kräsen sak
Sätt upp kattens mat på diskbänken, det fick jag göra när jag hade katt och iller samtidigt. Det funkade jätte bra här hemma iallafall. Förvisso så hade båda torrfoder, men olika sorter. Så för att inte illrarna skulle käka upp Max mat, så satte jag upp hans mat och vatten på diskbänken. Att sen Max käkade av illrarnas mat gjorde inget tyckte illrarna.
jag har försökt det men det blev att han matvägra, eller tog ett bett av hudens ben ;) , finns det något man kan blanda torrfodret med så det blir mer gott?
blanda ut det med vatten? eller tärna kött och blanda i?
Helena
bra ide det ska jag göra, tack :)
blanda ut pyttelite av kattmaten och sedan mera av illermaten, och ställ upp kattens mat på diskbänken.
Jag har kattmaten uppe på diskbänken, men det är bara för att katten ska kunna få äta i lugn och ro utan att groggie står och luktar henne i arslet eller något liknande .:)
jag testade med att blanda och späda ut torrfodret med vatte och han åt det , dessvere öppnade någon kattluckan i natt och min älskling har försvunnit, vet inte vad jag ska ta mig till!
Usch då, hoppas han snart kommer hem! Underrätta polisen, sätt upp lappar i ditt område med en bild på honom. Sätt ut mat och filtar om han skulle vara i närheten. Ut och pip med pipisarna.

#6: Inte bra! Gå ute och locka på honom, pip med pipleksak t.ex eller annat han känner igen, gå runt och fråga folk och gör dem uppmärksamma på att du har borta en iller så ingen tror att den är vild, sätt upp lappar överallt, kontakta polisen och ev. veterinärer i närheten, ring kanske till djuraffärer om du har det runt omkring dig också för där kan någon ha kommit in och bett om hjälp eller nämnt om de hittat en iller. Sök jättemkt, och tappa inte hoppet! Illrar klarar sig inte ute själva!
Vad skönt!
Sara
ojoj, vad skönt! kanske ska se upp med kattluckan ;)