Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 357 ggr
Theres
0

Lådinnehåll...

Jag kör på sand, men Melwin vägrar, han går på tidningspapper utanför lådan istället, vet inte om det är för att han är för lat för att hoppa i eller om han inte gillar sanden…
Iallafall, finns det inte nån forn av papper man kan lägga i lådan, så byter man hela arket istället så man slipper hålla på med massa sand och påsar.

Kanske funkar att lägga tidningspapper i lådan, sen byter man tidningspapper Fundersam

golf.ifokus.se

NoraDede
0

tidningspapperet tror jag snabbt blir uppblött och bara en smörja men har du provat med Toa-Lätt som finns på affärerna, det är ju pellets av papper.

all4U
0

När vi köpte Memphis så använde hon sig av tidnings papper som hon rev sönder i bitar och la i lådan, när vi fick hem han så fortsatte vi med det eftersom att han va van med de, och det funkar faktiskt bra =) vet inte hur det är annars, har inte så mycket att jämföra med eftersom att vi fortsatte på hennes spår…

Det går åt väldigt mycke tidnings papper, mycket tid till att riva sönder i bitar också men det blir faktiskt ingen smörja av de, vi gör ju rent så fort han har gjort nåt i lådan, sen tar ja bort mer papper än va han har gjort på och fyller på med mer. duschar ren lådan en gång i veckan, fyller på med rivet tidnings papper.

Det funkarGlad  finns ju garanterat andra grejer som man kan använda i lådan som säkerligen är mycke bättreGlad

Men som ja skrev i början, vi fortsatte att göra som Memphis förra ägare har gjort eftersom att det är de han är van vid när det gäller toa lådan

Norrskenets
0

Vet en person som använder hela tidningspapper och lägger i och det funkar för dem=) det blir ingen smörja av det.

Robinsnel
0

träpellets är bäst i min smak. hade tidigare sand men träpelletsen är tusen ggr fräschare tycker jag.

Norrskenets
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 håller med dig, har testat träpellets och går inte tillbax till sand, tyckte inte sanden döljde så mycket av lukten jämnfört med träpellets, det luktar riktigt gott och väldigt lätt när man rensar om man har två lådor som ena är hål i så sågspånet silas ner i hålen=) se bild, har gjort denna själv=)

Ceciliaolucifer
0

Vanliga grovkorningkattsand här el kristaller!

Inget annat har gått hem här! Pröva toalåda hus!!

bnoffan
0

INTE TOALÄTT iaf, det stinker! Men däremot borde du testa träpellets!

TottsiGirl
0

Kör oxå träpellets och e grymt nöjd :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Sarah
0

Pellets, har bytt från 8mm till 6mm då de verkar föredra den storleken. INte lika vasst på tassarna :*)

AlbaStiffler
0

Varöfr inte skippa allt vad heter lådor och bara köra tidningar. När en bajs är lagd kan man byta sida, sen kan tidningen klara sig aksnek 2 dagar, dvs ungefär lika ofta som man behöver rensa i sandlådan…

Stiffler är åxå tidningsgångare och dissar allt vad heter lådor, så vi kör på vissa ställen enbart med tidning, på de ställen med lådor har vi tidning framför…

Sarah
0

Jag har inga tidningar och tycker att det är lite ofrächt då det läcker igenom på golvet. Om det dessutom är blött på tidninen så vill de nte gå på den. Mina är rumsrena så länge lådorna är tomma så de töms varje dag.

AlbaStiffler
0

#11> Man får ha lite tjockare tidningar, dvs inte de tunnaste reklambladen. :)

Har som sagt bara 2 illrar, och de har hela huset att spirnga i, dvs de bajsar sällan på samma ställe under dagen. Så det är enkelt att byta, och tidningarna blir inte genomvätta. Mina har inget problem med att gå 2-3 ggr på en tidning heller, om det skulle behövas.

Men som sagt, de där illerbattingarna är rätt individuella med vad de gillar. Stiffler släpar sig ofta i lådan halft som halft, ungefär som om han vet att han borde, men han gillar inte lådan, så han släpar sig ur igen och sätter sig framför. han försöker inte ens i lådan om man inte vaktar honom. *grrr* Tidningar funkar finfint på honom dock! :)