Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 572 ggr
NoraDede
0

Miilo leker snöplog.

Beafer
0

haha, vilken sötnos han är :)

tokage
0

gud så söt! :D.

Tänkte precis fråga hur bra illrar klarar av att gå på promenader ute när det är snö. Av att döma av filmen så verkar det gå bra xD!

NoraDede
0

ja vissa illrar älskar att vara ute på promenad men vissa hatar det. sen har precis miilo börjat gilla snö=)

Jeffan
0

Men kan illrar inte bli jätte sjuka om dom går i snö? :/

Cakado
0

Precis så där ska mina illrar se ut^^ Jag älskar den där teckningen på illar Glad Vilken uppfödare är han köpt hos?

kitty
0

jag har tagit för vana att inte gå så läng apromenader när det är snö ute samt att jag plockar upp dom emellanåt så får dom rulla runt ett varv innanför jackan och få lite kroppsvärme. När man kommer hem så bäddar dom ner sig själva.

Har inga erfarenheter av att illern skulle bli sjuk av vinterpromenad?

Robinsnel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 han har ingen teckning, men färgen kallar man pastell. Nova är en sån om det är just färgen du menar…

skrollan
0

Nej, varför skulle dom bli sjuka av det? Har jag ingen erfarenhet av. Men dom får ju vinterpäls och myser upp sig så att de ska klara av vintern. :)

Norrskenets
0

Så där gör Saga och Saffi också, fast här kör dom super snö plog.

http://www.youtube.com/watch?v=hA1_Pz63EsU

NoraDede
0

#5 ja han har ingen teckning som robin säger i inlägg #7 men han är en pastell och jag har köpt honom i kristiansstad för mer info skicka mig ett pm

#6 ja det är samma här, stannar inte ute mer en en halvtimme åt gången i början så dom vänjer sig

#9 ja det körde miilo oxå men kunde inte filma så längde då batterierna tog slu. sen kanske det beror på att du går och lockar på dom. jag ställde mig bara ute så fick han gå som han ville

Norrskenets
0

#10 nä dom gjorde det fast jag stog still förut också men det va så kallt så jag tänkte bara filma för att se va duktig dom va att följa matte och då passade dom på att leka snöplogar samtidigt.

NoraDede
0

#10 ja för går jag en bit bort ch ropar på miilo kommer han direkt som ett skott för mamma får ju inte försvinna så jag trodde det var samma med dina tjejer =)

Norrskenets
0

Jaha, jo det är samma men dom körde snöplog lika långt fast jag stog still hehe

NoraDede
0

okej ja jag ska ut en sväng till med miilo idag jag vill inte vara ute så länge då han lätt blir snorig, men det får bli när jag fixat allt med hästarna=)

Norrskenets
0

jaha okej, har du lånat häst nu elle?=)

NoraDede
0

#15 jag fick den på foder i present av en kompis. jag har den med hennes 4 hästar så idag ska jag ge dom mat med mera. sen om jag har tur flyttar min foder häst och en av hennes till min gård=)

Norrskenets
0

#16 Jaha va kul! va in på din blog, var det nån av dom hästarna?=)

Tesan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gullit!

Roland gjorde så oxå fast på stranden, ingen snö här ännu!

Norrskenets
0

#18 va härligt sandig dom blir efter det va hehe;) vilken härlig mjuk sand ni har *avis*

NoraDede
0

#16 det finns en häst på något av datumen i bloggen som heter janne det är min foder häst men jag sköter dom andra oxå=) men ska dit ikväll och ge dom mat dom får en vilo dag idag. jag och miilo ska ut nu för det snöade mer inatt=)

Norrskenets
0

Jaha okej=), ska iväg själv nu och köpa present till pojkvännen=)

NoraDede
0

ja men det är ju inte fören den 22 han fyller år =)

NoraDede
0
[jenkass]
0

haha vilken stor kille! han å thyra kommer passa bra ihop tror jag

NoraDede
0

här vill han verkligen hem för han fryser i kylan =)

http://video.google.com/videoplay?docid=8051696666438258755

Norrskenets
0

#22 ja vet, men vill ha det klart så nu är det avklarat=)

Marina
0

Hahhaha fy fan va söt!!

dorkey
0

Naaaw.. Det är sånt man verkligen blir frestad av att skaffa en iller!

Norrskenets
0

Gos korven vilken härlig vinterskrud han har fått=)

NoraDede
0

#26 ja det kan ju vara skönt=)

#27 ja han är sjukt söt

#28 ja men du får läsa på om du inte gjort det sen tänka efter och kanske skaffa en =)

#29 ja han är ruskigt lurvig=)