Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 319 ggr
Veronica
0

Minis valpar dag 9

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det händer inte så mycket här hemma, förutom att de går upp i vikt och valkarna blir större =)) Hanen vägde idag 45 gram, mörka honan 41 gram och de ljusa tjejerna 37 gram (dom håller sig i närheten av varandra i vikt =)

Imorgon blir det troligen inga bilder, jobbar sent, men jag lovar att dom komemr upp på fredagen istället =)

Amor vincit omnia

Veronica
0

"batteribilden"

Amor vincit omnia

Veronica
0

En söt närbild på två systrar

Amor vincit omnia

Veronica
0

Högen =)

Amor vincit omnia

Veronica
0

Hanen

Amor vincit omnia

Veronica
0

Mörka honan….hon var inte glad på mej, ville ner till sina syskon igen =)

Amor vincit omnia

Veronica
0

Den ena ljusa tjejen

Amor vincit omnia

Veronica
0

Och den andra ljusa tjejen. Dom är så lika att jag funderar på att märka en av dem så jag kan se skillnad på dem =)

Amor vincit omnia

Madde
0

Vad kul och se alla bilder på valparna. Man ser verkligen att dem börjar bli större. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Spindeln
0

vill ha en albino

haru nåen på lager till en inbiten iller vän

Madde
0

Ser fram emot bilderna från dag 10. Det vill säga idag. =)

klarsferrets
0

jätte fina bilder på bebisarna. kul att se när dom växer så det knakar

Veronica
0

#10 Madde, dom kommer imorgon, har precis kommit hem från jobbet och orkar inte sitta och redigera korten nu, hoppas ni kan hålla er =)

Men en liten uppdatering kan jag ge iallafall. Alla valpar har gått upp i vikt mellan 2 och 4 g, en tråkig nyhet är att Mini har början till mjölkstockning på en spene, troligtvis har valparna sugit mest på den. Ska hålla koll på den de närmaste dagarna, tvättar henne med ljummet vatten för till att börja med för att hålla rent, hoppas att det inte blir värre bara. Jag klämde lite lätt på spenen och mjölken flödar fint, så jätte allvarligt är det inte ännu.

Amor vincit omnia

Madde
0

Oj då. Hoppas att hon inte får en allt för allvarlig mjölkstockning. vad ska man göra då? får man ge valparna mjölkersättning då??

AmmiG
0

Veronica: Jag tycker det ser ut på bilderna, som om det skulle gå att skilja de två ljusa honorna åt på nosfläckarna. Helt underbara de små liven.

TottsiGirl
0

Ja underbart söta.. Hur fina som helst!

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Veronica
0

#14 Nej Ammi, det går inte att skilja dem åt, det är nämligen torkad mjölk på nosarna inte pigment =)

Minis spene var mjukare idag, så förhoppningsvis så har det gått tillbaka redan =)

Amor vincit omnia

Faxlin
0

Gaaahhhh, de är ju sååå söta. Jag vill också ha valpisar ju.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars