Tadashi

Så, nu är vi redan inne på andra dagen här hemma. Malolo och Tadashi funkar perfekt! Det är jätte roligt. Tadashi som är en brunstig illaluktande liten korv så puttsar hela tiden på Vildingen Malolo och Malolo bara njuter. Dom sover sött tillsammans utan bråk. Tadashi har idag tagit smakprov på mig och det gjorde väldans ont och hon vägrade ge sig, men hon är hela tiden i mina fötter och ska se vad som händer så hon visar verkligen ingen rädsla. Huvudsaken just nu är att hon och Malolo kommer bra överräns. Hon och jag kommer säkert att ha våra stunder innan vi har fått henne helt bitfri.
Började idag med steg nummer 1.:
La lite vetegroddsolja på handen och lät henne bekanta sig med den genom att få slicka sig i det. Det gick jätte bra. Hon försökte inte ens bita. Fortsatte med att hon fick slicka lite på flaskan medan jag smekte henne över ryggen och kliade henne bakom örat. Allt gick bra utan protester eller bitförsök.

Vad roligt att få läsa om era framsteg här.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Hej. Va roligt att båda tjejerna har egna trådar, så jag kan få följa dom. Hälsningar Ammi

Idag har Tadashi och Malolo busat på som vanligt. Malolo tycker nog att det är jätte roligt med en kompis att busa med. Matte är mindre förtjust i att torka kiss precis hela tiden efter Tadashi! Vet inte hur många gånger jag stigit i det innan jag märkt det. Suck.
Annars så idag lyfte jag upp Tadashi utan några protester. Hon satt snällt i min famn. Så hon gör stora framsteg på bara några dagar. Alla i familjen hatar henne just nu förutom jag för hon bits och luktar illa. Stackars liten. Jag bara tycker synd om henne trotts kissandet..
Det var lite nytt från oss idag..

Skönt att höra att hon har det bra hos er…trots att de flesta tycks ogilla henne. Hon är en go tjej, men tyvärr lite osäker. Underbart att höra om framstegen ni gör!!

Ni skulle se min tumme, den är helt sönderbiten. Men vad gör väl det :) Hon är jätte söt och hon kommer nog bli en underbar iller, med tanke på framstegen hon gjort redan!
Idag är hon inne för kastrering. Jag skriver mer i morgon och berättar hur det har gått.

Så roligt att höra om framstegen hon gör. Hoppas kastreringen går fint.
Audiatur et altera pars

Ja nu efter en hel helg med att iFokus vägrat funka på min dator så har det löst sig och nu kan jag fortsätta att berätta om den lille krabaten.
I fredags blev alltså Tadashi kastrerad. Allt gick jätte bra. Jag var snäll och ärlig och sa åt veterinären att hon skulle använda handskar och visade min hand. Hon tackade mig. :)
Efteråt sa hon att allt hade gått jätte bra. Jag lät Tadashi ligga och vila ensam i ett rum i några timmar efter att jag hämtat henne. Sedan satt jag henne med Malolo. Det första hon gjorde var att rusa till maten och börja äta. Sen pussades dom lite och sen sov dom resten av kvällen/natten. Redan nästa dag var det full fart igen. Nu väntar matte bara på att brunsten ska gå över och att hon ska slippa torka kissdroppar lite här och där.
Hon biter fortfarande i sockor och i händer men blir bara lugnare och lugnare i famnen.

Låter ju positivt att det går åt rätt håll i alla fall. hihi
Audiatur et altera pars

Idag har Tadashi varit ute med Malolo i sele för första gången. Det blev lite jobbigt när den ena skulle åt ena hållet och den andra skulle åt det andra hållet. Där stod man i mitten och visste inte vart man skulle. Någon som har erfarenhet och tips på hur man ska göra?
Nå, det verkade ivf som att Tadashi gillade den lilla turen utomhus för hon rusade på som en dåre.
Ska försöka gå ut lite mera med henne i helgen. Är lite orolig över stugnen på magen än. Så måste man kanske tänka lite på fågelinfluensan eller?
När ska du ta stygnen, som du skriver låter det som om det är flera som ska tas bort? Eller har veterinären använt invändiga stygn, så det bara är har en knut i var ända?
Drar åt var sitt håll,
dom har en egenhet att göra det. Det finns en skarvbit att köpa med koppling för två djur, titta i zooaffären eller Amhs illertorg.

