Va fina bilder=), men vågar du verkligen ha Denver lös?!är du inte rädd att han ska sticka igen!?!

Han ville ju också gå ut, och jag har inget koppel till honom, + att han är så sölig när han går i snön… hade iofs kunnat ha Epo lös istället.
golf.ifokus.se
Härliga bilder. Denver ser mycket mer välmående ut nu. 

#3 jaha okej, kan ju annars köpa en till sele till Denver?=)*bara ett tips*

#5 Köpte en, men den var för stor, han kanske har växt i den nu dock :D
golf.ifokus.se

#6 skadar inte att testa=), va va det för illersele som är för stor för en hane? hehe

det var ingen illerselse, det var en kattungesele som jag tänkte sy om, men har inte orkat det eftersom han rymde och sen har han knappt varit ute här sedan han kom hem, och tror den är lagom för melwin, och denver är ju tjock nu så ska testa den sedan, elelr får jag syyyy… eller får han eponas sele, för hon är en liten förståndig madamm, hon rymmer ur uteburen och går in i lekstugan :D
golf.ifokus.se

har du sån pli på denver, att han kan gå lös, himla häftigt, hur har du lyckast?! =)

#9 Jag har haft sån pli på Melwin förut så han gick alltid lös, men sen Denver kom så verkar han vilja springa till skogs om jag släpper ner honom
. Men Epona kan jag alltid ha lös nu, och Denver hade aldrig sett snö, så han bara satt still :D
Såhär gör Epona om jag sätter henne i uteburen med de andra… hon rymmer, sen ställer hon sig här xD
golf.ifokus.se

aj då, men det e träning som gäller eller föll det natrurligt för dina illrar?

gosssiiiit :*<3

Jag var ute och gick med Melwin i skogen, sen tyckte jag och min syster att han var så duktig på att följa stigen och på att följa oss, så vi knäppte av kopplet, men han fick behålla selen på, och det funkade, sen när vi har varit på gården så har han varit utan både sele och koppel, och det började vi med förra vintern när det var snö, för då gick han ändå bara i mina fotspår och i de gångar vi hade skottat för det var väl nästan en meter snö kändes det som, sen har han fortsatt att vara lös.
Sen kom Epona, och jag hade båda kopplade ute, men Epona var bara bäbis, så hon rymde från sin sele, sen insåg jag att hon bara gick där Melwin elelr jag var, så det funkade jättebra att ha henne lös med.
Men när jag fick Denver så hade jag koppel på alla 3, men som sagt var så var Denver sele för stor, så han rymde, och han höll sig också bara där jag var, så det funkade att ha honom lös också.
Men sen rymde ju han en mörk kväll när jag skulle mata dem, och när jag fick tillbaka honom så byggde jag en utebur, och jag sätter ner dem i den alla 3, men Epona rymmer ju som sagt från den, och springer runt mina fötter istället, och när man har satt ner henne i uteburen 5 ggr så ger man upp sedan och låter henne springa fritt =)
Men just nu är det bara Epona jag litar på till 100 %, för Melwin har blivit rätt rymningsbenägen sedan Denver kom, och Denver har jag bara lös under uppsikt (igår var enda gången dock, bara för jag skulle få några fina kort), men Epona, hon kan man verkligen lita på, hon kommer t.o.m om man ropar på henne, men för att Melwin ska komma nu för tiden måste man pipa med pipleksaken.
golf.ifokus.se