Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 336 ggr
Rumsky
0

Skaffa Iller

Har gått o tänkt på att skaffa mig en iller..har läst på alla olika sajter om skötsel o råd inför köp o allt som man behöver veta.Känner mig redo att "införskaffa" mig min allra första iller.. syrran hade en iller "Stina" när vi var mindre o det är väl enda sen dess om jag oxå har velat ha en.. som sagt nu är det dags.. mor min va inte så överlycklig men, äh, hon behöver nog bara lite tid=).. har ju då tänk köpa en lite äldre iller,eftersom jag tror att det är inte så lätt med illervalpar när man är nybörjare..ska "bara" hitta en liten älskling nu..Då kommer vi till mitt problem..vart hittar man en seriös illeruppfödare eller privatperson som vill sälja en lite äldre iller..?Omplacering? Hittat några artiklar om illrar som vill bli omplacerade, men vill då oxå "ha expertråd" från någon som kan någonting om illrar,vill inte bara ta en i mängden o hoppas på att allt löser sig,utan vill ha hjälp med att veta att allt står rätt till med illerna innan jag köper han.. Hur gör jag?

sarae
0

kontakta linus_k här på forumet. Han har 4 illrar som skall omplaceras och jag vet att iaf hanarna e bra nybörjarillrar ;)

Lillith
0

jag vet precis hur du har det ;P letar själv också efter en lite äldre iller.. :) men en ung skulle iofs inte heller sitta fel men det verkar som om dom inte finns när man äntligen kan få dom!

Pandae
0

I omplaceringstråden finns ju en del som har äldre illrar, står ofta mail adress så man kan maila och ställa frågor samt berätta om sig själv:-) Kika där:D

finns ju blocket, fast där kan de ju kanske vara lite knepigt (om man vill ha referenser osv). annars vänta till våren när valpisar kommer:) Jag tror inte det är någon fara att ta en valp först, eller vad säger ni andra? Då har den ju haft sin ägare helt från den var liten:-)

League
0

Jag har inte haft några större prob med mina valpar… skaffa en som är hemma-uppfödd och har blivit lite "tillfixad" så funkar det säkert ;)

Lycka till med Att skaffa iller! det är roligt att fler får upp ögonen för de härliga djuren!

Pandae
0

#4 jag skaffade med från en hemmauppfödare .. har haft från sk. "farmar" innan, jag kunde tyvärr inte få henne att sluta huggas:'( och blev tillsist rädd. FIck jättemycke tips med från hemmauppfödaren, så man blevbättre berädd (jag har ändå varit uppväxt med en syster som haft illrar)
Tycker det har funkat toppen nu:D dessutom har jag alltid min uppfödare till illrarna att kontakta om jag behöver hjälp:-)
så det känns kanon… så var det ju inte med farmarna:/ (eller inte därifrån jag köpte henne…)

Rumsky
0

Har nu hittat min lilla perfekta lilla Bäs.. =).. /Stolt Mamma