Goliath vs Speed
Hej jag har min kompis iller här igen och dom verkar ta i lite mer när dom slåss nu… är dock inte säker.. sen låter dom en hel del.. hur mycket törs man låta dom slåss innan jag ska sära på dom? Borde jag låta Speed lukta in lägenheten ordentligt först?
Dela på dem om de blir blodspill eller om de bitar varandra i strupen….eller om en är i uppenbart underläge och verkar rädd. illrar tål mycket, och det låter alltid tusen gånger värre än vad det är…även vid lek.
ja men dom bet varandra i halsen ett tag då sära ja på dem men när kan jag låta dom fortsätta nosa på/slåss med varandra då?
#2 sårt att säga när man inte sett det själv..men vanligtvis så brukar man kunna låta dem hållas…börjar de bajsa på sig och skunka sig så kan det vara läge att sära på dem en stund…. menar du i nacken eller under halsen?
oj det är svårt att säga.. får kolla på det nästa gång hehe. är det OK om det bara är i nacken?
ja, i nacken biter de varann om de leker….men visst, det kan även vara bråk på allvar, men då skirker oftast illern som blir biten som en stucken gris, bajsar på sig och skunkar sig
Ja speed skrek en hel del.. även när goliath inte bet… och han stank som bara den (gör han fortfarande)… goliath luktar inte så mkt men han är ju kastrerad, det är inte speed än
#6 att de skunkar sig har ingenting att göra med om de är ksatrerade eller inte..det gör alla illrar ;) och det är vanligt vid bråk..oftast behöver inte bråket vara så allvarligt för att de ska skunka sig, men om nån bajsar på sig, eller försöker komma undan så kan ni dela på dem en stund och låta den i underläge få vila lite.
ja ok.. nu har jag öppnat mellan dom igen och dom strunta i varandra och bytte rum typ.. men det är väl bara en tidsfråga
hehe men speed skriker hela tiden.. även när han inte blir biten.. bara goliath är inom 1 decimeter… Speed va nyss och skulle bajsa i goliaths sov-låda:P
Ok Speed har just fått sen ett litet sår på ryggen typ.. ja såg att det va lite blodigt men det rann inte iaf.. har särat på dom.. är det lugnt att lämna speed att tvtta såret själv o sådär?
#10 jadå…sår får de ofta även när de läker och nästan alla sår läker sig själva om de inte är riktigt djupa. men illrar har inte så lätt för att få infektioner, så låt de bara vara så länge.
hmm konstigt dom bråkade inte så mkt när dom träffades första gången.. inte förra gången han va här heller.. men nu har dom blivit elakare. speed skulle nog inte göra nåt om goliath inte gick till attack hela tiden.. man tycker ju att goliath borde fatta att det är han som bestämmer redan ..
När kan jag öppna dörren mellan dom igen då? Ska jag vntna tills imorrn eller, så att såret hinner läka lite?
#13 tror inte det e så farligt….här hemma kan mina kilar vara helt knottriga med sårskorpor, å då har de ändå bara lekt….testa att öppna dörren å se vad som händer, verkar han rädd eller de börjar slåss å han hamnar i underläge igen kan du dela på dem….
är det inte meningen att en ska vara i underläge och en ska bli boss?