*Asg* Ja visst är det skoj när de springer åt olika håll.
Det finns som Ammi säger en extra bit att sätta på kopplet. Den består av två remmar ihopsatta med en ring och med en hake i var ända. Enkel konstruktion. Som dock inte fungerar på alla illrar. Det krävs att de funkar bra ihop för att resultatet inte ska bli tråkigt. Min Kiara kan jag inte ha i ett sådant sele. Hon är ju nämligen den som bestämmer, och är störst. Så dit hon går, dit hasar den andra oavsett om hon vill eller inte. hihi
Audiatur et altera pars

Ammi: Jo det är säkert 5 stycken. Veterinären sa att man brukade sy med såna stygn som smälter bort, men att hon tyckte att det var bättre att använda dessa på ett aktivt djur som en iller. Tror det är såndära invändiga stygn så om det är 5 stygn så är det 10 knutar. Idag blödde det lite såg jag men inget farligt tror hon busat till med Malolo. Annars ser man att det har lekt jätte fint. Stygnen skulle vara kvar i minst 10 dagar så på måndag får jag ta bort dom. Men jag kollar nog först att det lekt bra innan jag tar dom så jag väntar kanske någon dag extra..
Ammi & Åsa: Måste väl investera i en sådan då. Eller kanse man kan tillverka en själv. Det skulle vara jätte bra ivf. Och dom bråkar ju aldrig så det borde ju funka.
Usch, har just städat och den där piss lukten går inte bort fast ag gnuggat och gnuggat och bytt illerkläderna och skurat ur deras bur där dom sprättat runt en massa bajs.
Min mor dör så fort jag öppnat dörren till mitt rum. Hon kan inte fatta att den där lilla saken kan stinka på det där viset Malolo själv luktade ju ingenting när hon var här ensam och med Kola. Jag vill aldrig mer ha en brunstig iller i huset ivf!

Alla bara klagar och klagar..

Det är inte bra att vänta för länge med att ta bort stygnen heller. Så kolla upp henne efter tio dagar, det brukar räcka nämligen.
Ja ett tvillingband kan du sy själv. Hojta till så kan jag knäppa kort på min och skicka över msn så du för de hur den ser ut. simpel som sjutton. hihi
Audiatur et altera pars

eM
Jag tillverkade egna sådana remmar. Jag köpte sådana där nyckelkedjor som man ska sätta i byxorna som hade perfekta hakar. Sedan gick jag till skomakaren och köpte läderremmar. När jag var där fick jag snilleblixten att be dem sätta ihop allt med sina maskiner. 5 minuter senare traskade jag ut med 5 st snabbkopplingsremmar. Det kostade mig totalt ca 200 kr med arbete och hakar.

Nettan: Tack för tipset! Måste verkligen fundera hur jag ska göra nu :)

Äntligen börjar Tadashis brunst gå över. Hoppas den är het slut tills vi flyttar. 1 april flyttar vi in i en ny renoverad lägenhet på landet. Bort från stan äntligen!
Är lite små arg på illrarna just nu. Så fort jag är borta så bajsar dom utanför lådan. Menar dom då att man ska vara hemma med dom konstant? Suck. Har någon något tips?
Malolo har blivit såååå söt. Hon har börjat pussas med mig och hon har inte bitit mig alls. Hon är så mysig mammas lilla knodd.
Och Tadashi, även kallad monstret från Gotland, hihi, nej så illa är det inte,
, är bara det att mina kära vänner är lite rädda för henne när hon vill mumsa på deras sockor. Alla skuttar direkt upp i sängen i mitt rum om hon inte ligger och sover, för ingen vågar ju säga till om hon nyper till. Men hon blir bara bättre och bättre. Hon är så fin min lilla tjej. Men en fråga Ammi, varför händer det att hon kissar en fläck när man fyar henne, sen rusar hon iväg och busar? Det är lite skumt, för så har aldrig Malolo eller Kola gjort. Vad kan det bero på?
Tadashi älskar att vara ute. Hon blir alldeles vild och rusar omkring medan Malolo föredrar att sitta innanför jackan. Har inte hunnit vara ute så mycket med dom nu när jag håller på och packar allt. Men när vi flyttar så blir det andra bullar. Då ska vi å tillbaka till det normala och gå ut alla dagar, förutom då det är dåligt väder för då är matte lat.
Vi ska flytta till ett radhus så vi har en liten gräsmatta som jag har tänkt göra till iller inhängnad, någon som har något liknande? tips? bilder? Så blir jag jätte glad..
I morgon ska vi ta bort stygnen, få se hur det går med den sprattelvanten i famnen. Det ska säkert gå bra. Vetegroddsolja går det ju alltid att mutas med. Hihi.
Hej -eM-, tycker det låter som om hon ska ha sista ordet.
Även fast hon tar åt sig av ditt fyande, så måste hon bara protestera mot dig, innan hon lyder. Det är ju lite svårt att banna henne, när hon börjat leka och busa, för då får det ju fel verkan. Om hon alltid gör på detta vis, så skulle du kunna pröva med att vara beredd och fya henne samtidigt som hon gör den sista "protestskvätten".
Antagligen har du nog redan försökt detta, men jag kommer inte på något annat just nu.

