Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 952 ggr
[jenkass]
0

Hej då Thyra

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag flyttar Thyra härifrån. Tyvärr kan jag inte vara hemma o säga hej då för jag ska jobba :( Så har passat på att göra det nu…
Så jag hoppas sambon lämnar bort rätt iller ;)

Kommer faktiskt sakna den lilla tjockisdamen…

[jenkass]
0

AlbaStiffler
0

Trist… vart ska Thyra då? Hejdå är aldrig kul att säga… :(

[jenkass]
0

hon ska få ett nytt hem hos nora_dede
(vi tog hand om henne akut)

NoraDede
0

ne att säga hej då kan vara mycket smärfyllt, men du vet att om du har vägarna förbi mig senare eller att vi träffas på träffar så får du ju träffa henne och det är bara maila och fråga hur det går och så klart kommer det hagla in bilder här på iFokus första dagarna=)

[jenkass]
0

#4 ja självklart.. =) jag å sambon pratade om det igår att det var synd att hon redan skulle flytta då det inte längre är något nafs i nacken längre. Men du får hålla oss uppdaterade hur det går tillsammans med miilo och så!

NoraDede
0

#5 ja så klart att jag kommer hålla er uppdaterad=) Första natten kommer Thyra få bo i ett eget rum över natten. även om dom går ihop super direkt vill jag ha koll på dom därför får ho ta rummet utanför miilos så att dom kan nosa på varandra genom grinden på natten.

[jenkass]
0

#6 precis.. så gjorde vi oxå, hade henne instängd i köket tills hon fatta vad lådan va till för.. Måste även upplysa dig om att hon går på lådan när man är hemma, men har man varit på jobbet så ligger det nästan alltid en klick utanför. Så lådträning behöver jobbas mera på.. ;)

NoraDede
0

#7 haha ja låd träningen hade jag redan förstått att jag skulle få göra när jag får hem en ung tös=) men miilo kanske snabbt lär upp henne=)

[jenkass]
0

#8 ja får hoppas på det. ska bli så skönt att slippa torka bajs nu.. ;)

NoraDede
0

#9 hehe och för mig blir det skönt att få göra det=) ifall första dagen kanske =P

[jenkass]
0

Så tomt det var här hemma nu när man kom hem.. :/

NoraDede
0

#11 urscha tycker synd om dig=(

UlrikaD
0

Jenkass:Låter som om det vore dags att skaffa en tredje iller…

[jenkass]
0

#13 Räcka ut tungan jo.. men det får nog vänta tills valpsäsongen isf. letar efter nytt boende + att vi ska resa bort rätt mycket nu i vinter.

Guteillern
0

Jenkass och NoraDede:

Vi får hålla hårt i Thyra! Hon gör sig populär hos alla som träffar henne, unga som äldre :-) Ett helt underbart litet charmtroll ;-)

Min bror hälsar att hon stulit hans hjärta ;-) Det har ingen annan än min Admiralen klarat tidigare. /Ammi

[jenkass]
0

#15 hihi vad roligt att hon är populär.. :)
kan du förstå att förre ägaren ville avliva denne underbara tös??!!

Norrskenets
0

#16 helt obegripligt…=( Skönt att hon får ett bättre hem än det som ville avliva henne

NoraDede
0

#15 oj ja charma hon dessa personer bra så lär hon ju lyckas med killen min och miilo oxå=)

#16 jag förstår inte hur man vill avliva ett djur över huvudtaget om det är helt friskt

NoraDede
0

åh nu är det bara 10 dagar innan jag får min tjej=)

Norrskenets
0

#19 bara att räkna ner dagarna nu hehe=)

NoraDede
0

ja man gör ju de som en tok=) håller på att sy en massa hängmattor nu som jag ska sätta fast vid baren för där älskar miilo att sova han snodde i förrgår en kudde från soffan och släpade in den i baren och la sig där=)

Norrskenets
0

#21 han vet vad han vill hehe

NoraDede
0

#22 hehe jo han vet ju de och nu är han super sur på mig för nu va ju mamma tvungen att starta den dumma dammsugaren igen men sedan va de roligare när jag skulle sätta fast röret så gott det gick. när jag skulle spika fast snörena i väggen fick jag först jaga miilo som snodde hammaren=)

NoraDede
0

Kolla på dagens datum i bilddagboken om du vill kika=)

http://crowgirl.bilddagboken.se/

Norrskenets
0

#23 hehe jasså, ville kanske hjälpa till

NoraDede
0

ja han ville ju det=)

Guteillern
0

#16 Det går inte att förstå, iaf. har jag svårt att tro att det inte Thyra som är orsaken. Hon verkar ju inte ha en susning om hur illrar gör för att vara ens göra lite dumheter.

[jenkass]
0

naaaw det är så man får tårar i ögonen, saknar denna lilla dam…
Nej, och det är absolut inget fel på henne! och detta gör mig så ursinnig att någon ens har kunnat haft tanken på att avliva henne :( Men det gick ju bra för henne till slut, det är det viktiga

Guteillern
0

#28 Förstår ditt ursinne, hon är ju så makalöst go! Hon kommer iaf att få fortsätta leva och det är som sagt det viktiga.

foto: Ch. Gottfridsson

NoraDede
0

#29 vem är det på bilden?

