Iller iFokus

Iller

Etikettkunskaps-trådar
Läst 574 ggr
aekberg
0

Köpa iller

Hej! Nu har jag läst rätt mycket om illrar och tycker att det verkar som ett djur för mej! Har tidigare haft två tamråttor men tyckte att det var hemsk jobbigt eftersom dom inte lever så länge och man är tvungen att ha bur till dom.  

Men nu är det det där med mamma, skulle ni kunna vara gulliga och säga alla positiva vs negativa saker om att äga en iller? Sedan undrar jag också vart jag ska vända mig för att köpa en trevlig iller. Bor i norrköping. tänkte även om man kan träffa en iller någonstans. Vill veta vad jag, isåfall, ger mej in på!

Tack på förhand. Amanda

Robinsnel
0

Hej. Innan ni bestämmer er för att skaffa skulle jag verkligen råda er att träffa illrar, de är ju lite speciella djur. Jag bor i katrineholm med fyra väldigt olika illrar. Du och mamma är välkomna att hälsa på om ni har lust. Glad

Lenore
0

Puttade upp en artikel åt dig om vad man bör tänka på innan man skaffar en iller. :)

Norrskenets
0

Det ni kan tänka på en iller är inte som en råtta, en iller kräver mer och är såklart inget burdjur fast det vet ni kanske redan=). Men illern är nästan lika krävande som en hund fast illern behöver inte gå ut som en hund men uppska´ttar verkligen att få komma ut och utforska och gräva. Sen måste ni va medveten om att en iller kan bita riktigt hårt, vissa biter inte alls och vissa bits riktigt hårt som valp så det knakar i fingerleder och skelett så ni får vara beredd på det. Ni kan få tag i en valp som är hur snäll och go som helst också men det är vanligt med dessa valpbeteenden=). En iller ska dessutom ha tillgång till mat och vatten dygnet runt.

Illern är ett härligt djur som älskar att h*n finns och leker mer än gärna med er. Och man kan sitta i flera timmar att skratta och se på när dom leker=)

Ojj va mycket det vart hehe=)

aekberg
0

tack hörni!

Robin; jätte snällt, ska prata med henne :)

Lenore; tack! tror faktiskt det kommer passa mig bra efter det där!

Iller_tjejen; tack, tror jag hade mina råttor lite som illrar. De gick på låda var ute i lägen heten 24 H mm, lärde dom tom konster och de kom när jag ropade men det verkar vara rätt svårt att lära illrar om jag förstått rätt?

Robinsnel
0

#4 nej då.. De lär sig ganska snabbt tricks om man tränar ofta.

bnoffan
0

Och vi bor i Linköping med två damer. Så hit kan du komma också!

Norrskenets
0

#4 Jaha okej=) nä bara man har gott godis att muta med och träna ofta som robin skrev;)

Telefonkontakt
0

Jag bor i Norrköping, så du kan hälsa på mig, lite närmre än de andra ^^ bara att höra av dig!

(inget illa menat mot er två ;) )

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Smex
0

jag finns också i Linköping med tre illrar. En pojke, en valp och en hona.

Så det är bara höra av sig så kan du komma förbi på en fika =)

Remaining
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Innan du käper iller råder jag dig att träffa en först eller vara illervakt åt någon & känna på hur det är att ha dom, för dom är lite speciella & kräver mycket tid, speciellt i början.  En iller är ungerfär som en hund/katt, fast man behöver ju inte vara ute med dom så ofta. Och det är ju inget burdjur som du kanske vet.
Sen måste man våga säga till på skarpen när dom t.ex bits & gör nått fel, för dom är oftast envisa & gillar att testa en. Det är väll den ända nackdelen. Men sen är dom jättemysiga, busiga & rolig att se på & man kan skratta åt dom i flera timmar. Dom leker gärna med en & vill gärna gå ut. Du kan ju även använda illern till utställningar/jakt & de, eller bara som sällskap.
Nu blev det mycket, men har du fler frågor är det bara att mejla om du vill: Remaining__@hotmail.com. Mvh // Cissy