Okej, jag ska göra mitt bästa! Men hon blir ju bättre för varje dag som går.. Tar gärna emot fler tips. Man kan ju aldrig få för mycket av dom..

Hon har inte kommit åt att bita mig på jätte länge nu och mina tår låter hon vara, men andras smakar hon gärna på 

Idag har dom små liven badats och jag har bytt sängkläder och tvättat golv.
När jag badade Tadashi upptäckte jag att hon hade sår på musen, den är ju fortfarande lite svullen så jag tänkte att hon kanske fastnat någostans med den. Ska hålla den under koll. Såret efter operationen är jätte fint och helt läkt. Hon var dessutom snäll när vi tog bort stygnen.
Tadashi verkar gilla den nya maten hon får. (Ferret Complete) Allt slinker ner utan problem.
Ammi: Har ni gett äggula åt dom?
Tänkte för Malolo har blivit utan nu ett bra tag, men tänkte börja ge det igen när vi flyttar.
Kunde inte hålla mig så nu får dom sova i dom nya grejerna, fast nu har det bara varit bus i dom. Ska knäppa ett kort så fort dom beslutar sig för att sova där.
Så en sita grej ui uppdateringarna om tjejerna..
Tadashi kliar sig hela tiden, jag hoppas att det beror på pälsbyte, vad kan det annars vara? Har inte hittat något på henne i varje fall.
Vi har inte gett dom äggula, men jag skulle tro att det blir populärt. Ge dom inte en hel äggula var bara, den innehåller K-vitamin och jag är inte säker på om det finns risker för överdosering (som med A-vitamin, t.ex.). Hur mycket dom skulle kunna tänkas få, har jag lite svårt att bedöma. Jag skulle nog låta 4 illrar dela på en äggula. Det blir mycket gula kvar åt dig, att göra äggtoddy på. 
Vet att en äggula är lagom som akutinsats, om man misstänker att en 80-kilos gris fått i sig råttgift. 
Ang. inhängnad: Jag tror att du får gräva ner nätet en bit, de är ju jord-djur, så de gräver. Sen är det väl bara att andvända fantasin; hur mycket klättrar de och så vidare…
Hej igen -eM-, ska fortsätta med din andra fråga. Jag tror att hennes kliande beror på att hon byter päls. Tadashi hade en av de tätaste vinterpälsar jag sett på någon iller och jag kan tänka mig att hon vill försöka bli av med den, fortare än den lossnar av sig själv. Eftersom du inte ser något som skulle kunna orsaka kliandet, så tror jag inte att en vet.koll skulle göra dig annat än fattigare.
En fråga: Hur ofta badar du illrarna? Bad har en tendens att torka ut huden och det kan orsakar svår klåda. Senast vi badade några av våra var 2004.
Kul att dom gillade Malolos Hederspris, hon är en fin tjej. Hoppas få se alla tre på någon utställning, är lite nyfiken på vad Kola skulle kunna åstadkomma.
Jag brukar inte heller spara dom nya sakerna, det slutar oftast med att illrarna får dom tidigare än jag tänkt.
Pussar till illrarna från oss på ön.

Ammi: Jag har alltid bara gett en gula förut såjag skulle nog hålla mig till det nu också, det kan väl inte vara bra att ge för mycket.
Ja jag har märkt nu att det är pälsen som börjat lossna. Hon börjar vara lite mera tunnhårig. Så är nog ingen fara.
Jag brukar nästan aldrig bada illrarna, märkte att det blivit 2 gånger nu här rynt Yran tiderna sen vi kom hem. Var bara för att få bort brunstlukten och kisset som torkat fast i Tadashis svans. Nu har hon inget sånt mera. Men annars badar jag dom nästan aldrig, dom får bada sig själva om dom vill då jag lägger fram en balja med vatten med lite leksaker i, men det är mest på sommaren.
Shelby: Jag skulle inte våga ha nät alls för det skulle mina jungla över hur lätt som helst.
Nu kommer jag inte ha tid att uppdatera här så mycket eftersom vi ska flytta nu och sen reser vi till fjälls en vecka. Men jag sa försöka hinna lite i varje fall. Måste nojsa på Arvid att han ska fixa bredbandet till lägenheten..

