Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 179 ggr
[Luna]
0

Jag är så lessen.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag vet att jag är tjatig idag. men jag är så förbannat lessen över att min luna har misst så mpnga valpar under dagen. jag bara hoppas att den sista lilla bebisen får lov att stanna i livet. Jag kan ge min högra hand för bebisens liv. Varför ska allt hända mig för. de e juh som mina egna små bebisar. jag har längtat och väntat på att dessa underbara små bebisar skulle anlända :(

Usch. sorry men jag e så lessen. Ingen verkar förstå.
de e jobbigt.

Tog en bild på mott lilla troll. Dålig bild men jag fick till den varjefall :)

Vila i frid alla bebisarna.

Madde
0

Det är jättebra att du skriver av dig Luna. Få ur dig allt. Jag hoppas att den sista valpen överlever. Behöver du prata så har du ju mig på msn. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

ronja
0

det är bra att du skriver vad du känner.. vi håller tummar och tassar allt vad vi kan för den lilla valpen att den ska klara sig!!

Johannah
0

Oj, det var sannerligen en välpälsad liten valp det där. Hade alla valparna så mycket päls?

Hoppas att den överlever och blir stark som vuxen.

[Luna]
0

H*n dog under natten :(
Fan va jag blir lessen.
Ska varjefall inte jobba idag de orkar jag inte.
Ska vara hemma och pyssla om Luna hela dagen.

Päls hade dom. kollade inte så noga för jag mår illa.
De va min man som fick sköta de. Klarar inte att ta bort dom själv. :S

Malena
0

Beklagar sorgen jätte tråkigt!! 06 har inte varit något bra valpår, många som inte överlevt. Ta hand om dig och Luna nu Krama henne från mig mvH Malena och 8 tassar

[Luna]
0

Tack. Hoppas min smula får friska bebisar som får öveleva. Hon ska ha om ca 2 veckor. Inte för de blir ersättning för Lunas valpar men 2 kullar vet jag inte om jag klarar av att de dör.

Sara
0

Väldigt tråkigt besked Luna! Gråter

Sara

klarsferrets
0

ledsen att det gick så men bara mamman blir okej och klarar sig nu .sköt om dig nu

AmmiG
0

Luna: Det är jättejobbigt när man förlorar valpar som man gått och väntat på. Det spelar ingen roll om dom går förlorade innan födseln eller om dom dör ifrån en efter. Alltid lika tungt att ta sig igenom. Vi är flera här inne som vet exakt vad du går igenom, så du är inte ensam!

Kram Ammi

klarsferrets
0

Jag kan inte säga bättre än vad Ammi säger . som sagt du är inte ensam och det hjä'lper att skriva av sig här inne vi är en stor familj . Sköt om dig vi tänker på dig .

kram Anna-Carin Klarsferrets

Veronica
0

Stackare =( Vet hur det är, Lillans andra kull med 12 valpar dog en efter en också och det visade sig att hon fortfarande hade ett foster i magen, det kom ut fyra dagar efter att hon fött de andra valparna, det var helt skelettlöst och syndes inte på röntgen när veterinären kollade henne. Hade tur att Lillan fick ur sig det själv….. Ville skriva detta för att förloppet är ungefär detsamma, har du varit och kollat så det inte är nått kvar? Och om veteriären känner nått konstig, kolla med ultraljud och ev öppna upp och kolla så det inte är en liten valp, vill inte att Luna ska bli dålig.

Jag finns på msn om du behöver prata, chaoticas@hotmail.com

Amor vincit omnia

Nettan
0

Fy så hemskt. Du får ägna massa tid till Luna nu. Jag tror att djuren känner sorg de med.

Jag håller tummarna att den andra kullen blir friska och starka.

Sabina-old
0

Stackare… Jag vet hur det känns att förlora något som man har längtat etfer och inte fått haft så länge. Jag hoppas att det blir bättre snart och att den andra kullen får överleva. Jag ska hålla tummarna

AmmiG
0

Nettan, du har så rätt, djuren känner sorg.

Mammorna saknar sina valpar. Det är därför en del honor bäddar med något annat ibland, någon liten sak som får ersätta de saknade valpen/arna en tid. Andra honor kan leta efter de försvunna valparna, som tur är, brukar honorna komma över sorgen, när hormonbalansen återställs.

Det finns illrar som matvägrat i sorg efter den kompis som inte finns kvar. Eftersom illrar är små och känsliga, så kan dom faktiskt svälta sig till döds, om det vill sig riktigt illa.

Faxlin
0

Lider med dig. Finns inga ord som kan trösta dig nu, men sänder dig en tanke och en kram.
Sköt om dig, och känn dig aldrig ensam. Vi finns här inne och vi förstår din sorg.
Kram

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Bonzo
0

Gråter