Biter
hejsan
skulle vilja få lite tips som kan hjälpa mej me min bitande baby.
skaffade en ny soffa för ungefär 2 månader sen, men den ser ut o vara några år. ni förstår min kära lilla älskling tycker de e jätte kul o bita i ALLA kanterna på denna soffa. har försökt me att säga fy på skarpen, skrämma honom mm. men inget funkar. nån som har en ide som kanske kan hjälpa?

Gnid in soffan/hörnen i illasmakade medel (som inte är giftigt). Tex funkar teatree oil (finns på hälsokostaffär). Det smakar peck… och är inte giftigt… Borde kunna vara ok på soffan med… men testa kanske först på ett undanskymt ställe/tyg/skinn så du ser att det inte ger fläckar…
Annars kanske du kan ge honom något som är godare att bita på, se till bara att det inte är farligt, dvs en leksak som illern kan bita sönder och äta upp (=dö).
Lycka till!
#1 är du säker på att tea tree oil inte är giftigt? har för mig att det åtminstone är väldigt ohälsosamt för illrar.

Intressant. Jag googlade lite nu och hittat info om att Tea Tree Oil ÄR GIFTIG att förtära för människor så ignorera mitt inlägg ovan… *ska se om det gå ratt tas bort*
När jag skaffade illler för sissådär 7-8 år sedan tipsade man dock om det, undrar om man inte visste det då? Nä, nu skulle jag aldrig använda det…
#2> Tack! där ser man, man ska aldrig lita på det man fått lära sig tidigare utan kolla upp det innan…