Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 300 ggr
IdaW
0

Tre underbara killar omplaceras...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,

Detta är bland det svåraste jag har gjort någon gång. Jag har utvecklat en ganska så ordentlig allergi mot våra små älsklingar. Har känt av den ett tag, men har förträngt allt kliande i ögonen, nästäppa, hostningar och utslag… Men för någon vecka sen hände det som inte fick hända, fick en ordentlig allergisk reaktion. Då var jag tvungen att inse att det inte går längre. Jag hinner knappt komma hem från jobbet förrän jag börjar nysa och så fort jag tar upp någon av dem så kliar det och jag får som små myggbett. Usch, detta är så jobbigt, när vi tog på oss att ge dessa gossar ett hem så skulle det vara för resten av deras liv, så här ska det inte bli…

Det är Neo, Ebbe och Gizmo som behöver nytt hem. Neo har bott hos oss sen han var en liten liten valp, vilket är lite mer än två år sen. Ebbe hämtade vi som liten valp sommaren -06 och Gizmo hittade hem till oss dagen innan nyårsafton förra året. Så Gizmo är redan en omplacerings iller, men han är så go så det finns inte. Han älskar att busa med "brorsorna", så vi vill helst att de ska komma till samma hem. De är hur snälla och goa som helst alla tre, Gizmo är den som mest ska ligga o snusa i famnen. Neo älskar att pussas o vill gärna oxå ligga i famnen och sova, allra helst om man sitter vid datorn. Ebbe är lite mer av en buse än en gospåse. Han vill gärna komma upp o sitta hos en, så han kan hålla koll på vad vi gör. Men att ligga o kela är inget som han själv tar initiativ till. Men busa kan de alla tre, vi brukar jaga varandra, det är uppskattat. Då studsar alla tre o poppar för fullt.

Neo är en vilt färgad lite mörkare kille, Ebbe är en tjusig silvertomte som nu har fått på sig sin härliga vinterkostym. Lille Gizmo är även han en viltfärgad kille, men ngt ljusare än Neo. Alla tre är kastrerade, vaccinerade och försäkrade. De är duktiga att gå på lådan, visst händer det små olyckor. Vi har bara två lådor, men de hittar dit 9 av 10 gånger. De kan nafsas lite när vi busar, men när vi säger aj så slutar de direkt och pussar på handen istället. Kommer det hem folk så är de jättesnäll förutom att Neo har pippi på att försöka komma upp i byxbenen. På oss gör han inte så, bara på de stackare som kommer hit. Det är Neo som ser om de andra två, är vi ute har han extra koll när det kommer andra djur i närheten. Alla tre gillar att vara ute. Gizmo är den lite tuffare när vi kommer ut, han springer och tittar överallt, Neo och Ebbe är lite mer försiktiga i början sen går det jättebra. Det funkar bra att gå med dem alla tre i koppel själv, det är lite pyssel men alla gånger som jag gjort det så har det funkat fint. När vi har lärt dem(främst Neo och Ebbe) vad man får inte får göra så har vi aldrig tagit dem i nacken eller så, utan vi har använt våra röster. En mörk bestämd röst, de vet precis vad det betyder. Nu är Ebbe lite mer kaxig, han förstår, men han visar att han inte tycker att han gjort ngt fel genom att studsa o poppa tillbaka. Svar på tal kanske man kan kalla det. Neo blir som en lite trasa när vi tar upp o fyar honom. Han bara hänger med huvudet och det syns verkligen att han skäms, när jag frågar om han är snäll med en lite mjukare röst så vill han ha lite pussar. Det är såå sött… Men numer är det mer och mer sällan som vi behöver säga till på skarpen. De uppför sig så fint.

Oj, va mycket det blev nu… men det finns så mycket att skriva om dessa små juveler… har inte hittat någon bättre bild på alla tre än den här, men detta är taget bara någon dag efter att Gizmo kom hem. De har gillat varandra från första stund, därför ser vi helst att de kommer till samma hem.

Vi bor i Strängnäs, Sörmland. Men eftersom vi vil att de ska komma till det bästa hemmet så är vi beredda att åka en bit. Har både körtkort och bil, så bara de får komma till någon som kan ge dem det bästa och permanenta hemmet så fixar vi det.

Om någon orkade läsa igenom allt det där och vill veta mer, så maila mig på wiberg.ida@gmail.com

emoflickan
0

vad tråkigt ida att du måste omplacera :/ är ju mkt förtjust i neo såklart, men så är han ju som gimli :) o ebbe är ju tjabos systerson…man önskar ju att man hade möjlighet att ha fler..:(

IdaW
0

Det är helt hemskt, men tror du verkligen att ni skulle märka tre till… dom kan vara riktigt tysta o fina… när det är hyss på gång

Tesan
0

Usch vad jobbit för er, hoppas ni hittar bra hem till era pojkar

IdaW
0

#3 tack, det hoppas vi oxå..

Robinsnel
0

verkligen tråkigt! Håller tummarna på att killarna får ett kanonhem! Intresserade kan det väl inte vara brist på… ;)

Norrskenets
0

Va tråkigt=´( hoppas ni hittar ett bra hem för dem*håller tummar och tassar för dina fina killar*

kitty
0

jag skickar  ett mail till dig

JossanH
0

ja, fy vad tråkigt… Tyckte allt det såg ut som lite "janne-iller" i dom. :)
Hoppas dom kommer till ett bra hem där dom kan stanna resten av sitt liv…

Sajtvärd på Iller.ifokus

IdaW
0

#7 Jag har skickat ett mail tillbaka till dig.

IdaW
0

#8 Det känns jättejobbigt, de är ju våra små ögonstenar. Neo och Ebbe kommer från Janne. Gizmo vet vi inte, de som vi fick honom av sa att han kom från Göteborg men inget mer.

NoraDede
0

ursch vet sj hur jobbigt det är då jag var i samma sitts för ett tag sedan men hoppas du hittar ett bra hem till dom och att du luckas hålla kontakten sen med dom nya ägarna=)

Robinsnel
0

putt

flamingooo
0

vad synd att det är så himla långt =(

annars hade jag väldigt gärna gett dem ett livslängt hem

IdaW
0

Vi hade besök av Jenny och Jonas igår, på fredag ska killarna få åka hem till Jenny för att se hur det funkar. Men vi tror att det kommer gå hur bra som helst, om bara Neo har smakat färdigt på Jonas. Det känns som att detta verkligen kommer lösa sig till det bästaGlad

NoraDede
0

#14 finns dessa personer här på iFokus? men vad skönt att höra att dom får ett hem tillsammans=)

Aviendha
0

Vad synd att kilen sätter stopp, en sak o komma hem med en iller, en annan med TRE =) Men det hade jag gärna gjort ;)

Norrskenets
0

Hoppas killen faller för dem, skulle va härligt om dom fick flytta till samma hem=)

Aviendha
0

Hur går det? Dyker de upp något intressant?

AlbaStiffler
0

puttar

IdaW
0

Vi ska åka hem till Jenny och Jonas ikväll, med bilen fullpackad med saker och tre små nybadade grabbar. Vi hoppas att alla 5 kommer trivas ihop, vi är övertygade om att vi har hittat det bästa hemmet för våra små killar.

Norrskenets
0

va skönt att det känns rätt, hoppas det går bra=)

skrollan
0

vad skönt att ni känner att det är rätt :)