Thyra äntligen hemma.
ja idag har vare en lång dag.
skulle åka tåget hemifrån 14:40 och satt på stationen och väntade redan 13:30. 5 minuter innan tåget ska gå ropar dom i högtalarn att tåget är inställt och blivigt ersatt av en buss. så då klev man på bussen och visste att man skulle komma fram 40min senare än planerat och var livrädd att Ammi skulle få vänta länge då jag visste att dom hade bråttom att få komma vidare.
Men hinner vara i sundsvall en halvtimme så kommer ammi och hennes dotter så vi fikar lite inne på macken och pratar lite sen går vi ut i bilen och jag får äntligen min lila tös Thyra. och då menar jag LITEN, iaf jämnfört med miilo på 2 kg hehe.
och står och prata lite mer sedan är dom tvungen att åka vidare. jag går till stationen och sätter mig och väntar på tåget som ska gå 19:52 och precis innan så ropar dom ut att tåget är försenat så det kommer om en halvtimme. som tur Sov thyra lugnt hela vänte tiden och tåg resan.
Väl hemma senare än planerat så stoppade vi in miilo på sitt rum och fixade sista sakerna i rummet thyra ska vara i tills imorgon. och snacka om att denna dam trivs hon började direkt springa omkring vid baren och poppa och kuttra och tok busa. jag gick in och åt och sen när jag kom ut hade jag så klart fått en bajs i present men det hade jag redan räknat ut att jag skulle få=)
men denna dam flyger om kring som en skållad råtta kan jag lova så jusst nu busar hon omkring med sin råa kyckling hon fått.
vi får se om hon lugnat sig om en stund om hon ska få gå ut och träffa miilo eller om hon ska få vänta med det tills imorgon.
Kommer strax lite bilder och en film=)

Va kul att hon har kommit hem nu :)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Va söt hon e, men vilken otur du hade med tåget både dit och hem=/ skönt att Thyra sov den tiden=).
#1 ja det är super skönt=)
#4 tack tack men hon är ju bara en tredjedel av miilo hehe. ja det kan jag kalla otur

#6 är hon mindre än mina töser? kanske lite svårt att veta då det va ett tag sen. Hur mycket väger hon?=)
Och skulle du inte lägga upp ett filmklipp?;)
#8 ja hon är ju tusan bara hälften av saga. ammi vägde henne den 4 november och då vägde hon 764gram men hon är kort eller vad man ska säga. jag håller på att ladda upp en film på nätet nu=)

#10 hehe jasså, ja Saga väger säkert mer nu men sist ja vägde henne så visade det 1.010kg =O
Väntar med spänning, måste lägga mig sen hehe. kommer ni släppa ihop dom nått imorn alltså ute i selar? glöm inte filma;) Ska bli så kul att se, skulle inte förvåna mig om det gick jätte bra ihop=)
#12 dom kanske får träffa varandra redan ikväll men troligtvis blir det imorgon då jag vill se först hur det går efter en stund nu med thyra om hon verkar lugn eller uppstressad. men så klart jag kommer filma och ta kort=)

#14 okej, kanske vore det bästa att dom får träffas imorn då Thyra har haft en lååång dag=). Längtar att få se storleks skillnaden mellan Miilo och Thyra hehe=)

Naw va gott, ser ut att ha saknat det idag hehe;)
#16 jo precis men kan kanske ta ett kort på dom i närheten av varandra redan ikväll är sj nyfiken på skillnaden=)

ek eller du kan ju hålla i dom i varsin hand och ena knäpper kort så syns det lite juh hehe;)

hehe så är saga också, äter bara lite när det gäller kött men hoppas det vänder=) Är det långt kvar på laddningen*filmklippet*? så trött men vill så gärna se filmklippet juh hehe*gäspar sömnigt*
#22 det är någe fel på google´s uppladdning så jag vet ej

jaha okej då vet ja, kanske går bättre imorn=)
#24 jo jag hoppas det =) för då har jag ju mer att ladda up=)

Om hon bajsar utanför kan det kanske vara en idé att ta bort kanten på lådan så det är lättare att ta sig dit! ;)
åå gud va söt hon är tjockisbusan =)
och det är klart att hon är liten hon är ju inte mer än 4 månader eller nått…
Hon kommer få det jätte bra hos er 
Så söt hon var=)
Hoppas ni kommer komma överns där hemma på gården.
#26 ja men hon har vare på lådorna men några persenter hade jag fått men bara tre stycken på 12timmar och det är för att märkar revis bara tror jag.
#27 ja hon är ju super liten jämnfört med miilo så jag kan inte kalla henne tjock men super go. jag skulle hälsa till er från ammi=)
#28 tack tack ja det ska inte vara några problem=)
filmen på thyra direkt när hon släppt ut ur transportburen=)
http://video.google.com/videoplay?docid=-3056283058439540876
skönt att dagen gick bra :)
#31 ja otroligt skönt.
fler bilder på http://crowgirl.bilddagboken.se/