Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 237 ggr
[jenkass]
0

OT *SUCK*

ååååå!!! ännu en tvättstuge incident! Blir så trött på denna skiten!!! och ja, vi söker efter ny lägenhet för fullt…
Kom ner idag 20 min. efter att min tid redan hade börjat… då står det en annans tvättkorg med smutstvätt i och båda tvättmaskinerna är färdiga med tvätt i. Står där å väntar en kvart men ingen kommer… Så jag bestämmer mig för att slänga i allt i dennes tvättkorg å så ställer jag den utanför tvättstugan, låser med en sån där "mojäng" som bara jag har nyckeln till och går upp till mig… Vågar inte gå ner på en stund å sätta igång min tvätt ifall dom skulle komma *fegis* inte efter den incidenten som hände sist…. suck

GeneradSkrikandes

Velsan
0

idioter, varför tar man en annans tid?

Telefonkontakt
0

Det är bara att ta ur deras tvätt och tvätta. De tär ju faktiskt DIN tid. Du var atig och väntade en stund. Tvätta din tvätt och skit i den andra. Berätta att det är din tid och skäll på H*n !

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

[jenkass]
0

jo jag ska gå ner strax.. men man blir bara så trött på sånt där… Bokar man en tvättid så får man ju hålla koll på den oxå lixom…

Men hur funkar det hos er som har gemensam tvättstuga? När sista tiden för att tvätta är slut kommer det någon och låser tvättstugan sen? (typ securitas) eller går det att tvätta hela natten?

Telefonkontakt
0

#3 jag har bara tvättat en gpng i vår gemensamma tvättstuga. Jag har ingen aning omde låser här. Ska ta och kolla upp det!

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

[jenkass]
0

nu när jag var nere så hade dom hämtat tvättkorgen utanför… men när jag gick in i tvättstugan så öppna jag torktumlarn å där låg ju massa kläder oxå !!! så dom hade ju inte kunnat hämta dom eftersom att jag hade låst :P ååå dryga människor… lät det var olåst denna gången så får hoppas dom har hämtat dem sen så jag kan låsa igen

Norrskenets
0

Va jobbigt=(

JossanH
0

sånt där är ju bara fruktansvärt jobbigt och skapar bara en massa osämja bland grannarna. Jag skulle bli toookig om nån höll på sådär när jag hade bokat tid!

Där jag har haft gemensam tvättstuga har det fungerat i stort sett smärtfritt. EN enda gång var det en skitsur tant som snodde sista kvarten på min tvättid. Hon hade lagt ur min färdiga tvätt ur maskinerna och börjat tväta sitt eget.. O så hade hon mage att SUCKA när jag kom ner och skulle ta tvätten… Men jag säger då det… Det finns folk till allt!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Matiilda
0

åh sånt där händer hela tiden ..Min pojkvän gick ner och plockade i all tvätt som låg i makinen och skrev en "trevlig" liten lapp till dom, sen dess har det fungerat någorlunda bra..

skrollan
0

´hemma hos oss tror jag inte det går att tvätta efter 23 när sista tiden är ute för att de stänger av elen eller något för tvättmaskinerna.

Det där med att ta en annans tid gör en vansinnig, händer jämnt hemma hos oss, och stänger man av maksinen och kastar ut deras tvätt för de tagit en ananns tid så fortsätter de i mattmaskinerna =/

Qviq
0

Hos oss får man tvätta till klockan 10. Och efter 30 minuter på en tvättid och ingen har kommit får man ta över den tvättiden utan att fråga, har aldrig gjort så, skulle inte våga om någon suris kommer ner…. Men vem som helst kan gå in till tvättstugan för det finns inget enskilt lås, detta hatar jag för jag brukar stöka till som fan när jag tvätta och sortera över hela golvet. Då kan man ju inte precis låta smutsiga underkläder ligga framme om någon annan skulle gå in, pinsamt….

"Chaos is a friend of mine."

HannaM
0

hos oss funkar det fint, man har rätt att använda torktumlare och torkskåp en timme efter avslutat pass och är ingen där efter en halvtimme får man ta passet.

skrollan
0

här får man också ta en annans tid efter att ingen kommit på 30 min.

#11 men då kan ni ju inte låsa in era saker om en annan ska ha torktummlarn tex samtidigt som du har tvättmaksinen? :o

Mstar
0

här är det öppet hela natten, och det finns el till iaf torkrummet. :) första gånen jag var nere i tvättstugan var i lördags natt nämligen och hjälpte pojkvännen plocka ner tvätten han hade tvättat på kvällen. annars kör vi med egen liten toppmatad tvättmaskin och en sån där man hänger kläder på, väldans rolig illerleksak ;)