Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 507 ggr
Miss-Me
0

Miley på rymmen :0

Min lilla iller tjej miley har fått bo i stallet tillfälligt för vi renoverar. hon har bott där i en vecka typ nu. och i morse så när jag gick ut till henne så var hon inte i buren, mamma var också i stallet. jag blev jätte orolig och börja leta och kalla på henne, men hon kom inte så jag tog hennes leksak som piper för när hon hör den så springer hon direkt till den, men hon kom inte. så tittade mamma ner i hästboxen så sog hon något vitt under höet så hon kalla på mig när jag tittade ner där så trodde jag att hon var dör för hon låg helt still man kunde inte se att hon andades så mamma trodde att hästen hade trampat på henne men när jag öppnade boxgrinden så såg jag att hon vaknade och sprang imot mig och var överlycklig:) och mammas häst är alltid sur när han står i boxen men han var jätte glad att han hade haft sällskap på natten så han var också överlycklig:) min kanin står i buren brevid den STORA illerburen som hon har TILLFÄLLIGT. så jag är glad att hon inte bet ihjäl kaninen. Lyckligt slut för alla:D

emmsaaan
0

Gud vilken tur! :D

JossanH
0

skulle aldrig ha iller i närheten av kaninen…

tur att du hittade henne iaf!

Sajtvärd på Iller.ifokus

skrollan
0

oj, läskigt att ha med kaniner.

hur länge till ska hon bo i stallet?

Miss-Me
0

till imorgon

skrollan
0

ska det bli8 kul att få in henne då? =)

Sara
0

Oj, ja hästar kollar ju inte alltid var de sätter hovarna.

Din mammas häst kanske vill ha en liten kompis i boxen.

Sara

Miss-Me
0

#5 ja det ska bli jätte kul :)

Miss-Me
0

ja vi tror att han skulle vilja ha en liten kompis i boxen. kaninen skulle nog vilja bo inne hos honom men man kan ju inte sätta inn ett annat djur hos honom för tänk så skulle han råka trampa på djuret det skulle inte vara bra.

AlbaStiffler
0

det är väl rätt vanligt att hästar tex har kaninkompisar. Eller hur? Vi köpte en häst när vi var små, och med den fick vi en kanin som bodde med hästen i spiltan. Inga problem alls… de älskade varann. Tror inte det är så lätt att "trampa på varann" om de är medvetna om varann.

Sarah
0

Hade oxå kaniner till min häst… tills en av dem blev platt. Menar platt!

NoraDede
0

kan medela att hästar är mycket försiktiga vart dom sätter sian hovar eftersom dom känner på sig när det är något littet i närheten flera jag känner har haft kaniner till sällskap i boxarna=)

AlbaStiffler
0

#10> Huga… läbbigt för hästen! De hade kanske grälat?!

Sarah
0

#12 Det kanske de hade gjort, fast de hade varsina hö-högar :) Den andra kaninen blev helt knäckt av systens död :( Hon blev helt apatisk. Pållan var väldigt duktig och tyckte om sina små luddtussar, tills det här hände.

JossanH
0

#13 nä fy vad läskigt. Vet också en kanin som råkade trampa/sparka en kanin så den blev helt konstig och fick tas bort… stackars små..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Miss-Me
0

ja jag funderar fortfarande på om tom ska vara i samma box.

AlbaStiffler
0

Kan man inte ha dem i samma box, fast att man gör en låg avspärrning för kaninen, typ som ett lägre staket runt ett område där kaninen tryggt kan vara, men dit hästen ändå kan se. Dvs de kan umgås, utan att hästen kan trampa på kaninen? Om nu spiltan är tillräckligt stor för denna lösning?