Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 201 ggr
Sara
0

Maximal oturs..

Jag skulle tävla en Lätt C dressyr idag för skoj skull och vad tror ni händer??? Jo, jag stukade BÅDA fötterna!!! SAMTIDIGT!!!!! SkrikandesFundersam

Jag hann inte ens upp på hästen utan for omkull på stallbacken när jag hämtat sadeln. Satte ner ena foten utanför sadelkammaren och stukade den, när jag satte ner den andra för att ta emot så stukar jag den oxå.. Fiii fasen vad ont det gjorde, och gör!

En fotled skulle väl vara accetabelt men båda?! Så nu hasar jag fram med kryckor och jag som ska flytta nästa helg.. Å nån ridning blev det ju inte.

Sara

Sara
0

Förresten är det nån som reagerat med frossa, svettningar, kräkningar och svimningskänslor typ 6-8 timmar efter en stukning?

Sara

Madde
0

Du slog inte i huvudet när du ramlade?? För i så fall är det väl hjärnskakning. Men annars vet jag inte så mycket om just stukningar.

Hoppas att du blir bra snabbt.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Nea
0

Hmmm…du slog inte i huvudet? Tänkte att symtomerna liknar det vid hjärnskakning.

Madde
0

Ja då är vi 2 som tror på hjärnskakning i alla fall.

Sara
0

Nä.. Inte huvudet.. Men jag har ett skrapsår på knät. *ler*

Hmmm.. jag åt på McDonald vid 15 tiden efter akuten men inte ska det ta ca 3-4 timmar innan man får matförgiftning?

Sara

nisse
0

nej det brukar inte komma så sent..men mCdonnals har ju inte den mumsigaste maten..hihi..han vara en chock av något slag som kommer nu..din kropp reagerar då du lugnat dej lite.

klarsferrets
0

Mat förgiftning kan komma mellan 2-6 timmar efter maten det beror på hur männsikan smälter sin mat och hur stark den är

Madde
0

Hoppas att du blir bra snabbt i alla fall.

Nea
0

Var inne och kollade på vårdguiden.se för att se när en matförgiftning bryter ut och det är allt mellan 1-48h beroende på vad det är för mikroorganism som orsakar den. 

Hoppas du blir bra snabbt.

Nettan
0

Den kan vara chocken som släpper nu. Kroppen reagerar på olika sätt vid kraftig smärta och när den väl slappnar av så kan man reagera med svimning, illamåend osv.

Jag stukade foten kraftigt när jag var 18. Jag kom ner till sjukhuset med tron om att den var brutan för ingen fick röra foten jag skrek rätt ut. Efter röntgen och att läkaren berättade att den inte var bruten så slappnade jag av och då började mörkret krypa över mig som en luddig filt.

Madde
0

Hur mår du nu Sara??? Hoppas att det är bättre. (du är säkert inte vaken nu, så jag väntar med ett svar till i morgon.)

ronja
0

har också lyckats stuka båda fotlederna vid samma tillfälle.. var sista april förra året..vill jag minnas..hmm..(fast det var självförvållat.) hoppas du mår bättre nu iaf!!Glad

Sara
0

Tack för all omtanke!

Det var säkert chocken som släppte igårkväll.. För nu mår jag mycket bättre. Visst fotlederna gör fortfarande ordentligt ont men inte riktigt som igår.

Det absolut klantigaste jag gjorde igår var nog att sätta mig ner framför toan när jag skulle spy… För jag kom ju inte upp igen! Skrattande

Fick lixom lägga mig på rygg, snurra runt till magen, upp på knäna och sen fööööörsiktigt dra mig upp med armarna för jag kunde inte ta hela kroppstyngden på en fot.

Hihihi.. Efter jag väl kom upp så höll jag på att garva ihjäl mig. Alltså så här i efterhand så måste jag ha sett väldigt löjlig ut. Tur att jag bara hade illrarna som vittnen.

Sara

Faxlin
0

Usch lät inte så skojigt det där. Hoppas du mår bättre gumman. Tänker på dig.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sara
0

Mår mycket bättre nu! Och kan faktiskt gå rätt bra på fötterna om jag går sakta. Såg ut som Quasimodo innan. Räcka ut tungan

Sara

Madde
0

Men vad bra att det börjar bli lite bättre i alla fall. =)