-eM-: En gula kan nog bli lagom åt tjejerna. När jag tittade på fotot, inlägg #28, så tycker jag det ser ut som hon fällt en del av det mörka på svansen. Men det kan ju vara jag som har för mig att hon hade med mörkt. Malolo och Tadashi ser verkligen ut att trivas ihop, men hur går det med Kola och Tadashi? Hon har väl inte blivit utan kompis nu?
Lycka till med flyttandet. Hälsa Arvid och pussa illrarna.
Ammi

Ammi: Kola är på semester nu tills att vi flyttat så just nu går det ingenting. Vill lägga ihop dom på helt neutral mark. Jag hoppas att Kola ska vara snäll nu och att hennes bråkighet gått över. Men knappast. Ska inte tappa hoppet innan det är avklarat, men jag blir så ledsen om det inte fungera. Vet inte vad jag ska ta mig till då för jag har verkligen inte plats att dela upp i 2 illerläger nu i lägenheten. Har redan ett hundläger och ett illerläger. Så ni måste hålla tummarna för mig..
Malolo och Tadashi leker och busar med varandra hela tiden. Malolo är nog väldigt glad över att ha fått en vän. Men när dom busar, är det normalt att dom står och gapar åt varandra? Dom gör det jämt och speciellt när dom är inne i motorvägen.. Det ser jäte kul ut.
#30 Det borde ju du veta bättre än jag, men jag kan ju säga att Liten och Ozzy gör så, speciellt om de möts i motorvägen 

Haha okej, det är väl säkert normalt då.
Nu har vi äntligen flyttat! Allt är där det ska vara och vi har bredband. Jag ska försöka hinna ta lite bilder idag. Nu är Kola, Malolo och Tadashi tillsammans. Kola bara bråkar. Malolo gömmer sig och Tadashi bråkar med Kola. Det är som att Tadashi vaktar Malolo. Jag undrar hur det här ska sluta riktigt.

Tror nog att det kan fungera om du ger töserna lite tid. Kan lätt bli lite bråk när de ska bestämma rangen där hemma.
Skriv gärna och berätta hur det går och hur de reagerar på nya lägenheten.
Skoj att se din lägenhet, fler kort efterfrågas. hihi
Audiatur et altera pars

Det var ju mysigt.
Audiatur et altera pars

Åsa: 35# Jag hoppas det. Tyvärr åker vi upp till fjällen närmare bestämt Tänndalen nu i helgen så illrarna får flytta in när vi kommer hem igen. Då har vi fixat en grind till köket som blir illerrum och jag har byggt deras nya grej :)
38# Jag måste nog faktiskt säga att jag är riktigt nöjd. Vi trivs jätte bra!

Okej, ja men då du låter dem flytta in så får du skvallra hur det går;-)
Vad mysigt att dra till fjällen ett tag. Blir ni där över helgen eller blir ni borta längre?
Audiatur et altera pars
Åka till fjällen vill jag oxå göra. Åka lite skidor och vingla sig fram på snowboard.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

snowboard, ja då fick ni lugnt och skönt här inne en lååång stund medans jag låg i gipsvagga på sjukan, det kan jag lova. Då slog jag ihjäl mig. hihi
Audiatur et altera pars
Sist jag åkte snowboard som slog jag svanskotan så pass illa att jag fortfarande har men.
Men dum som man är så vill man ju testa igen.

haha, ja då vet jag att du är tokigare än mig med andra ord. Skulle aldrig någonsin utsätta mig för den faran.
Audiatur et altera pars
Det är inte så farligt. Finns ju värre saker om du tänker så. Hoppa fallskärm vilket jag skulle vilja testa och så. Men inte kommit till skott med. 

usch då. Jag har höjd skräck. Fast jag skulle nog vilja testa ändå. Lite blandade känslor där. Tror jag skulle tycka det var ashäftigt så fort jag kommit ur planet liksom.
Audiatur et altera pars

Åsa: Vi blir lite mer än en vecka. Ska bli sååå skönt! Synd att min mor vägrade tillåta mig ta med illrarna då vi alla åker i samma bil. Annars kunde jag ha stannat till hos dig. Vi åker ju nämligen där förbi.
Och för mig blir det bara snowboard. Slutade åka skidor för 8 år sedan och har åkt snowboard sen dess. Det är underbart och bara man lärt sig tekniken så vill man inte sluta.

