Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 195 ggr
pilura
0

varför gör han så?

Var ute en sväng igår med lilla lurven och pojkvännens hund. Jag lämnade över Tulo (förut Peppe) till Pontus en stund. Han kröp då upp mot Pontus hals och sen bet han till i hakan. Ordentligt. Varför gjorde han så? Kan det vara för att han inte är lika van Pontus lukt som min?

Sen var vi ute idag igen och när vi gick ut var han helt avslappnad och hängde i armarna, men när han hade varit nere en stund klättrade han på mina ben för att han vill upp (tolkade jag det som). Jag tog upp honom och då ville han upp mot ansiktet igen, jag vågade dock inte låta honom komma upp efetrsom han bet Pontus igår.. vad tror ni? Vill han upp o mysa eller?

Är ju inte säker på att tyda hans signaler än så vill gärna ha lite hjälp från er erfarna :)

ViktorMarina
0

en del kan bara inte motstå ansikten, verkar det som.. Vår aiia tar sig en smakbit på både näsor, hakor och läppar om hon kommer åt.. med oss är det rätt okej, oss biter hon inte längre, men andra :P

Aviendha
0

Ärligt talat låter jag ingen iller vara nära mitt ansikte, ingen av mina tre har klarat det där med "utstickande mjuka delar" som nu ansiktet består av.

Mina vill (som jag tolkar dem) inte skada, utan antagligen bara känna efter, men det är ju inte mysigt alls..

Efter ett tag lär du sig att se när din iller vill nosa eller pussa dig, eller när han vill smaka på dig ;)

Håll ut! =)

Popp från oss

Telefonkontakt
0

Det enda stället som mina inte biter är ansiktet. Båda har testat och då bet jag tillbaka.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

pilura
0

ok, tack för bra svar!

Faxlin
0

Jag har både ansiktsäkra illrar och inte ansiktssäkra illrar här hemma.
De icke säkra är mina småttingar. Får skylla på att vi inte riktigt kommit så långt än.
Men det är att träna som gäller. I början gör det lite ont, men de måste oftast bita för att lära sig att de inte får.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

League
0

Har en iller som är jätteglad i näsor… fråga mig inte varför…

Men jag biter tillbaka, och så rullar det på, men det går längre och längre tid mellan näs-attackerna.

Det går över, var bara konsekvent och säg ALLTID till när han gör nåt som han inte får göra!

Sara
0

På mig är mina helt ansiktsäkra. Norp tycker iof om öron…

Sara

JossanH
0

har ju alltid mina i ansiktet för jag kan inte låta bli att pussas med och på dom.. :)
Skulle ha svårt för en icke ansiktsäker iller då jag alltid har dom i ansiktet och jag skulle förmodligen göra bort mig ett antal gånger då hehe

Många illrar brukar ställa sig mot benen och vilja komma upp så fort nåt är lite läskigt etc.
Mina har även lärt sig att det erbjuds skjuts innanför jackan om dom vill så dom brukar leta efter öppningen i jackan så dom kan komma in.
Dom biter ju aldrig i ansiktet men kan tänka mig att din iller kanske reagrade som den gjorde pga att den var lite stressad ute, kände många lukter och kanske inte var van vid hans lukt och därför bet.

Sajtvärd på Iller.ifokus