uppfödare.
hej jag undra lite vilka uppfödare det finns här i sverige. främst då i småland där jag bor.
det verka som att de flesta bor uppåt i landet så man vet inte vilken man ska ta kontakt med när det gäller att skaffa en liten till.
Vi bor i lindesberg men vi åkte ända ner till Borås (Viskfors) för Att skaffa iller. Så min erfarenhet säger mig att man ofta får åka en bit för att hitta en iller. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Ja, jag är ju uppfödare men väljer att tinga valp från Skåne. Så det är väl så att där man hittar en iller uppfödare man trivs med, dit åker man. Om det så är tvärs igenom landet.
Just småland vet jag ingen uppfödare tror jag;-)
Ärligt, jag är sååååå usel på geografi;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Vet att det var en som födde upp illrar i Smålandstenar. Men jag vet inte om personen i säg föder upp i år.

jaha okej..i smålandstenar det är ju inte så jätte långt..jo jag antar att man får åka långt när man hittar en liten.
kan man kolla med den i smålandstenar? namn å sånt?

jag menar om någon har namn och nummer så kan jag ringa..men skiv det i medelande då..eller så får man åka hela landet runt…det är ju ändå värt det

Hoppas någon här inne kan hjälpa dig med namn och telfonnummer till dem och hoppas de har valpar också. ;-)
Audiatur et altera pars

ja det hoppas jag med..annas får han vänta tills nästa års kuller.
#6 Kan Skaraborgsillern tänkas ha upplysningar om uppfödare i Småland? Eller Busiga illerföreningen i Skåne kanske?

vet faktist inte om det finns ska höra med ordförandet i skills åter kommer om det senare under dagen

Titta vad bra, nu kom det en skills medlem in och kunde hjälpa till.
Audiatur et altera pars
Även om Skills inte har förteckning över uppfödare, så kan dom som bor där ha personlig kännedom om andra uppfödare i angränsande landskap.

wow nu händer det saker..tackar för all hjälp jag får…tack tack

Ja, visst är det underbart. Vilken uppslutning man får här inne. Är så glad över att alla hjälps åt här inne. Vi har inga gränser mellan föreningar eller något sådant, utan alla hjälper varandra. I min perfekta illervärld så skulle det fungera så utanför iFokus också, men vi får vara glad över att det funkar här inne så länge. hihi
Audiatur et altera pars

Ja, så är det självklart. Så vi jobbar vidare på att fortsätta i samma trevliga anda här inne och så hoppas vi på att effekten sprider sig som ringar på vattenytan;-)
Audiatur et altera pars
nisse: Hur går det, har du fått kontakt med någon uppfödare?

du kan söka på uppfödare . under iller så får du se om du hittar någon i din när het. Gå in på andra forum för att söka oxå . För tyverr så vet jag inte någon i ditt område.
Hoppas det löser sig för dig

jag ska kika runt
Hej!
Jag är en tjej på snart 17 år som letar efter någon seriös uppfödare någonstans i Värmland. Helst inte så långt ifrån Kristinehamn eller Karlstad, men Örebro eller liknande skulle också gå bra. Någon som känner till någon?
Jag har tidigare haft en iller som jag köpte av Lars & Dee nere i Markaryd, dock lyckades hon rymma förra sommaren och en katt fick tag på henne. Nu tänkte jag skaffa två illrar istället så att de kan leka med varandra under dagarna när ingen är hemma, då mina föräldrar jobbar om dagarna och jag studerar.
Jag är tacksam för svar om någon känner till uppfödare någonstans i detta avlånga land =)
Tack på förhand /Anna
Oj, märkte först nu att jag inte skrev på rätt ställe.
Ursäkta mej, jag är ny medlem ^_^
Ingen fara Thyne. Alla kan vi göra fel. =)))
Tråden handlar ju om var det finns uppfödare i mellan Sverige, så du hamnade väl i alldeles rätt tråd. Om du inte velat starta en egen tråd.
De närmaste jag känner till är i Viskafors, Skövde, och Gävleområdet. Sedan kan det finnas fler, alla känner man inte och geografi var inte min starka sida. 
Mvh Ammi