Aktuella omplaceringar finns
Det finns en ny annons på Skaraborgsillerns hemsida om aktuella omplaceringar. Frågor besvaras ej i tråden eller per PM.
Sara
Hoppas de hittar ett hem som funkar :/

hoppas dom hittar ett hem snart*håller tummar och tassar*
Den ena tjejen börjar redan bli lättare att hantera.
Det är inga monsterillrar det här, men behöver lite lugn och ro samt att bli varsamt hanterade.
Sara
Vad bra att det börjar gå bättre. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
skulle vilja ha båda två
Det går bara bättre och bättre med töserna, idag klättrade lilla Vilse upp i mitt knä på eget initiativ.
Sara
Idag har tjejerna fått träffa vara tillsammans med mina illrar och Nathalies illrar. Det har faktiskt gått över förväntan!
Vilse är inte så mkt för att fajtas men Strimma är högst i rang av dem två och lite mer för att sätta andra på plats. Men det är inga döda fajter och jag har inte ens behövt avbryta någon fajt.
Tjejerna har oxå blivit vaccinerade och de var jätteduktiga! Inte ens anstymmelse till att försöka bita oss. 
Sara

#15 låter helt underbart=)

putt, finns det illrar kvar?
Japp, båda är kvar.
Sara
Det går framåt med båda tjejerna varje dag.
De tycker det är lite läskigt att bli upplockande men när jag väl har tagit dem så är de lugna.
Sen är snabba rörelser och höga ljud lite skrämmande oxå. Men jag travar på här hemma som jag brukar så de får vänja sig.
Sara
Vad skönt att det går framåt för tjejerna. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Är det helt stopp på intresserade av omplaceringsillrar?
De här två töserna omplaceras tillsammans eller var för sig.
De blir trevligare och trevligare för varje dag som går, toalåderiet blir bara bättre, de biter när de blir rädda och inte bara för att, de attackerar inte mina illrar utan det blir lite fajt ibland i ca 30 sekunder sen går de åt olika håll.
Kastrerade, vaccinerade, tillsynes helt friska. 1,5 år gamla och nästa hem blir 5:e hemmet.
Sara
#21 Tjejerna vaccinerades väl i april? :S
Nope, de blev bara kastrerade enligt den ägaren.
Sara
Kan säga att dem är extremt söta!!!
Hur har det gått för töserna är det några som är intresserad av dem?
jag skulle säga att den som väntar på nåt gott… ;)
Omplaceringar kan, och bör få, ta tid.. Tills rätt hem dyker upp ;)
Helt klart ska det nya hem som kommer att bli det sista. Det är jätteviktigt!
Men jag ser hur snabbt tjejerna blir trevligare och trevligare så det är synd att de ska få rota sig för djupt.
Sara
jag har ju som sagt träffat dom.. Desa tjejjer är otroligt fina att titta på. Dom söker kontakt vid lek men verkar inte kunna hantera den så därför håler dom sig på avstånd men är ändå lite sociala..dom verkar ha väldigt mycket i bagaget och det är tydligt att det är detta som lyser igenom.. hade jag haft större hade jag hemskt gärna tagit emot en ena, mian och hon ahr ju träffats och det gick bra..
Sessan och Nisse tycker att dem skall få ett bra (livet ut hem) Så vi puttar upp! =)
Hillbiörns Lurventufs vill hjälpa till och putta tråden
.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Lite tråkigt att detta inlägg skall hamna så långt bak 
Putta!!! 
Ja, tjejerna söker fortfarande nya hem!
Sara
Puttar så hårt jag kan!
Sara
puff för skuldkänslor 
*putt för dessa tjejer som behöver hem=)
Hillbiörns Fizzelia vill hjälpa tjejerna
.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Jag och Robin kommer förmodligen att ta en, problemet är bara att få henne heeela vägen upp till Tobo, som ligger norr om Uppsala =/ Men på något vis ska vi lösa det :D
Nämen Emelie, ska du bli illerägare? :D

#45 Jaa =) Det är tänkt så :D Hahaha, å du skabli råttägare ;)=)
igen, hehe :D
Känner ni två varann?
Sara
svar ja :D vi har gått samma skola, kommer från samma ställe och håller på/höll på med råttor :)
så en av tjejerna har ev fått ett hem?
# 50 Det är på gång iaf. 
Sara
skulle dom inte placeras tillsammans?
Men den andra tjejen, ifall den ena har fått ett hem, hur går det för henne?
Nej, tjejerna behöver inte omplaceras tillsammans. Huvudsaken är att de får bra hem båda två.
Den andra tösen stannar kvar här tills jag hittar ett bra hem till henne.
Sara
ok men det är ju bra att en tjej har fått ett hem iaf=)
En tjej finns kvar för omplacering. Idag har tjejen blivit mkt duktigare på lådan.
Sara
Skriver en ny annons om bara Strimma. Denna behövs ej puttas upp mer.
Sara