FARFAR!
Den 21 april gick min älskade farfar bort och idag har det varit begravning.
Jag minns honom som en väldigt envis man med mycket humor och som fullkommligt strålade av glädje varje gång man såg honom. Jag, min bror och alla våra kusiner tillbringade många sommrar på hans och farmors lantställe i Trödje där vi spelade kort, lekte i trädkojan han snickrat åt oss och badade. Han hade alltid en stund över om det behövdes. Han samlade på precis allt, "det kan vara bra att ha till någonting någongång" hörde man honom ofta säga.
De senaste åren har han bott på ålderdomshem. Han led av Parkinson och sov mest bort dagarna. Jag var inte och hälsade på honom ofta då jag hellre ville minnas hur han var och såg ut som frisk, och inte som gammal och sjuk.
Idag var första dagen jag grät över att han är borta. Att han hade varit sjuk en längre tid gjorde att jag på något sätt var förberedd på vad som skulle hända. Jag trodde inte att jag skulle behöva gråta för att sörja men när jag idag såg alla som älskar och saknar honom gråta gick det inte lägre att hålla tillbaka.
Begravningar är alltid sorgliga även om man innerst inne vet att en gammal och sjuk person nu äntligen slipper lida längre. Jag är väldigt tacksam för att jag fick just min farfar till farfar för han var underbar för mig. Jag är även tacksam för att han nu äntligen har det bra och slipper lida länge.
SAKNAR FARFAR!
Förstår så väl, att du vill minnas farfar som han var, när han var frisk! Begravningen brukar ha en förmåga att väcka gråten, även hos den som bundit tårarna inom sig. Det är bra, för vi behöver få gråta över den kära som lämnat oss, ingen mår bra av att stänga tårarna inne för länge.
Minns att: Större än sorgen, är glädjen att minnas!
Kramar Ammi
Min mormor dog annandagjul förra året, hade sånt dåligt samvete för att jag inte hälsat på henne på ett tag. Mamma, min syster och jag skulle hälsa på henne dagen efter….och så ringer mamma och säger att hon gått bort……inte kul….men hon har det bättre nu, hon hade efter några blodproppar blivit halvsidesförlamad och tynade bort, hon dog dock av en svår lunginflammation.
Saknar henne mycket, det jag mins mest är hennes hembakade kubbar och pannkakor =)
Amor vincit omnia

Vilka fina blommor!! När jag föddes hade både min farfar och morfar redan gått bort farmor dog innan jag hann fylla 3 år, men min mormor gick bort när jag var 14 år hon va min bästa vän jag saknar henne fruktansvärt än idag så jag vet hur det känns alltför väl! jag tänker på dig Elin Många kramar Malena
Det är aldrig lätt när en någon går bort. Vet själv att när min farfar dog så var det mycket tårar men oxå skratt. Vi mindes honom som den har var när han var frisk. Vet vad du går igenom. Om du behöver prata så vet du var jag finns.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Tack så mycket allihopa =)
Det är skönt att veta att man kan vända sig hit när man bara behöver skriva av sig lite. Ni är guld värda =)
Det är en självklarhet för mig att folk ska kunna skriva av sig här inne var sig det är iller eller något annat. Vi är ju alla människor och oftast "rätt" snälla oxå. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Beklagar sorgen Elin. Alltid jobbigt att mista någon man älskar.
Tänker på dig vännen.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Tack Åsa!
Han gick bort två dagar innan våran miniträff här hemma men jag ville inte säga något och riskera att träffen blev inställd.
Det kändes bra att ha er här då så jag fick lite annat att tänka på =)

mmm, förstår att det kan vara skönt med något som skingrar tankarna lite. Men du skulle ha sagt något. Jag hade kommit och terrat dig ändå, fast kanske delat med mig av en extra kram liksom. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars