*muttrar*
Barnsligt tjurig över att folk inte kan komma på egna namn till sina illrar…

Vad menas?
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
hahaha men det ibland blir det lätt så…flera av mina har samma namn som andra illrar fast jag var inte medveten om att dem fanns
Tycker inte om när man återanvänder mina pojkars namn 
Jag har vant mig vid att Lucifers namn är utslitet. Men mina andra älsklingars . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Hehe, det blir ju väldigt lätt så eftersom att det inte finna så jätte många oliak namn tycker jag. Tycker att speciellt många djur bär likadana namn.
e nog en omöjlighet att se till så inga illrar har samma namn…största problemet jag funnit med illrar som har samma namn är när man skall leta eftersläktingar, och forska i stamtavlor. Jätte svårt att veta vilken iller osm e vilken eftersom många inte har uppfödarnamn eller födelsedatum….men om man vill så kan man ju hitta på något eget….Luddes "stamtavlenamn" e Ludvig von Diesel…på så vis blir han iaf inte ihopblandad med andra illrar på papper.
#5 det är ju väldigt smart att göra så och ha ett smeknamn som ludde då ju ;) Tror inte heller det finns någon människa som är själv om att ha ett namn. Kanske någon enstaka ;)
#6 jag är ensam om mitt namn, iaf om man räknar med efternamnet ;)
heter ingen av dina föräldrar eller syskon samma då? :o ;)
Tror ingen tänker på heller när man döper sin iller eller sitt barn, att nu ska jag ta "hennes" namn som hon/han har på sitt barn eller djur ;) hehe
Men varför vill inte folk ha ett namn på sitt djur som ingen annan har, Varför ta Hugo & Bernard också ?? 
*muttrar*
#8 jo…men den kombinationen för och efternamn har ingen annan ;)
nej så tror jag inte heller man tänker…men jag har faktikst valt bort många namn jag gillat just för att en "känd" iller haft det namnet…eftersom jag gärna ville att mina illrar skulle ha "unika" namn. men det gick ju inge vidare ;)
aja, men då kan jag säga samma sak ju ;) så länge jag inte har någon släkting på sidan som jag inte vet om som tagit mitt namn . haha.
Hehe, nej precis. Mamma brukar också vilja ha lite speceillt namn på sina djur som inte är så vanliga :)
tror ingen tar namn som ingen annan har för det finns nästan inget namn som inte används till något djur eller människa vännen ;) Men förstår din barnsliga tjurighet om du verkligen försökt komma på ett namn och vill vara själv om det namnet :) hehe :)
samma här! jag tycker det är så skönt att inte veta om någon mer iller med samma namn som nån av mina! :)
Dexter är juannars ett ganska vanligt husdjursnamn… kanske mindre vanligt med en Pegasus men det har jag ändå sett varit uppe som förslag när någon vill att man ska rösta fram ett namn åt deras iller… hmmm, dexter också när jag tänker efter…
Sajtvärd på Iller.ifokus

Det där med lite egna namn hjälper åtminstone liite på feritage. Jag har gett Eris namnet Eris Af Tartaros, och Mirra heter Minerva af Rom.
Så de blir inte förväxlade på papper. Men visst är det roligt att få ha sina älsklingar lite unika. Vet själv vad jag vart ledsen när jag bestämt att Crazy skulle heta så och någon ville ta ett nästan exakt lika namn.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
jag har varken hört någon annan iller är dina förut Jossan, inte Bernard heller. Men huga tycker jag är jätte vanligt, iaf på hundar ;)
Jag var till och med så artig och föreslog mitt favvo namn Diesel till din kille Sarae!´
diesel har jag aldrig hört förut tror jag, det får din nästa kille hete cilla :)
#15 yup å det tackar vi för ;) om du kikar in på feritage så hittar du din "namne" därinne ;)
#12 Fat fudge heter väl inte många illrar heller ;)
hhaha, men stamtavlan är ju en sak och vad man har "döpt" dom till en annan,,, ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Tydligen finns det fler illrar som heter atlas, men jag valde en lite roligare stavning -Athlaz =)
Mvh Jenny

Verkar vara rätt ensam med mina illrars namn!? Helt förvånda faktiskt!! Smeagol trodde man lätt att många djur skulle heta!? Frallan kanske är lite mera vanligt än smeagol. Än har då inte jag sett att någon här inne med iller har samma namn som mina pluttar :) *HAPPY*
Vet inte hur mååånga illrar som heter Gizmo som min första iller hette. 
Jag har inget problem alls med att folk har samma namn på sina illrar.
Sara

Jag vet inte av nån som heter Saga, det kom ja på själv när ja fick se kort på henne och Saffi vet ja inte heller att nån heter så det kom ja på själv också=)
#23 känner en iller som heter saga…men hon finns inte på nått av frumen iaf ;)
Har inte hört om någon som heter som någon av våra fyra än. Borde nog finnas någon, två av dem har "vanliga" namn som finns bland hundar åtminstone..

