är det värt, det luktar inte ett dugg =)

#7 Är det toalätt du har använt? Vanliga träpellets är mycket bättre och luktar dessutom mindre.

#9 Är det eldningspellets?

#10 Yes det är det! Jag köpte 16 kg på byggmax för 40:- eller nåt..

Jag har köpt det nu… undrar om de gillar det 
golf.ifokus.se
vadå, kan man ha vilken träpellets som helst? för att då blir det väl billigare att typ köpa eldningspellets än något i djuraffären?
Har inget kort tyvär, men skulle kankse kunna fixa. Men det funkar jättebra & när det blir blött så blir det som spån. Och de luktar inte lika mycket med pellets. Så ja råder dig till att använda pellets om du tänkt det =)

#13 Jepp eldningspellets funkar finfint!

Jag satte ut 3 lådor till med pellets i… så de har 5 lådor på 6 kvadratmeter, men Melwin hade BARA bajsat utanför… Epona och Denver gjorde sina behov i lådan med sand…
La i Melwins utanförbajsar i lådorna med pellets… kanske han fattar nu att det ska vara bajs där i? 
golf.ifokus.se

#16 kanske ska testa att bara ha sand i lådan och sen strö över träpellets ovanpå och sen öka på tills du bara använder träpelletsen, så gjorde ja iaf=)

#17 Men Melwin bajsar ju inte på sand heller, och all sand här hemma är slut nu ;)
golf.ifokus.se

#18 Mm visst är det mysigt att torka bajs varenda dag! 

#18 jaha, ja då vart det svårare hehe
Aha, ok :) ska jag testa det eftersom alla pratar om det :) men vart kan man köpa det då?:)

#21 det står i #11

Jag köper på Granngården/ Lantmännen

#23 hur mycket kostar träpelletsen där då?

Hmmm… eh lite osäker men typ 40 45 för 16 kg..

#25 ungefär samma pris som på byggmax då?=)
Jag är lite fundersam på eldningspelletsen,jag har ingen erfarenhet av det som strö.Men när jag skulle fylla på våran tank med pelletsen så fick jag utslag på händerna och det klia.Nu har jag inte kvar huset med pelletsen så jag vet inte om det skulle bli likadant igen.Man kanske ska vara observant med eldningspellets?
Använder oxå eldningspellets har köpt från Granngården 49:- för 16kg men ja såg att de va billigare på byggmax så de får bli där nästa gång.. Men ja har grejat med händerna i d ehela och inte fått några utslag iaf, och inte märkt nått på illrarna heller så ja har bara gott att säga om de hela :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
#23 aha. men då kan jag köpa där, det vet jag vad det fär för affär iaf :)

De vägrar gå på det… eller kan hända Epona bajar 2 bajsar eller något, men hon tar Denvers låda istället, för Denver går bara på en låda… och Melwin har 4 lediga lådor som ingen annan går på, men han bajsar på golvet =/ så 2 illrar i en låda och 1 iller på golvet och 4 lådor i onödan… gah… tacka vet jag husse-sand =)
golf.ifokus.se