Guteillern
0

#30 *L* Det är Thyra, på alla bilderna jag lagt in. Bilden (#29) är inte så bra, vet inte vad min bror hade för kamerainställning.

NoraDede
0

#31 ja jag trodde först de men på bilden såg hon så stor ut jämnfört med alla ndra här i tråden

Guteillern
0

#31 Det kan ha med kameravinkel att göra. Själv tycket jag hon ser större ut på #27. Ska ta mer bilder imorgon och passa på att väga henne.

[jenkass]
0

ja det vore spännande att veta vad hon väger.. hon är ju lite (eller väldigt) större än våra tjejer är.. som ni kanske såg när ni var här… Först trodde jag det berodde på den förre ägaren att han gav någon "annorlunda" föda, men efter att hon bara gick upp mer och mer när hon var här så börjar man ju fundera, men hon är ju charmig den lilla tjockisen :)

Guteillern
0

#34 Jo, hon är en liten knubbis :-) när hon inte sträcker på sig. Jag lägger upp vikten och några bilder här imorgon.

[jenkass]
0

#35 en charmig knubbis Kyss Ja det längtar jag efter att få se!
Nora_Dede du ska skatta dig lycklig!!!

NoraDede
0

ja men denna dam kanske baar är allmänt knubbis och då passar hon ju ännu mer med miilo, som jusst nu inte är mycket värld i mammas ögon då han helt plötsligt har börjat trottsa i allt förutom kattlådon och det är ju skönt.

#36 tack men nu känns det nästa elakt av mig att ta henne för ni verkar så kära=(

Guteillern
0

jenkass & Nora_Dede 746 gram väger Thyra. Med den vikten är hon trea i tjejernas viktliga, endast Rusty (850) och Contesse (816) väger mer. foto: Thyra på vågen.

Guteillern
0

Här kommer några till bilder på sötnosen :-)

Guteillern
0

en sista för idag.

NoraDede
0

tack för bilderna Guteillern=) men oj vad lite hon väger, men jag är väl van miilo som väger 2kg hehe

Jenkas du vet inte vilken månad thyra är född?

[jenkass]
0

#41 ingen aning =( Men hon hämtades i slutet av juli i år.

NoraDede
0

#42 hon kanse är född i maj då eftersom dom brukar lämna hemmet i 10veckors ålder

Guteillern
0

#41 Jmf. med Miilo väger hon lite, men så är hon ju tjej oxå. Jmf. med tjejerna här hemma är hon en tungviktare.

[jenkass]
0

#43 nja.. hon är ju yngre än tuuva och hon är född i maj.. så i juni är mer troligt isf. sen kan hon ju ha blivit för tidigt tagen oxå, det vet jag inte.

NoraDede
0

#44 nemen oj vilka små töser ni måste ha då. Tjejerna jag hade vägde mer. Nora 850 och dede 900. men dom var väldans långa oxå=)

#45 ja men då säger vi i juni då tänkte hitta en egen dag till henne och då kan man ju ta ett datum i juni och säga att det är hennes födelse dag=)

Guteillern
0

Vikterna ligger mellan 614gr-850gr. Generellt brukar man säga att en illerhona väger mellan 600gr-900gr.

NoraDede
0

#47 600-900 är ju snitt vikten så att säga=) men det spelar ingen roll om hon är liten eller inte. här med oss ska hon bo iaf. kanske blir skönt att få henne som är så lätt när man bär på miilo hela tiden i famnen eller i luvan. och i luvan stryps man ju nästan=)

Guteillern
0

#47 Kan tänka mig att det stramar ordentligt, när Miilo ligger i luvan. Det lär det inte göra om Thuva vill ligga där. Har inte testat om hon gillar luvor, spar det åt dig :-)

Strumpan
0

När jag var hos vetten för ca 1,5mån sen med Alaska så vägde hon 611gr

Mvh Jenny

NoraDede
0

#49 ja det återstår att se dom brukar ju sitta på axlar när dom är ute och inte vill gå mer. så vi får se om hon är en luv sovare=)

NoraDede
0

Hur går det för min tös hos er Guteillern?

Guteillern
0

Det går bra? Hon leker med de flesta illrarna och gosar med oss. Sen har vi några "surkart", men om dom bråka med henne så ger hon igen.

[jenkass]
0

#53 hahha ja hon är allt en liten tuffing ;) (här hemma använde hon sin mage som vapen, hon la sig alltid på tuuva när dom busade, å hon e ju en liten tjockis så stackars tuuva kunde ju knappt röra sig) :P hehe

Guteillern
0

#54 När hon busar med dom andra illrarna, händer det att hon försöker göra så. Surkarten får däremot fina små tjuvnyp *S* när dom försöker bråka med henne.

NoraDede
0

ja men så är miilo oxå och använder magen sen är det ju bar att hon kan bita ifrån

Guteillern
0

#56 hehe, damen kan bita ifrån. Hon satte en av pälsarna här hemma på plats idag, sprang efter och nöp han i baken.

Jag har tagit lite nya bilder på henne idag, lägger upp dom i en ny tråd. Kan ta lite tid för det verkar segt, trots att jag har "god signal" på GPRS uppkoppling.

NoraDede
0

ok då kikar jag den tråden =)