Hej hallåå! Nu är jag äntligen tillbaka. Gud vad det varit tomt utan internet och iller.iFokus. Men jag måste erkänna att jag haft det fruktansvärt bra och Åsa jag vinkade när vi åkte förbi, både på resan upp och idag när vi åkte ner. Nu återstår bara uppackning och att lägga grinden till köket på plats, sen får illrisarna komma hem!
Hälsningar från fjällen till er alla!

Tjaba Tjena Hallå!!
Vad skoj att du är hemma igen. Har saknat dig sååå när du varit borta så. Kände på mig att du vinkat -eM- hihi
Audiatur et altera pars

Ohh, vilken natur. Är lite avis på dig faktiskt. Trots att jag vill ha sommar och det var en himla massa snö där. hihi
Audiatur et altera pars
Det såg riktigt mysigt ut. Antar det blev mycket skidåkning för eran del. =))

Madde: Det kan jag lova! Fast vi hade bara såntdära väder 2 dagar, sen 3 dagar snöstorm och resten mulet.
#54 Ja det var ju mindre kul med vädret. Men fick du några bra bilder då?

Madde: Nej, tyvärr. Min kamera är sönder, garanti rep är det som gäller.
Så kameran var sönder innan du åkte. Då var det ju riktigt trist.

Nä men den tog dåliga bilder.
Ok då är jag med.

Jag har visst glömt att uppdatera denna tråd på väldigt länge. Men nu är jag här och skriver i varje fall.
Tadashi ja, hon är en liten buse. Usch vad arga dom var efter att ha fått sitta instägda medan vi hade besök i lördags och Kola reste. det var ett evigt raceande när dom fick komma ut igen. Men nu är det frid och fröjd.
Dom har nu äntligen börjat hitta lådorna på sitt nya ställe, men det har tagit sin lilla tid.
Tadashi älskar tår och smaskar gärna på allas tår när hon blir vild och vill busa. Det håller dock på att bli bättre. Annars gjorde hon stora framsteg i helgen. Hon har aldrig suttit lugnt och stilla i famnen, men när Johanna var här och tog farväl av Kola så låg Tadashi i hennes famn, snällt och stilla och njöt av att bli klappad. Det gjorde mig gott. Efter den otroliga händelsen har hon blivit mycket lättare att ha i famnen och har inte haft samma behov av att försöka ta sig en smak bit på en. Hon är dock naffsig än och vill helst inte bli upplyft, men det går alltid med mutor och när hon väl är i famnen är hon go.
Malolo är en ny iller. Hela söndagen låg hon i min luva medan vi tvättade bilen, förut har hon naffsat och rivit i håret, men hon var from som ett lamm. Hon är helt underbar! Helt ansiktsäker har hon blivit och snäll mot alla! Jag är så glad!
Hände dock en liten olycka, Malolo kröp ner i armen på min tighta luvtröja och fastnade, jag fick inte ut armen och Malolo kom ingenstans, då pressade hon sig så mycket att hon kissade på sig inne i min arm, stackaren. Till sist lyckades vi krångla ut henne och den kissig armen ur tröjan.
Lyckligt slut till slut.
P.S Arvid har äntigen visat tendenser på att illrar är kul djur. Han brukar sitta på golvet och busa med dom och tar gärna upp dom i famnen och myser lite och visar upp dom om någon kommer på besök. D.S

Lägger in en bild på dom två trollen (tagen med en dålig kamera)

Ohh, så sött.
Roligt att höra att det funkar bättre med tjejerna nu. Det var nog som du trodde, att personkemin mellan Kola och dina andra två tjejer inte fungerade. Strongt att ge henne en möjlighet till att få leva i mys med några andra då.
Audiatur et altera pars

Gud vilken mysig bild =)
#62: Vilken jättsöt bild det var på Tadashi.
Lite fusk är det att ni har sol på Åland. Hehe. Här i lindesberg är det mulet till tusen och sen regnar det oxå. =)
#62 Roligt att du uppdaterat denna tråd. Vilken härlig bild på Tadashi! En riktig livsnjutare och soldyrkare, verkar hon vara. ;-)

Tackar!
Madde: Antar att regnet är på väg hit. Är faktiskt jätte konstgt väder för solen lyser jätte mycket men det är ändå helt grå himmel. Måste vara stark sol.
Ammi: Livsnjutare var rätta ordet! Hon älskar att vara ute och gräva och hålla på. Sen när man släpper in dom igen så sover dom som små troll.
-eM-: Låter underbart! Hon får ett bra liv hos dig!

Vad fin bild du fått på henne. Skojigt att du håller tråden vid liv. ;-)
Audiatur et altera pars

Klart att jag måste uppdatera lite!

Igår hade vi inflyttningesfest och det gillade Tadashi.. Ölkorgen var hennes plats hela kvällen. Hon satt nosen i varje urdrucken flaska som kom dit. Som tur är så har dom ju aldeles för tort huvudför att få tag på dom sista dropparna, men hon nöjde sig med att slicka på kanterna. Fy tyckte jag, men inte hon. Kan inte fatta hur illrar kan vara så tokiga i öl.. Här är hon och Malolo tagna på bar gärning i ölkorgen då det ännu bara hade kommit en flaska dit..

Ohh, vilket mysigt hus du hade gjort åt dem där. För visst är det du som gjort det?
Häftiga bilder. Inte samma klass som dina brukar hålla, men vi vet ju varför;-)
Audiatur et altera pars
Härliga bilder på tjejerna! #75 och 76 var vekligen en utslagen hjältinna!
Av någon underlig anledning verkar de flesta djur gilla öl. Kanske är det maltdoften som intresserar dom.

Åsa: Ja huset har jag gjort själv med lite hjälp av Arvid då :) Fast fleecen har jag satt fast själv ;)
Ammi: Ja, kan ju vara så att det är malten eller sockret kanske..

Här kommer lite uppdateringar om Tadashi..
Nu kan man ha en i famnen utan att hon försöker bita en i händerna. Dock kan hon fortfarande försöka bitas när man tar upp henne, men det beror nog på att hon tror att man leker med henne.

Vad skojigt att det går frammåt för er hela tiden.
Audiatur et altera pars

Åh, just nu är jag galen, Tadashi som alltid gått så fint på låda har slutat och Malolo som inte velat gå på låda, ja hon går varje gång. Hmpf. Kan inte båda bara göra det?!

*Asg* nehe, det blir aldeles för lättstädat för matte då förstår du väl. hihi
Audiatur et altera pars

*morr*

*Asg*
Audiatur et altera pars

Här kommer lite uppdateringar:
Tadashi är precis som förut 
Vet inte riktigt hur jag ska få bort det sista bitandet, men det är väl bara att vänta. Så var det med Malolo, tålamod heter det. Synd bara att alla som kommer och hälsar på är rädda för henne och gosar istället hur mycket som helst med Malolo.
(Bild: Malolo & Tadashi busar)

Kul och se lite fler bilder på Tadashi. En liten uppdatering är ju aldrig fel. =)

Jag skulle vilja uppdatera vikten på henne, men jag har ngen sån våg :(
Ja då blir det genast lite svårare. =)
Jättekul att få se tjejerna igen. Jag trodde Tadashis zebraränder på svansen skulle blekna lite, men det har dom inte gjort.
Stackars Malolo, säger hon aldrig ifrån?

Jag tror hon gör det jo Ammi, om det är när hon väser och piper ut gälla poppningar? inte som dom vanliga utan i mycket högre ton..
Malolo verkar inte orka busa så mycket, hon gillar mer att gå omkring och undersöka saker för sig själv. Tadas´hi däremot verkar ha överloppsenergi. Hur mycket jag än leker med henne efter at Malolo lek klart så tröttnar hon aldrig! Hn verkar ha någo emot mattan i köker för ho kraffsar, slänger sig på rygg, rullar rund, backar och studsar framåt och är helt galen på den. Är det normalt ? :) Har aldrig sett andra illrar leka och Malolo är inte så lekfull, mer kramig och vill vara i famnen, så jag vet ju inte hur en iller ska bete sig då..

Måste bara beraääta att idag har inte Tadashi försökt bita alls! Hon är fortfarsnde så at hon vill smita när mn tar upp henne, men hon bits inte. Jag har haft henne mycket i famnen och lekt med fingrarna framför nosen och så för att kolla om hon bilter. Men nej. Inte ett naffs!

Vad söt Tadashi är. =)

Sötis :)

Ja visst är hon söt mitt illa monteronster.. 

Hon se ju ut som en albino på bilderna, hm, undrr varför honfårröda ögon med blixt, men inte Malolo.