#24 jaha okej men inte är det många och ingen jag har "snott" ifrån heller=)

Jag trodde Melwin var rätt eget illernamn när jag valde det… sen dök det upp en till Melwin efter bara några veckor…
Men Epona är nog…rätt eget, tror jag?
Och Denver?
golf.ifokus.se

#12 Tänkte på Dexter till Denver, sen kom jag på att det gick ju inte :P
golf.ifokus.se

#21 För 3 år sedan när jag ville ha en iller så skulle jag döpa den till Smeagol, så skulle den kallas för Gollum, men jag fick inte köpa en iller, så vi döpte den nya katten till Gollum istället, så kunde ju inte döpa Melwin till samma sak ;)
Jisses vad många inlägg det blev, men jag läser efter hand och orkar inte redigera :S Sorry.
golf.ifokus.se
Jag satt o läste igenom gamla trådar om milton o upptäckte att han höll på att bli omdöpt till Sid.. Som jag döpte min bebbe till… Såg det alltså i efterhand.. Konstigt förresten att inte fler illrar heter sid efter ice age..? Min sid är iofs främst pga det var ett snyggt namn snarare än efter Sid Vicious 

Jag döpte om Eris från Ronja då hon ändå inte lyssnade. Nu lyssnar hon på Eris, som faktiskt är namnet på kaosets gudinna. Och snacka om att hon kan vara kaotisk den damen :-)
Minerva är en krigsguddina så Mirras stamtavle namn fick bli detta. Hon lyssnar så bra på Mirra att vi inte ville byta.
#30: Håller med, Sid borde vara ett ruggigt poppis namn. Tur det inte är det. För att ha 50 illrar med samma namn är inte roligt. Speciellt inte för mig som är halvt senil. Jag kommer ihåg illrarnas namn men inte ägarnas.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag tror oxå jag har haft ganska tur, om man ska betrakta det så.. Aviendha är förstås en viktig person i en känd fantasyserie, men inte hört nån som döpt sitt djur efter henne än =) Men de flesta har svårt att uttala det i stället =S
Paulina
Bus tror jag att Bus är ganska ensam om att heta. Norpan likaså, fast det skulle passa på flera.. 
Sara

Molly kan jag tänka mig att några heter. Vet däremot inte hur det är med Daisy..? Tror inte jag hört någon annan iller som heter det men det finns kanske.
Vet ingen iller som heter samma som mina, så det är roligt, men då undrar man varför, o börjar fundera om det är för att de är så fula =). Men jag älskar namnen Havanna och Manilla tycker de är vackra namn, Dollar kom ju inte jag på men det är sött kanske inte så vackert men sött
Vill någon döpa sin iller till Mimmi Mullsork så vassego =)

Marwin hette ju redan Marwin när vi fick honom men…jag vet faktiskt ingen annan som heter det. Tycker det är coolt
Dookie (efter det engelska Dooking= Poppa) har jag inte heller stött på o det passar henne som handen i handsken 
Jag är mycket för egna namn…som hör till personen o inte "efter" någon annan.
Det där retade svärmor som sjutton när hon ville att jag skulle döpa mina 4 barn "efter" någon.Vill att de ska vara unika individer o inte kopior av någon annan.

Första illerträffen jag va på fick jag höra att jag som många andra hade döpt min albinokille till Tippex… men har varken sett eller hört om ngn mer Tippex… Så det verkar vara rätt ovanligt.. =)

Hapsiainen heter iaf ingen annan iller som jag har sett, i Finland tror jag nog nån kan kalla en annan djur för Hapsiainen.
Moonray tror inte jag heller finns i Sverige, möjligen i nån annan land.

Just ja, jag hade en katt som hette Hugo förut faktiskt när jag bodde i Finland. Därför tyckte jag inte det passade min iller.