BEHÖVER AKUT HJÄLP!!!
Min iller skiiter ibland utanför lådan.. och nu när jag satte på henne vinterjakan vart hon sur och gick och började bajsa framför dörrren då sa jag med en skarp röst NEJ !! FY !! och satte henne i kattlådan,, då sprang hon till kylskåpet å tänkte börja bajsa där.. men så gjorder jag samma sak då sprang hon i i vardagsrumtet och bajsa under soffan,,
ursäkta mitt språg men va FAAN håller hon på med????
jag tror hon bara testar dig för att vara lite jäklig.
haha förlåt men kan se det framför mig.. det är bara att var envis och fortsätta sätta henne i lådan om hon hoppar ur

Känner igen det där till 100%!
Vi får jaga runt Roland här så oxå, o ibland har han till o med fusk bajjat i lådan!
Så det är bara att fortsätta, tålamod!
tror helt klart att det är en trotssak( Kan göra vad jag vill typ)!!!
som jenkass säger det är bara fortsätta vara envis. detta är att vara iller ägare till en valp=) men stoppa henne innan hon ens hunnit hoppa ur lådan riktigt. så fort hon försöker hoppa ur så stoppar du tillbaka henne tills hon har bajsat. sitt vid lådan med henne. det funkade för mig på min kompis iller då jag var iler vakt
svarar på ditt gb här, hon testar dig
svarar oxå på ditt gb här.
du säger att du inte hinner få tag i henne men om du sitter brevid henne bär du satt henne på lådan första gången och har handen nära henne så du är berred så bör du hinna ta henne

kan annars va att hon visade sitt missnöjje om hon inte tycker om att ha på sig jackan så visade hon att hon vägrar ha på sig den hehe. annars det är en trots attidyd. Tollererar hon att ha på sig jackan? hur gammal är hon?

Hon är iller kort och gott. Det är här det är dags att visa att du är smartare och envisare än henne.
Du har fått många bra råd här ovan. Bara envist köra på med dem.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
BELÖNA varje gång hon går på lådan, direkt när hon är klar… Hon går på lådan inom 15 min efter hon vaknat.. var med och vakta.. Sätt henne på lådan när det är dags och var beredd med godis (ett slick vetegroddolja kanske..). Du får på nån vecka en ögontjänare, men du lär henne grejen med låda.. Inte alla som fattar det. Själv har jag en lådstrejkande valp också och det är en hel del jobb. Men VÄRT! 
du kan även testa att köpa en låda med tak så har du bara en öppning att vakta när hon vill slarva och du måste vakta på henne på lådan. Även om hon tänkt sätta sig nån annanstans så säg bara FY, sätt henne på lådan och BELÖNA när hon gör på lådan även om det är du som satt henne där!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Har du köpt en iller kanske?

Även jag tar mig frihet att svara på ditt gästbokinlägg här. Det var ironiskt. Alla illrar gör så.

putt