toalåda till träpellets!
Nu har jag testat träpellets som så många säger är så bra och jag kan bara hålla med=) verkligen smidigt. Hursomhellst så har jag gjort en egen toalåda som funkar perfekt=) här kommer lite bilder hur den är byggd.
Obs! köpte lådorna på Ikea för 7kr/st =)
Vet inte om den ligger i rätt grupp, så ändra det om det ligger fel=)

Det va föresten sista bilden, va tycker ni om min lösning?=) här funkar den jätte bra, förutom att dom kan tycka ibland att det kan va kul att kraffsa lite men då hjälper dom till iaf att få ner lite sågspån hehe

Tänk om man hade illrar som orkade kliva över kanter…. Och genom en sån lite ingång… Men det är nog för mycket begärt! 
Smart lösning.
Bra lösning på de.. jag har inte hunnit göra dubbla lådor än så det är ett himmla ösande o grejsande innan sågspånen är väck :D
ja riktigt nice lösning, tyvärr har man ju en miilo som tycker pellets är skönt att sova i. men vad har du för pellets?
Jag kör värmepelets.
hur får man ta i det och hur mycket kostar det? för jag har ju bara prova toalätt som finns i affärerna till katter och det sover miilo i men det är völ gjort av papp oxå
Jag har köpt min pellets på granngården 16kg för 49:- men ja såg i ett utskick från ByggMax för några veckor sedan att dom to g 39:90:- för 16kg
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
ja men det är ju inte många kronor son skiljer det jobbiga är ju att köpa så mycket sen vill dom inte alls använda det men det kanske finns mindre påsar att köpa
Med träpellets måste man vara lite opservant billigare märken dammar mer. Med det menar jag att det är mer finkonigt när de blir uppblött och ska tas bort så kan de bli damigt. Men tycker de på granngården är bra
#13 ja men om det är lite finkorningt är ju bara bra om man har en låda tex en som emma gjort nu eller en som dom har på amhs
Det som kan vara problemet är om det tokrar och inte går ner i lådan unden så fannsar de i pälsen mer och sen att dammet kan gå ner i andningvägarna.
#6 gör en liten ramp :)

Ja här funkar det perfekt, höjden är inga problem då det inte är lika långt ner på insidan så det blir ungefär…hur ska ja säga, som en litet trappsteg.=)
Jag köpte min första träpellets på arken men det var verkligen dyrt där, men ska man testa så va den perfekt om man bortser från priset. Så det blir Byggmax nästa gång=D

Köpte på en träbyggvaruhus… Inte så farligt för en påse på 6 kg för knappt 70 spänn… Ha kört med tidningar innan då jag ej tål sand pg av astma… Funkar bra… Groggie går alltid på ena lådan… Tessie sover i den andra bajslådan och Svea den gamla damen bajsa var hon tycker passar…
det var smart :)

#0: Bra beskrivning till hur man gör billiga lådor själv till pellets. Tycker det är super bra att ni tippsar varandra om sådana här saker. Och med bilder blir det så mycket bättre :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
emma är det plåt i botten eller blänker det bara på korten över hålen?

Super bra juh.. :)

#18 okej, men då måste det va billigare på byggmax där 16kg kostar 39.90 för träpellets=)
#19 Tackar=), väldigt nöjd med den=)
#20 Ja när jag förklarar så vill jag helst ha bilder så att alla ska förstå=) tycker också att man ska dela med sig av sina ideér, vi illermänniskor ska hjälpa och stötta varann tycker ja=)
#21 det blänker bara, det är bara blank plast på insidorna och mer matt plast på utsidan.
#22 ja visst vart det bra=), så när ja får pengar så blir det byggmax för mer träpellets hehe=) tycker töserna fortfarande om röret ni fick av mig?=)

puttar upp åt LiindaLarsson

Häftiga ska göra såna:)

Ja det va riktigt bra plast inte så hårt men inte för tunt heller=) Funkar prima här