Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 248 ggr
Qviq
0

får dem det?

Om man anmäler någon till kommunens djurinspektionist, (har säkert något annat namn men kommer inte på det) om ni förstår vad jag menar. Har dem skyldighet att säga vem som anmält då till den anmälda?

"Chaos is a friend of mine."

[jenkass]
0

nej det har dom inte tror jag. vi fick inte reda på vem det var när det kom hem en sådan inspektör till oss en gång å då hade någon anmält att våran hund satt fastspänd framför ytterdörren. och detta stämde ju inte alls utan hon tyckte om att ligga där, och han fick ju se med egna ögon att hon sprang lös. hon var så tam att vi behövde aldrig ha koppel på henne eller liknande. å då blev man nästan förbannad att någon anmält utan att veta hur det ligger till. sorry att detta vek av lite från tråden men ville bara berätta..

så vad säker på din sak när man anmäler tycker jag.

sarae
0

Du kan själv bestämma om du vill vara anonym eller inte när du anmäler till djurinspektören. Det bästa är ju självklart att anmäla i ditt eget namn, dels tas det på mer allvar, dels hjälper det om det skulle bli efterverkningar etc. Jag tror däremot inte att de berättar för den anmälde, vem som gjort anmälan, men de har rätt att få reda på vem som anmält om de frågar. Men som sagt, man väljer själv

AlbaStiffler
0

Djurskyddsinspektör är väl korrekt namn?! (min kusin jobbar som det)

Låter väl troligt att man får vara anonym! men jag vet inte 100.

Qviq
0

För jag vet en stackars hund här i mitt hyreshus som typ aldrig får gå ut… Och det synd verkligt att han aldrig får det för det ligger bajs överallt i köket och i hallen. Detta är lätt att se för vi bor i loftgångar. Men min bästa kompis hyresvärd blir anmäld lite titt som tätt och han får alltid reda på vem det är som anmäler och när jag frågade min bästa kompis varför sa hon att de var tvungena att säga

[jenkass]
0

ett sätt att få reda på det är väl att ringa till djurskyddsinspektionen och höra om man får göra en anonym anmälan

Qviq
0

Japp, det är väl så jag får göra, vågar nämligen inte berätta vem jag är för att inte skapa några grannbråk här+ att han är ingen rolig kille att ha att göra med o sen råkar det vara en avlägsen släktning till mig som jag iof inte har så bra kontakt med.

sarae
0

#4 du får göra en anonym anmälan. det vet jag till 100%

Qviq
0

Okej, tack så jätte mycket för hjälpen=)

Faxlin
0

Exakt, man har rätt att göra en anonym anmälan. Det kan även jag garantera till 100%

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars