Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 477 ggr
Jaha-jaa
0

hamstrar din iller?

visst vet jag att illrar hamstrar mat!

att de då tar munnen full med foder o gömmer de på olika platser är inget ovanligt…

men idag fick jag leta efter hela skålen… busan har lyckats gömme hela skålen med mat i under sängen. det är ingen lätt skål för den e av keramik sån ljusbrun på utsidan med blått i som är jätte venlig. den e ganska tung men busan har ändå lyckats få med sig den hela vägen bort till sängen o in under där o det är en bra bit! den va full med mat oxå.

har nån annan iller gjort likande hos er?

AmmiG
0

Sulor är något som saknas i de flesta skor. Dragit iväg med hela matskålen har dom inte gjort, men maten är poppis att hamstra

Någon/några i Admiralens gäng har en egenhet för sig med fisken, för det saknas alltid några fiskar. Det roliga är att man aldrig behöver leta efter fisken, för när det bara är rester kvar släpas den fram den igen. Glad

Faxlin
0

Dom är rätt tunga de där matskålarna. Hon måste ha jobbat hårt tösen med att få bort den.
Ingen av mina har hamstrat hela skålen, men visst själva maten hittas på de mest underfundiga ställen.

Här göms annars det mesta, sulor, fjärrkontroller och liknande.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

DG
0

Hapsis nöjer sig inte med bara sulor, hon tar hela skon istället. Har flera gånger fått leta efter en eller båda skorna när jag skulle ut.
Mat skål har dom inte fått iväg men dom har tippat det så det va mat över hela golvet.
Så klart gömmer dom en del också, t.ex i toalådan.

Madde
0

Dem hamstrar på det mesta. Känner igen det där med sulor.

Igår när jag skulle sätta på mig skorna såg jag att en sula fattades. Criss stod och tittade på skorna helt ovetandes. Sen när jag gick iväg för att leta efter sulan springer Criss iväg till sulan och gömmer den på ett helt annat ställe.

Snacka om att vara en smart iller. Märktes verkligen att han visste vad jag letade efter. Självklart gömde han det i röret bakom soffan som är 2 meter långt. Mitt i oxå. Går ju inte gör något annat än att skratta åt det. Skrattande

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

DG
0

En gång min kompis var över och sen skulel vi handla pizza. Han märkte att hans sula fattades. Vi letade och letade men kunde inte hitta den.
Sen kollade jag bakom stora byrån, där låg den, mitte i, och byrån va för tung att flytta och den va för långt in att få ut med bara händerna. Fick improvisera lite att få ut den.

Jaha-jaa
0

idag när jag kom hem så hade busan tömt hela papperspåsen där jag lägger tidningar o reklam som ska ut i sop soteringen. den ahr inte varit intressant tidigare men blev det idag. så jag fick plocka fram flera tidingar som la gömda under sängen…

sulorna har hon inte tagit ut ur skorna här utan det är hela skon som ska gömas o helst en sko på olika ställen!

men för det mästa hittar jag de flesta saker under sängen el under soffan.

Madde
0

Dem är roliga dem små liven.Skrattande

Jaha-jaa
0

ja man vet aldrig vad hon ska hitta på!

Faxlin
0

Det är ju liksom det som är det härliga med illrar. Man tröttnar aldrig på dem, för när man tror sig veta hur allt fungerar så gör de något som totalt vänder upp och ner på ens tillvaro. hihi

Audiatur et altera pars

ferretgirl
0

Säg den iller som inte hamstrar. Av mina 7 så hamstrar alla olika saker, 2 tar alla skor som står i hallen. 3 tar strumpor så snart dom bara kommer åt, alla 7 hamstrar mat på olika ställen i huset. 2 är heltokiga i att roffa åt sig alla pälsmöss jag köper hem. 2 håller hela tiden på att gömma saker (bl.a en liten kossa i tyg med ris i, tror att den är köpt på McDonald när dom har mjukisar till försäljning) för varandra, 2 tar gärna prasselpåsar så snart jag har lådan med alla plastpåsar i öppen. 2 försöker hela tiden sno min mobil (troligen så lyckades Nookie eller Kahn idag för den var borta när jag kom in i rummet), har en liten häst i tyg som är stoppad med ris antar jag (känns nästan så). Fick ringa till den för att hitta den, då låg den i ett av rören under soffan, och innan jag fick fram den. Så här är full rulle nästan jämnt vill jag lova.

Trollet.

Faxlin
0

Vilken tur att batteriet inte var slut en sådan gång. Här hemma har de alltid lyckats ta mobilen när jag har den utan batteri. Liksom hopplöst när man inte kan ringa och efterlysa den. hihi

Audiatur et altera pars

elinn
0

Chiquita har tagit mina gamla jumpaskor i beslag. Dom drar hon runt med överallt nu för tiden och om man försöker flytta på dom så går hon genast och lägger dom där dom ska ligga.

Mat lägger dom lite olika ställen, under sängen i sovrummet och i min garderob, i tunneln som sitter i buren och bakom DVD:n.

Madde
0

Våra springer och gömmer maten under saker som deras filtar och sånt. Sen går dem tillbaka när dem blir hungriga. =) Så när man städar så är det mat exakt överallt. =)

nisse
0

nisse han hamsta allt han kan..mat i mängder och även vatten försöker han met..haha stackan det gick ju inte så nu försöker han alltid gömma skålen, något jag inte uppskattar. dessutom gömmer han alltid fjärrkontrollen till boxen..men alltid på samma ställe (under boxen) så man vet vart man ska hämta den varje morgon, fast iband blir det trist att hämta alla saker som han gömmt.

Faxlin
0

Mina damer har kidnappat sonens mobil och självklart när den var utan batteri. Vi har nu sökt i fyra dagar och den är helt borta. Vi hittar den ingenstans. Hmm, måste bara försöka tänka som en iller. hihi

Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

Haha ja de där tänka som en iller verkar inte vara det lättaste.. har försökt förstå nöjet med att gräva i en blomkruka många gånger men inte riktigt riktigt kommit på nöjet, men snart kanske ja kommer på de,, kankse har ja fel teknik nu eller nått..  Räcka ut tungan

Men stackars din son som blivit av med mobilen! Hoppas att ni hittar den snart! Får muta damerna med lite godis kanske dom kommer ihåg var dom "lagt" den =)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

PeterJenna
0

Våran iller är sjuk när det gäller att gömma mat överallt…varenda gång vi städar så får vi väl ihop till ett par matskålar av torrfoder. Dom sparar ju inför hårdare perioder precis som i det vilda.

Han har ju faktiskt t.o.m gömt mat i Jennas urringning en gång, han är inte direkt som alla andra. Men när vi flyttade så hittade vi mat över hela förra lägenheten. under tv-bänken, bakom och i soffan, i bokhyllan, initu fåtöljen och även under pedistalen till Monsterian. Han hade även i transportburen, under bädden utanför transport buren osv osv. Dom är som väldigt duktiga på det där.

Ibland så kan man se när han springer åt vänster med lite torrfoder, sen tillbaka till skålen, efter det till höger och så fortsätter det i en fem minuter, sen börjar han äta av det som finns kvar i skålen.

Nettan
0

Åsa , det räcker inte med att tänka som en iller. Man måste kunna flytta på tänkandet som en iller.

Min knasiga Ior gömde ju tv-fjärrkontrollen för något år sedan. Vi tittade bakom och under hörnskåpet och där fanns den inte. Dagen efter så hittar vi den under hörnskåpet. Då har fanstyget flyttat sitt byte..*S*

Faxlin
0

Hmm, så nu förstår ni varför jag inte hittat grabbens mobil. hihi
Klarar inte av att hänga med i deras flyttande av sakerna i samm utsträckning som de gör.

Audiatur et altera pars