Bensinpriser
Japp, dessa priser på bensin skiljer sig mycke vart man bor.
Det värsta vi sett här hemma var för ca en vecka sedan, oh, vad jag hade velat haft min kamera då.
Var till ICA MAXI inne i Gävle. Priset om du tankade med ICA kort var enligt stolpen: 99.99:-
hihi, tyckte det var lite roligt.
De verkliga bensinpriserna är dock inte lika roliga. Tänk att man ska behöva bli glad när bensinen är under 11:- och att man kan bli vansinnigt glad när den är under 10:-. Vansinnigt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
kolla in www.bensinpriser.nu väldigt vettig läsning
Micke

Här ligger den på 1,24€ tror jag, men det ändrar ju precis hela tiden!

Micke, jag brukar vara där och läsa med jämna mellanrum faktiskt. Bra länk, kul att du tänker på att lägga in den när en annan är hel senil. hihi
Har också skrivit på protestlista mot de höga bensinpriserna, inte för att det lär hjälpa, men det skadar inte att visa att man protesterar i alla fall.
Audiatur et altera pars
-eM-: Vad tycker du om euron egentligen? Blir väldigt nyfiken på hur ni som har detta, tycker att det fungerar..?!
Mvh Tessan

Tessa: Jag tycker det fungerar jätte bra, enda nackdelen är att man tycker att 20 € (ca180kr) är ingenting (iom 20mark var ju ingenting). Så man slösar ganska friskt innan man lär sig.
Men det är ju jätte bra när man reser inom Europa och inte behöver växla. Synd bara att det landet man besöker mest inte har det :)
Tycker euron funkar bra och inte är det så att allt blivit dyrare bara för att euron kom som folk säger. Det är precis samma priser.
*ASG* 99,99kronor per liter. Dom lär få slå igen snabbt, om dom inte rättar till det! Häftigaste jag hört (fast jag misstänker att det skulle varit 9.99kr) Lika roligt iaf.
-eM- jag undrar också, apropå #4.

Fast jag tycker det vart dyrare i finland efter att euron kom dit. Men det är ju jag som besökare bara. Men jag hoppas vi fortsätter hålla oss borta från det där i alla fall.
Audiatur et altera pars

Jag har svarat! Är det mer ni funderar över euron så fråga på. 

haha, ni svarade nästan samtidigt. Var nog därför. hihi
Audiatur et altera pars
Våran volvo går inte på bensin utan vi tuffar på diesel. Men det börjar ju oxå bli hutlöst nu. Vart är vi på väg egentligen. Det mest är ju ändå skatt.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Ja, dessa priser är hemska. Men de lär ju aldrig ändras heller så länge folk bara säger ja tack och ammen. Det skulle strejkas mer i detta land. Mass strejk över extremt dumma grejer som att skatta så fasligt på bensin till exempel.
Audiatur et altera pars
Hur står det till med bensinpriset nu??? Nu när det börjar bli sommar och snart semester. Kommer väl stiga över 13kr till semestern kan jag tänka mig. Snart ska man väl få gå om man ska ha råd med något.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

jag är överlycklig när jag kommer utomlans eller ner till frankrike. jag älskar det att dom har euron, mycket lättare att åka över till belgien typ La Pan..slipper man växla in pengar och så..önskar vi kunde haft euro i sverige med..men jag fick ju inte rösta när vi hade röstning om euro eller inte.. :(